| Forfatter | Besked |
|---|
tjalps
Tilsluttet: 28. maj 2001 Posts: 262 Hjulpet: 2
| 23 jan 2005 21:17 ZIGBEE-how til start | | | tags: begynde zigbee zigbee hvordan zigbee design zigbee start hvordan zigbee begynder med zigbee, hvordan man starter zigbee |
|
| Hej!
Jeg starter med ZigBee design, fordi jeg tror, at det virkelig har stor potetntial på grund af pris og anvendelighed.
Har nogen forsøgt Microchip demo og hvordan det virker? Hvordan er med stakken?
Kan du sugest med, hvad der er bedst at starte?
Kan vi virkelig opnå 25m afstande og mere?
Please, skrive noget, hvad du synes er godt for nye mennesker om dette emne!
hilsen! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
svicent
Tilsluttet: 11. juli 2001 Stillinger: 411 Hjulpet: 23
| 23 jan 2005 21:55 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: zigbee tutorial |
|
| Issue 175 (februar 2005) af Circuit kælder magasin indeholder Del 1 af en tutorial på ZigBee. Selvstudiet indeholder to dele.
Hilsen |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
DonJ
Tilsluttet: 27. december 2004 Stillinger: 127 Hjulpet: 2
| 24 januar 2005 0:20 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: begynde zigbee zigbee hvordan zigbee design glød zigbee zigbee starte zigbee forum zigbee glød stakken |
|
| | tjalps wrote: | Hej!
Jeg starter med ZigBee design, fordi jeg tror, at det virkelig har stor potetntial på grund af pris og anvendelighed.
Har nogen forsøgt Microchip demo og hvordan det virker? Hvordan er med stakken?
Kan du sugest med, hvad der er bedst at starte?
Kan vi virkelig opnå 25m afstande og mere?
Please, skrive noget, hvad du synes er godt for nye mennesker om dette emne!
hilsen! |
Hej
1) Prøv at søge efter Zigbee på dette forum og du vil finde nogle info om Zigbee 2) Gå til www.zigbee.org for indledende info 3) Der er nogle gode IEEE papirer om emnet
Rækkevidde: 25m bør ikke være et problem. Freescale har opnået link over 300m! Zigbee projektpakker: glød, Microchip, Chipcon og Freescale tilbyde Zigbee kits. Den glød stakken er ret pæn. Jeg kender ikke til de andre. Prøv selv.
Held og lykke |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
tjalps
| 24 jan 2005 12:14 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: glød stakken glød stakken |
|
| Hej!
Hvad mener du, at glød stak neat?
Hilsen! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
DonJ
| 24 jan 2005 13:34 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: glød stakken glød stakken |
|
Hvad mener du, at glød stak neat?
Hilsen! |
"Det ser ud til at fungere godt". |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
tjalps
| 24 jan 2005 14:15 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: glød ic |
|
| Hej!
Har du købe færdigudviklet system fra glød eller du begyndte at arbejde kun med glød IC's?
Hilsen! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
DonJ
| 24 jan 2005 19:17 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: glød ic |
|
Har du købe færdigudviklet system fra glød eller du begyndte at arbejde kun med glød IC's?
Hilsen! |
Hej
Vores team for nylig startet på denne blanding af eksterne kit og vores egen teknologi.
ATB |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
milojames
Tilsluttet: 08 marts 2002 Stillinger: 36 Hjulpet: 1
| 24 jan 2005 22:07 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | |
|
| Tag et kig på http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=13192DSK&parentCode=ZRP-1&nodeId=02XPgQhCQ6m6cy7103 . Jeg har blevet leger rundt med freescale Development Kit og det fungerer ganske godt. Du kan få 25m, men du er nødt til at bygge dine egne antenner. Dem på eval bord er ikke særlig god. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
DonJ
| 25 januar 2005 0:46 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | |
|
| | milojames wrote: | Tag et kig på h ** p: / / www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=13192DSK&parentCode=ZRP-1&nodeId=02XPgQhCQ6m6cy7103 . Jeg har blevet leger rundt med freescale Development Kit og det fungerer ganske godt. Du kan få 25m, men du er nødt til at bygge dine egne antenner. Dem på eval bord er ikke særlig god. |
Er det korrekt, at du har brug for to antenner? Det ligner det fra brochure. Tak. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
tjalps
| 25 januar 2005 9:02 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: glød ic |
|
| Der er bedre EMBER eller FREESCALE?
Hilsen! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
DonJ
| 25 jan 2005 10:09 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: glød ic |
|
| | tjalps wrote: | Der er bedre EMBER eller FREESCALE?
Hilsen! |
Svært at sige. Du er nødt til at arbejde med både at fortælle. Jeg har ikke.
ATB |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
milojames
Tilsluttet: 08 marts 2002 Stillinger: 36 Hjulpet: 1
| 28 januar 2005 1:17 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | |
|
| Ja, freescale dele have en separat TX og RX antenne. Jeg brugte en tx / rx skifte til kun bruge en antenne, men jeg formoder, at De kunne også designe en passiv kombinere circut da enheden aldrig sender eller modtager på samme tid.
Det chipcon CC2420 er en langt pænere del og har tx / rx skifte indbygget, samt hardware-baseret kryptering, men er dyrere, så jeg skal bruge freescale del. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
DonJ
| 28 jan 2005 10:19 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | |
|
| | milojames wrote: | Ja, freescale dele have en separat TX og RX antenne. Jeg brugte en tx / rx skifte til kun bruge en antenne, men jeg formoder, at De kunne også designe en passiv kombinere circut da enheden aldrig sender eller modtager på samme tid.
Det chipcon CC2420 er en langt pænere del og har tx / rx skifte indbygget, samt hardware-baseret kryptering, men er dyrere, så jeg skal bruge freescale del. |
Den kommende dele også fra newcommers synes at være bedre. Svært at sige, der vil være bedst.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
mitesh
Tilsluttet: 13. maj 2002 Posts: 289 Hjulpet: 6
| 29 jan 2005 11:31 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: zigbee detaljer |
|
| Hi Må ethvert organ har fuld detaljer om ZigBee. Må ethvert organ har ekstra Freescale udvikling bord.
Please støtte mig, jeg vil have en. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
DonJ
| 29 jan 2005 15:00 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: zigbee nærmere detaljer zigbee ic ic zigbee |
|
| | mitesh wrote: | Hi Må ethvert organ har fuld detaljer om ZigBee. Må ethvert organ har ekstra Freescale udvikling bord.
Please støtte mig, jeg vil have en. |
Jeg synes, det er ikke gratis.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
tjalps
| 29 jan 2005 17:30 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: glød ic glød eller chipcon |
|
| Hej!
Yest det er sandt. Fra begyndelsen Freescale havde begrænset antal udvikling kits og nu er han stoped den handling, og hvis jeg har ret kan du bestille udvikling kit til omkring 99 USD, som er meget billigere end glød og ChipCon.
hilsen! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ivoblog
Tilsluttet: 13. februar 2005 Stillinger: 1
| |
| Tilbage til toppen | |
 |
omara007
Tilsluttet: 06 januar 2003 Stillinger: 1264 Hjulpet: 38 Sted: Dubai
| 03 mai 2005 5:42 Re: ZIGBEE-Sådan starter | | | tags: zigbee hvordan man hvordan man zigbee c zigbee kode |
|
| | Jeg hørte, at Freescale er at afsætte sine ZIgBee MAC kode gratis, men under visse conditionds eller noget i den retning .. Er det sandt? .. hvis ja, hvordan kan jeg få til at have denne kode i betragtning af, at jeg vil bruge det i mit mestre? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |