| Author | Besked |
|---|
xwcwc1234
| 08 December de 2004 10:31 Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| Hej alle, Jeg har brug for at udforme en 10MHz ur og data recovery kredsløb. Enhver, der har nogle idéer om dette emne (inkl. fase detektor, VCO og andre)? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
lianming1
| 09 December de 2004 7:24 Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| | måske du kan tage kigge bog af Razavi |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
xwcwc1234
| 09 December de 2004 7:36 Re: Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| | Ja, jeg har læst Razivi bog om dette emne. Men for næsten CDR kredsløb, der ikke er nogen frekvens detektoren har bredt fange sortiment. That's the problem. Min VCO altid har stor variation i processen variationer og spænding, temperatur osv. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 09 December de 2004 7:36 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sutapanaki
| 09 December de 2004 22:34 Re: Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| | Indgående data er blevet clocket ved senderen ende med en bestemt frekvens, som du bør vide omkring - siger 10MHz. Hvorfor ikke låse din VCO først en regelmæssig ur på 10MHz ved hjælp af en PFD, charge pumpe osv. som en PLL og efter den er låst derefter skifte over til en fase detektor, der modtager dit rigtige data og gøre det opsving. Denne måde din VCO er allerede oscillerende med en frekvens tæt på det korrekte, og alt du skal gøre er at fange den fase med hensyn til data. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
xwcwc1234
| December 10, 2004 5:04 Re: Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| | Desværre er min kredsløb har ingen auxiluary PLL henvisning indgang, så at jeg ikke kan låse VCO ind i en kendt frekvens. Jeg leder efter et kredsløb, der kan bruges som PFD i CDR. Det er, hvad jeg vil. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sutapanaki
| December 10, 2004 7:59 Re: Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| | Så bør du nok ved, at data (for eksempel NRZ) ikke indeholder enrgy på uret frekvens, og det er svært at bruge somethink som en PFD at låse til noget, er der ikke. Har du tænkt på at gøre kantdetektering at skabe energi på uret frekvens? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Andy1
| December 13, 2004 0:46 Re: Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| Kan du beskrive mere detaljeret, hvilke type af indgangssignal format (NRZ, Manchester ...). Ikke alene har til at låse uret til den lokale oscilator, er du nødt til at låse til de indkomne signal også. Det kan blive kompliceret. Jeg tror, der er IC, der bruges i Ethernet og LAN-program, du kan bruge.
Se den vedhæftede fil for nogle grundlæggende idé.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
aicer
| 14 December 2004 17:01 Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| | Jeg gætter din arkitektur er Dual-Loop uden henvisning ursignal ... du har brug for PD FD CP'er LPF & VCO .. Lineær fase PD passer til dit design. Det er okay for 10MHz datahastighed, alle af designet færdigheder, kan du tjekke papers.The tæt loop analyse af PD del svarer til den PLL, en af de FD del for at tjekke omdrift frekvens detector.Remember, det VCO behov for at generere multi-fase (0 90 180 270 eller 0 45 90 ... osv.) på grund af FD requirements.I tyder på et papir om FD del for u "A 3,125-Gb / s Clock and Data Recovery Circuit for de 10-Gbase -LX4 Ethernet "(author: Shen-Iuan Liu et al.) |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
CDRCDR
| 14 December 2004 21:24 Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| | Jeg anbefaler Potbaker's PFD for dig at bruge, hvor den dobbelte kanter DFFs bruges til at konstruere fasedetektering, derefter to fase detecor (I / Q) konstruere en PFD.It ikke behøver henvisning ur |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Andy1
| December 15, 2004 5:46 Re: Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| Jeg mener stadig udtrykket "ur nyttiggørelse" lidt misvisende, da i det mindste i de fleste implementering, er der altid at en lokal ur, så er der ikke behov "for at inddrive uret" fra hvor som helst.
Hvad der normalt sker, er, at de allerede eksisterende lokale ur nødt til at tilpasse sin fase til imcomming data. Dette lokale ur er som regel stammer fra en lokal oscillator.
Udtrykket "ur tilpasning" er mere beskrivende. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
aicer
| 18 December 2004 12:21 Ur og data recovery kredsløb | | |
|
| | ja, ligesom Andy1 saying.There normalt er en reference ur på mange CDR design.reference ur kunne forbedre erhvervelse tid og design kredsløb meget easier.In mit speciale, jeg designe en CDR med referenceless ur. Jeg mødte mange spørgsmål, som ikke ville eksistere i CDR med henvisning clock.So ... måske u bør ændre din topologi, hvis du kan eller nogen tilladelse. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |