Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

ZIGBEE-how til start

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Professional Hardware og Electronics Design -> ZIGBEE-how til start
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
tjalps

Tilsluttet: 28. maj 2001
Hjulpet: 2

Post 23 jan 2005 21:17 ZIGBEE-how til start
tags: begynde zigbee zigbee hvordan zigbee design zigbee start hvordan zigbee begynder med zigbee, hvordan man starter zigbee

Hej!

Jeg starter med ZigBee design, fordi jeg tror, at det virkelig har stor potetntial på grund af pris og anvendelighed.

Har nogen forsøgt Microchip demo og hvordan det virker? Hvordan er med stakken?

Kan du sugest med, hvad der er bedst at starte?

Kan vi virkelig opnå 25m afstande og mere?

Please, skrive noget, hvad du synes er godt for nye mennesker om dette emne!

hilsen!
Tilbage til toppen
svicent

Tilsluttet: 11. juli 2001
Stillinger: 411
Hjulpet: 23

Post 23 jan 2005 21:55 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: zigbee tutorial

Issue 175 (februar 2005) af Circuit kælder magasin indeholder Del 1 af en tutorial på ZigBee. Selvstudiet indeholder to dele.

Hilsen
Tilbage til toppen
DonJ

Tilsluttet: 27. december 2004
Stillinger: 127

Post 24 januar 2005 0:20 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: begynde zigbee zigbee hvordan zigbee design glød zigbee zigbee starte zigbee forum zigbee glød stakken

tjalps wrote:
Hej!

Jeg starter med ZigBee design, fordi jeg tror, at det virkelig har stor potetntial på grund af pris og anvendelighed.

Har nogen forsøgt Microchip demo og hvordan det virker? Hvordan er med stakken?

Kan du sugest med, hvad der er bedst at starte?

Kan vi virkelig opnå 25m afstande og mere?

Please, skrive noget, hvad du synes er godt for nye mennesker om dette emne!

hilsen!

Hej

1) Prøv at søge efter Zigbee på dette forum og du vil finde nogle info om Zigbee
2) Gå til www.zigbee.org for indledende info
3) Der er nogle gode IEEE papirer om emnet

Rækkevidde: 25m bør ikke være et problem. Freescale har opnået link over 300m!
Zigbee projektpakker: glød, Microchip, Chipcon og Freescale tilbyde Zigbee kits. Den glød stakken er ret pæn. Jeg kender ikke til de andre. Prøv selv.

Held og lykke Smile
Tilbage til toppen
tjalps

Post 24 jan 2005 12:14 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: glød stakken glød stakken

Hej!

Hvad mener du, at glød stak neat?

Hilsen!
Tilbage til toppen
DonJ

Post 24 jan 2005 13:34 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: glød stakken glød stakken

tjalps wrote:
Hej!

Hvad mener du, at glød stak neat?

Hilsen!

"Det ser ud til at fungere godt".
Tilbage til toppen
tjalps

Post 24 jan 2005 14:15 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: glød ic

Hej!

Har du købe færdigudviklet system fra glød eller du begyndte at arbejde kun med glød IC's?

Hilsen!
Tilbage til toppen
DonJ

Post 24 jan 2005 19:17 Re: ZIGBEE-Sådan starter

tjalps wrote:
Hej!

Har du købe færdigudviklet system fra glød eller du begyndte at arbejde kun med glød IC's?

Hilsen!

Hej

Vores team for nylig startet på denne blanding af eksterne kit og vores egen teknologi.

ATB
Tilbage til toppen
milojames

Tilsluttet: 08 marts 2002
Stillinger: 36
Hjulpet: 1

Post 24 jan 2005 22:07 Re: ZIGBEE-Sådan starter

Tag et kig på http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=13192DSK&parentCode=ZRP-1&nodeId=02XPgQhCQ6m6cy7103
. Jeg har blevet leger rundt med freescale Development Kit og det fungerer ganske godt. Du kan få 25m, men du er nødt til at bygge dine egne antenner. Dem på eval bord er ikke særlig god.
Tilbage til toppen
DonJ

Post 25 januar 2005 0:46 Re: ZIGBEE-Sådan starter

milojames wrote:
Tag et kig på h ** p: / / www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=13192DSK&parentCode=ZRP-1&nodeId=02XPgQhCQ6m6cy7103
. Jeg har blevet leger rundt med freescale Development Kit og det fungerer ganske godt. Du kan få 25m, men du er nødt til at bygge dine egne antenner. Dem på eval bord er ikke særlig god.

Er det korrekt, at du har brug for to antenner? Det ligner det fra brochure.
Tak.
Tilbage til toppen
tjalps

Post 25 januar 2005 9:02 Re: ZIGBEE-Sådan starter

Der er bedre EMBER eller FREESCALE?

Hilsen!
Tilbage til toppen
DonJ

Post 25 jan 2005 10:09 Re: ZIGBEE-Sådan starter

tjalps wrote:
Der er bedre EMBER eller FREESCALE?

Hilsen!

Svært at sige. Du er nødt til at arbejde med både at fortælle. Jeg har ikke.

ATB
Tilbage til toppen
milojames

Tilsluttet: 08 marts 2002
Stillinger: 36
Hjulpet: 1

Post 28 januar 2005 1:17 Re: ZIGBEE-Sådan starter

Ja, freescale dele have en separat TX og RX antenne. Jeg brugte en tx / rx skifte til kun bruge en antenne, men jeg formoder, at De kunne også designe en passiv kombinere circut da enheden aldrig sender eller modtager på samme tid.

Det chipcon CC2420 er en langt pænere del og har tx / rx skifte indbygget, samt hardware-baseret kryptering, men er dyrere, så jeg skal bruge freescale del.
Tilbage til toppen
DonJ

Post 28 jan 2005 10:19 Re: ZIGBEE-Sådan starter

milojames wrote:
Ja, freescale dele have en separat TX og RX antenne. Jeg brugte en tx / rx skifte til kun bruge en antenne, men jeg formoder, at De kunne også designe en passiv kombinere circut da enheden aldrig sender eller modtager på samme tid.

Det chipcon CC2420 er en langt pænere del og har tx / rx skifte indbygget, samt hardware-baseret kryptering, men er dyrere, så jeg skal bruge freescale del.

Den kommende dele også fra newcommers synes at være bedre. Svært at sige, der vil være bedst.

Smile
Tilbage til toppen
mitesh

Tilsluttet: 13. maj 2002
Hjulpet: 6

Post 29 jan 2005 11:31 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: zigbee detaljer

Hi Må ethvert organ har fuld detaljer om ZigBee. Må ethvert organ har ekstra Freescale udvikling bord.

Please støtte mig, jeg vil have en.
Tilbage til toppen
DonJ

Post 29 jan 2005 15:00 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: zigbee nærmere detaljer zigbee ic ic zigbee

mitesh wrote:
Hi Må ethvert organ har fuld detaljer om ZigBee. Må ethvert organ har ekstra Freescale udvikling bord.

Please støtte mig, jeg vil have en.

Jeg synes, det er ikke gratis.

Smile
Tilbage til toppen
tjalps

Post 29 jan 2005 17:30 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: glød ic glød eller chipcon

Hej!

Yest det er sandt. Fra begyndelsen Freescale havde begrænset antal udvikling kits og nu er han stoped den handling, og hvis jeg har ret kan du bestille udvikling kit til omkring 99 USD, som er meget billigere end glød og ChipCon.

hilsen!
Tilbage til toppen
ivoblog

Tilsluttet: 13. februar 2005
Stillinger: 1

Post 13 februar 2005 12:36 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: glød zigbee zigbee glød kode c zigbee mikrochip zigbee mesh routing glød ic zigbee mikrochip kode mikrochip zigbee maske

Microchip har en pæn kit med to microcontroller nævn og to ieee802.15.4 stand RF moduler til 199 USD. Sættet er begrænset i, at det anvender pre-spec zigbee software uden maske routing funktionalitet. Kildekoden er inkluderet dog (men ikke C compiler).

Mere her: http://blogger.xs4all.nl/ivonoorh/articles/25600.aspx og billeder: http://blogger.xs4all.nl/ivonoorh/gallery/6381.aspx

RF moduler brug ChipCon CC2420 chips. EMBER re-etiketter disse chips som EM2420.

Chipcon sælger CC2420EM, billeder her: http://blogger.xs4all.nl/ivonoorh/gallery/4045.aspx. Dette er et CC2420 RF modul.
Tilbage til toppen
omara007

Tilsluttet: 06 januar 2003
Stillinger: 1264
Hjulpet: 38
Sted: Dubai

Post 03 mai 2005 5:42 Re: ZIGBEE-Sådan starter
tags: zigbee hvordan man hvordan man zigbee c zigbee kode

Jeg hørte, at Freescale er at afsætte sine ZIgBee MAC kode gratis, men under visse conditionds eller noget i den retning .. Er det sandt? .. hvis ja, hvordan kan jeg få til at have denne kode i betragtning af, at jeg vil bruge det i mit mestre?
Tilbage til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Professional Hardware og Electronics Design -> ZIGBEE-how til start
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS