elektronik forum

Regler | Seneste indlæg | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

amplitudemodulation

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Elektronisk elementære spørgsmål -> amplitudemodulation
Author Besked
E = MC2

Post 26 januar 2005 16:30

amplitudemodulation

Jeg har et spørgsmål om amplitudemodulation. i en AM-sender det signal, og bærefrekvensen er ganget med en mixer, hvis produktion er fodret med den sidste etape forstærkeren, som derefter gives til en antenne. ret????

hyppigheden af transportøren er omkring ti gange frekvensen af signalet (jeg læser dette sted). men når begge de signaler, ganges den resulterende amplitude moduleret signal er hyppigheden af transportøren og form ligner det signal, der skal indberettes.

Jeg forstår den del, at produktionen af mixeren ligner signalet. hvad jeg dont forstår er, hvorfor hyppigheden af de modulerede signal svarende til signalet fra transportørens side. doesnt formering gøre noget for at frekvensen???

og mit andet spørgsmål er, hvordan er to analoge multipliceret signaler?

faktisk har jeg en kommunikations kursus i dette semester, og jeg ville gerne vide alt om meddelelser fra A til Z. så enhver bog anbefalinger vil blive meget værdsat
Tilbage til toppen
usernam

Hjalp: 129

Post 26 januar 2005 16:57

Re: amplitudemodulation

E = MC2 skrev:
Jeg har et spørgsmål om amplitudemodulation. i en AM-sender det signal, og bærefrekvensen er ganget med en mixer, hvis produktion er fodret med den sidste etape forstærkeren, som derefter gives til en antenne. ret????

hyppigheden af transportøren er omkring ti gange frekvensen af signalet (jeg læser dette sted). men når begge de signaler, ganges den resulterende amplitude moduleret signal er hyppigheden af transportøren og form ligner det signal, der skal indberettes.

Jeg forstår den del, at produktionen af mixeren ligner signalet. hvad jeg dont forstår er, hvorfor hyppigheden af de modulerede signal svarende til signalet fra transportørens side. doesnt formering gøre noget for at frekvensen???

faktisk har jeg en kommunikations kursus i dette semester, og jeg ville gerne vide alt om meddelelser fra A til Z. så enhver bog anbefalinger vil blive meget værdsat

AM-ligning er noget som A [1 km (t)] cos (ωt)
hvor m (t) er signalet. Så du kan nu se på dette som en cosinus bølge med en tidsvarierende amplitde af A [1 km (t)]. Antag m (t) var også en sinusoid hvis du var til at formere sig ud og udvide det modulerede signal udtryk der vil være 3 forskellige frekvens komponenter. Så at sige, at hyppigheden af de modulerede signal er lig med signalet fra luftfartsselskabet faktisk ikke sandt.
Som en god bog Communication Systems af Simon Haykin ville være en god mulighed.
Tilbage til toppen
van_gift

Hjalp: 1

Post 26 januar 2005 17:29

amplitudemodulation

Normalt bærefrekvensen er langt højere end den båndbredde af de modulerede signal.
Tilbage til toppen
Borber

Hjalp: 117
Beliggenhed: Slovenien

Post 26 januar 2005 17:46

Hyppigheden af de modulerede transportøren er lig med bærefrekvensen! Produkt af den graduering processen er to sidebånd frekvenser, hvis graduering signal er ren synd (ωm), ω-ωm og ω ωm foruden ω.
Tilbage til toppen
Andre3000

Hjalp: 2

Post 27 januar 2005 0:01

amplitudemodulation

I AM gradueringen er for luftfartsselskabets amplitude og ikke for frekvensen.

Du kan læse mere info I HAYKIN bog
Tilbage til toppen
IanP

Hjalp: 1542
Beliggenhed: West Coast

Post 27 januar 2005 3:50

Nogle ekstra explenations med eksempler du kan finde her:
http://www.seas.upenn.edu/ ~ ee111/modulation/Modulation.html
Tilbage til toppen
nand_gates

Hjalp: 120

Post 27 januar 2005 7:52

hvordan er to analoge multipliceret signaler?
Svar: Brug en gevinst kontrol forstærker.

En forstærker ganger input-signal med en konstant "A" kendt som gevinst på at
forstærker. Hvis du gør dette konstant variere afhængigt af et andet indgangssignal derefter
hvad du får, er en gevinst kontrolleret forstærker eller amplitude modulator. I dette tilfælde
output er givet ved K * vin1 * Vin2;

I en transistor forstærker du kan variere gevinst ved at ændre transistor påvirke.
Dette skyldes, at Transconductance af transistoren afhænger påvirke.
Tilbage til toppen
E = MC2

Post 27 januar 2005 18:25

faktisk Andre3000 jeg besluttede ikke at have et kig på Haykin's bog ved at se på de vurderinger af denne bog på amazon.com

Jeg ved at jeg skulle ikke tro på vurderinger på bogen gemme steder og at denne bog helt er ligesom "" industri standard. men jeg dont kende hvor jeg har ikke læst den bog. IM søger Lathi bog. men jeg har ikke fundet den nogen steder endnu.

og nand_gates jeg læste, at i en bog, men acutally nogen fortalt mig, at i den analoge verden formering er virkelig svært at gøre. Han fortalte mig, at du først nødt til at tage log af de to signaler ved at logge ampere og derefter tilføje dem ved at tilføje en forstærker og derefter tage den antilog af resultatet af en antilog amp. så jeg ville bare for at bekræfte. Thanx a lot alle
Tilbage til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 27 januar 2005 18:25

Annoncer

Tilbage til toppen
Mina Ayman

Post 27 januar 2005 18:29

amplitudemodulation

Dette er en fremragende bog, som vil være meget nyttige for dig i din kommunikation undersøgelse
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=84979&highlight=communications handbook
Tilbage til toppen
Bukitoo

Hjalp: 2
Beliggenhed: Argentina

Post April 28, 2005 4:44

Den variable vinde forstærker (til at generere formering) er én måde. En anden måde (at tale om et tilfældigt signal xa cosinus luftfartsselskab), er at du input-signalet til et skifte (skifte ved bærefrekvensen) og derefter filtrering resultatet med et band pass filter af båndbredden på de tilfældige signal.

En anden måde er at købe en lille IC, som gør en (t) xb (t) direkte.
Tilbage til toppen
cedance

Hjalp: 28
Beliggenhed: Tyskland

Post 02 Maj de 2005 7:59

godt, reg. henvisninger eller materialer u bedt om, bortset fra bøger og papirer u komme herfra, vil jeg gerne u at gå Thro A * ilent hjemmeside. de udsteder en gratis studerende version cd-rom og en 6-cd pakke indeholder forskellige tutorials. Jeg vil vædde på ingen kan matche dem til en nybegynder kursus.

gennemse dette websted helt at udforske den gratis CD tilbud, som er uden tvivl den bedste.

/ http://www.educatorscorner.com/index.cgi

/ cedance
Tilbage til toppen
shafee001

Hjalp: 12
Beliggenhed: Egypten

Post 02 Maj de 2005 8:20

hej alle;
1. Hyppigheden af luftfartsselskabet ikke at være 10 tid Baseband signal, enhver frekvens mere end 2 * Baseband signal frekvens er god engough
2. hyppigheden af moduleret signal er centreret på bærefrekvens, og har siden bånd (det basnd bredde) svarer til Baseband frekvens til højre og til venstre side, til undersnad overveje at
W er bærefrekvens
w er Baseband frekvens
cos (WT) * cos (WT) = cos (B w) t cos (WW) t,
så det resulterede signalet cos centreret på W og har to sider sløjfer til højre w, og til venstre-w, så båndbredde er w men centreret på W.

3. produsing AM er simpelthen bruge og skifte mellem transistor, er luftfartsselskabet sluttet til basen, og Baseband signal er forbundet til det emmiter

baseband signel
|
|
/
\
/
|_________||______ Output moduleret signal
luftfartsselskab ------/ \ / \ / \ /-----| <| |
|
|
_
\ / GND
Tilbage til toppen
kokabanga

Hjalp: 4

Post 02 Maj de 2005 9:42

E = MC2 skrev:

der er kommercielle multiplikator kredsløb såsom Ne602 der måske anvendes til at udføre multiplikation i den tid domæne!

Meget glad
Tilbage til toppen
shmoib

Post 02 Maj de 2005 16:07

k, først amplitue graduering sker ved hjælp af en mixer, som er en ikke-lineær enhed, så den producerer (......, fc FM, fc-FM, fc-2fm, 2fc 2 fm ,.... .....), så vi bruger efter at et filter til at omgå de nødvendige signaler kun (altid: fc FM, fc-FM). så den endelige handling er ikke formering er det bare frekvens skifte for signal frekvens.

mixer kan ske ved en ikke-lineær enhed gerne transistor
Tilbage til toppen
HERMIN

Hjalp: 9

Post 13 maj 2005 3:02

amplitudemodulation

først, så prøv at kigge efter emner ved hjælp af en søgemaskine om, at se efter e-bøger på dette forum,

når bærefrekvensen hvis multipliceret bruger det modulerende signal (basedband signal) luftfartsselskabet vil bevare sin egen frekvens, men vil generere to sidebands. prøv at gange to sinus-funktioner, fx sin (w * fc * t) x sin (w * fm * t), og du vil nå frem til et svar, som sin (w * fc * t) cos (w * t (fc - FM)) - cos (w * t (fc FM) ... im ikke sikker i denne ligning, men du kan tjekke ud bøger og e-bøger og du vil få en større forståelse AM begreber
goodluck med dine studier
Tilbage til toppen
emadi

Hjalp: 4

Post 28 maj 2005 13:04

Disse to steder vil hjælpe dig om at tænke disse spørgsmål.

http://www.st-andrews.ac.uk/ ~ www_pa/Scots_Guide/RadCom/part9/page1.html

http://www.media.mit.edu/physics/pedagogy/fab/fab_2002/help_pages/networking_resources/more% 20networking/robotics.eecs.berkeley.edu/_sastry/ee20/modulation/node3.html
Tilbage til toppen
comsians

Post Juni 10, 2005 9:30

Answer1
de grundlæggende definitioner af AM er at "variere amplituden af transportøren ifølge instantanious værdien af det modulerende signalets amplitude.
ændringen kun sker i luftfartsselskabet, således, at hyppigheden af AM-modulerede bølge er at transportøren og amplitude (udsving) er, at af det modulerende signal.

Answer2
to analoge signaler multipliceres ved at multiplicere hver af deres respektive instantanious værdier.
hver gang domæne enhed (tid) får en multipliceret svar af værdien af de to bølger.
Tilbage til toppen
suvendu

Hjalp: 25

Post Juni 11, 2005 8:53

Under alle graduering teknik, som vi variere en af de parameter (amplituden, fase, hyppighed) af luftfartsselskabet signal.In AM vi variere amplituden af luftfartsselskabet ikke frekvens.
Tilbage til toppen
Awan

Post 13 Juni 2005 11:52

igennem "moderne analog og digital kommunikation" ved Lathi cpater 4
Tilbage til toppen
elcielo

Hjalp: 6

Post Juni 11, 2006 1:14

IanP skrev:
Nogle ekstra explenations med eksempler du kan finde her:
h ** p: / / www.seas.upenn.edu/ ~ ee111/modulation/Modulation.html

uvedkommende link.
Tilbage til toppen
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spansk version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesisk version Italienske version Hebræisk Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk Hollandsk version Norwegian version Polsk Portuguese version Rumænsk Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamese version Kinesisk version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Elektronisk elementære spørgsmål -> amplitudemodulation
Side 1 af 1

subj

text

Alle tidspunkter er GMT 1 Time
Lignende emner:
amplitudemodulation ..? (22)
Amplitude Modulation (1)
Quadrature Amplitude Modulation (QAM) (1)
Hjælp på amplitudemodulation (balanceret modulator) (1)
Hvor man kan finde "Moderne Quadrature Amplitude Modulation & q (1)
Frequensy skift graduering og fase graduering! (5)
BPSK graduering og BFSK graduering som IC (1)
amplitude (1)
amplitude (2)
VCO amplitude (5)

Misbrug | | Administrator | | Moderators | | Støt os | | sitemap
topic RSS