| Author | Besked |
|---|
phucdull
Joined: 03 August de 2005 Posts: 17 Beliggenhed: Guantanamo
| 03 August de 2005 4:59 Hvordan du styrer møbler ved hjælp af tv-fjernbetjeningen | | |
|
| Hi everybody! Nu vil jeg til at kontrollere nogle enheder i mit hus ved hjælp af fjernbetjeningen. Jeg har et Samsung TV fjernbetjening, men jeg har ikke sit faktablad, så jeg kan ikke vide præcist, hvad koden skal sendes, når jeg trykker på en tast. Hvis du har dette faktablad, pls sende mig dit link. Mange tak
/ / Sorry for my terrible engelsk |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
flatulent
Joined: 19 Juli 2002 Indlæg: 4.875 Hjalp: 324 Beliggenhed: Middle Earth
| 03 August de 2005 5:56 Re: Sådan kontrol møbler ved hjælp af tv-fjernbetjeningen | | |
|
| Du kan lave en IR-modtager kredsløb og fange koden med en digital opbevaring rækkevidde. Derefter kan du bruge den infrarøde modtager design i dine møbler kontrol modtagere.
(Joke) Vil du din seng til at kaste dig ud på gulvet i morgen? Der er mindre drastiske vækkeur metoder. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
phucdull
| 03 August de 2005 6:05 Re: Sådan kontrol møbler ved hjælp af tv-fjernbetjeningen | | |
|
| Naturligvis, om disse enhed via IR-signal. Men nu er jeg spørger mig selv, at der i produktionen af IR-modtager, som der modtages?. Manchester kode eller den samme kode som produktion af IR senderen?. Hvis disse koden ikke er de samme, pls fortælle mig nogle kredsløb til at afkode produktionen af IR-modtager
/ / Sorry for my terrible engelsk |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
flatulent
Joined: 19 Juli 2002 Indlæg: 4.875 Hjalp: 324 Beliggenhed: Middle Earth
| 03 August de 2005 16:31 Re: Sådan kontrol møbler ved hjælp af tv-fjernbetjeningen | | |
|
| Du vil have en anden bølgeform for hver kontrolknappen skubbes. Det er faktisk ligegyldigt, hvad de er. Du bliver nødt til at bygge et kredsløb, der fortæller forskellen mellem dem.
Da det er en kort sekvens, er det sandsynligvis en form for UART type signal. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 03 August de 2005 16:31 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
tanveerriaz
| 04 August de 2005 5:52 Hvordan du styrer møbler ved hjælp af tv-fjernbetjeningen | | |
|
| bruge software webenic.enic.fr / ~ Peralta / IR / Girder.htm sin vis hexadecimalkoden for hver tast |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
phucdull
| 04 August de 2005 6:03 Re: Sådan kontrol møbler ved hjælp af tv-fjernbetjeningen | | |
|
| Yup! Mange tak. Jeg har forstået, hvad du ønsker at sige. Men hvis jeg bruger IR-modtager og sender (begge af dem er lavet af Samsung Corp), vil jeg ikke have at gøre et kredsløb, som fortæller mig, hvad der trykkes på knappen?. Hvis ja, alt er simpelt hen? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Borber
Joined: 01 januar de 1970 Posts: 1561 Hjalp: 117 Beliggenhed: Slovenien
| 04 August de 2005 6:09 Re: Sådan kontrol møbler ved hjælp af tv-fjernbetjeningen | | |
|
| | TV IR fjernbetjening modtager har buildin mikroprocessor til at beskæftige sig med forskellige koder. Det er specialy designet til tv-apparater og jeg tror ikke, det er anvendelig for andre porpouse. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |