elektronik forum

Regler | Seneste indlæg | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Visual Basic 6/.net eller 2005?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> PC Programmering og Interfacing -> Visual Basic 6/.net eller 2005?
Author Besked
crowinu

Hjalp: 1

Post 13 januar 2006 8:10

Hi there,

Hvad er den mest effiecent af disse tre? VB.net, VB 2005 eller VB6??

Jeg har brug for at interface pic lavpunktet serielle port selv læse data fra en USB-enhed?

nogen hjælp?
Tilbage til toppen
Cortex

Hjalp: 8
Beliggenhed: Marokko

Post 14 januar 2006 17:32

vb.net er den bedste efter min mening.
VB6 er død og ikke understøttes af Microsoft nu
Tilbage til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 14 januar 2006 17:32

Annoncer

Tilbage til toppen
hr_rezaee

Hjalp: 88
Beliggenhed: Iran-Mashhad

Post 15 januar 2006 7:22

vb.net er godt, men det skal. NET-platformen til at køre.
Du kan nemt interface din MCU med VB6.
brug mscomm.ocx ActiveX.
Tilbage til toppen
metal

Hjalp: 13

Post 15 januar 2006 22:39

Re: Visual Basic 6/.net eller 2005?

Hej

VB.NET er det samme som VB 2005, på nogen måde, de fleste af de hårde ord at gøre med VB6 er stykke kage nu i VB.NET, som skriver til registreringsdatabasen og INI-filer, bakke håndtering og mange andre ting. Jeg startede med VB6, og flyttede til VB.NET en måned senere. Men jeg er stadig lære, og jeg virkelig gerne VB.NET nu.

Kontrol arrays er ikke understøttet i VB.NET, men vi kan gøre eftergøre kontrol array, eller hvad der kaldes, array af kontrol ved hjælp af kontrol egenskaber. Også omdøbe en fil er ikke længere i VB.NET, følte jeg mig frustreret i gerning, men jeg løste at bruge flytte metode i fil klasse som muligt for mig at ændre filnavnet og flytte den til et andet sted på samme tid, smuk god. XP stil er let gennemføres i VB.NET bruger enablevisualstyles, og doevents. IDE-enheden er meget hjælper, især i Microsoft Visual Studio 2005, dens virkelig fantastisk og håndterlige.

Ingen grund til at klage over. NET framework noget mere, når distribuere et program, fordi det vil blive medtaget i den nye kommende Windows Vista nu, før eller senere, vil VB6 miste sin funktionalitet. Jeg kan sige, at. NET vil være Microsofts programmeringssprog for de næste 10 år, så hvorfor gå glip af toget, eller endda være for sent til det.
Tilbage til toppen
aslm

Hjalp: 5

Post 15 januar 2006 22:48

Jeg var lidt i samme situation for nogen tid siden.

VB.NET meget bedre sprog, støtte til objekter og efterligne, bedre developement miljø. Store ulempe er, at den. NET platformen skal være installeret, omkring 24 MB af data. Jeg synes, det er bl.a. i XP SP2. Dette er ikke availibel for W95/98, skal computeren bruger W2K eller XP.

VB 6 stadig fungerer og kan "opdateret" med nye OCX komponenter og efterligne, hvis nødvendigt. I dette tilfælde Runtime Environment er et par af dll-filer, der nemt installeres med en ansøgning.

I slutningen jeg rent faktisk valgte VB 6 som jeg havde brug for at distribuere mit program og ikke ønsker, at alle problemer med. NET platformen instalation og støtte til en kunder. Hvis softwaren ville have været brugt på et par computere under mit opsyn, ville jeg have installeret. NET kram og gået med VB. NET

Serial port adgang er simpelt i VB bare bruge MSCOMM. Den eneste begrænsning jeg har løbet ind i er, at det kun understøtter havn numers op til 16. I slutningen jeg gik til ekstern løsning til at komme omkring dette ...

angår Me
Tilbage til toppen
metal

Post 15 januar 2006 23:04

Hej

VB.NET er det samme som VB 2005, på nogen måde, de fleste af de hårde ord at gøre med VB6 er stykke kage nu i VB.NET, som skriver til registreringsdatabasen og INI-filer, bakke håndtering og mange andre ting. Jeg startede med VB6, og flyttede til VB.NET en måned senere. Men jeg er stadig lære, og jeg virkelig gerne VB.NET nu.

Kontrol arrays er ikke understøttet i VB.NET, men vi kan gøre eftergøre kontrol array, eller hvad der kaldes, array af kontrol ved hjælp af kontrol egenskaber. Også omdøbe en fil er ikke længere i VB.NET, følte jeg mig frustreret i gerning, men jeg løste at bruge flytte metode i fil klasse som muligt for mig at ændre filnavnet og flytte den til et andet sted på samme tid, smuk god. XP stil er let gennemføres i VB.NET bruger enablevisualstyles, og doevents. IDE-enheden er meget hjælper, især i Microsoft Visual Studio 2005, dens virkelig fantastisk og håndterlige.

Ingen grund til at klage over. NET framework noget mere, når distribuere et program, fordi det vil blive medtaget i den nye kommende Windows Vista nu, før eller senere, vil VB6 miste sin funktionalitet. Jeg kan sige, at. NET vil være Microsofts programmeringssprog for de næste 10 år, så hvorfor gå glip af toget, eller endda være for sent til det.
Tilbage til toppen
crowinu

Post 17 januar 2006 8:15

metal skrev:
Hej

mit oprindelige problem var kompatibilitet på alle vinduer, men jeg gætter jeg vil holde mig til vb.net nu nødt til at genopfriske min viden Abou det, forårsage latley brugte jeg en masse ansci c.

yeah Jeg har bemærket, hvad du sagde, metal, at nogle ting, som var vanskelig i VB6 nu er stykke kage i vb.net men karmen ikke, at lige foward som VB6.

crowinu
Tilbage til toppen
aslm

Hjalp: 5

Post 17 januar 2006 11:47

. NET platformen instalation vil højst sandsynligt ikke være et problem, som du skriver. Og hvis kunderne kun bruger XP Jeg tror også, at det vil arbejde med kun mindre problemer. Men sitll der er mange derude hjælp 95/98/Me og også win2k og for dem. NET er ingen anden mulighed.

Jeg havde også en vis tvivl om at spørge custmer med XP/win2k og nej. NET til at installere det, fordi jeg ved, at vi derefter ville tage det første hit støtte, hvis dens problem. Jeg tror, dette er også blevet bedre med tiden, men stadig, jeg feal lidt dårligt med at bede kunden om at installere 24MB updat til vinduer for en 1mb simpel software.

angår Me
Tilbage til toppen
crowinu

Post 17 januar 2006 13:50

aslm skrev:
. NET platformen instalation vil højst sandsynligt ikke være et problem, som du skriver. Og hvis kunderne kun bruger XP Jeg tror også, at det vil arbejde med kun mindre problemer. Men sitll der er mange derude hjælp 95/98/Me og også win2k og for dem. NET er ingen anden mulighed.

Jeg havde også en vis tvivl om at spørge custmer med XP/win2k og nej. NET til at installere det, fordi jeg ved, at vi derefter ville tage det første hit støtte, hvis dens problem. Jeg tror, dette er også blevet bedre med tiden, men stadig, jeg feal lidt dårligt med at bede kunden om at installere 24MB updat til vinduer for en 1mb simpel software.

angår Me

den software, jeg kodning er kun for min brug for en specifik applikation interface med mit projekt. så med hensyn til installation og kunder, jeg har ikke noget problem.
Tilbage til toppen
metal

Post 18 januar 2006 19:59

Hej

Der er ingen grund til at bekymre sig om, at alt, installationsindstillinger omfatter evnen til at ditribute. NET framework med ansøgningen.

crowinu,

Lad mig vide, hvad er du intrested i VB.NET, kan vi arbejde sammen om et projekt, selvom jeg ikke ved hvordan man gør det, kan vi lære det.

farvel
Tilbage til toppen
crowinu

Post 18 januar 2006 20:20

metal skrev:
Hej

Der er ingen grund til at bekymre sig om, at alt, installationsindstillinger omfatter evnen til at ditribute. NET framework med ansøgningen.

crowinu,

Lad mig vide, hvad er du intrested i VB.NET, kan vi arbejde sammen om et projekt, selvom jeg ikke ved hvordan man gør det, kan vi lære det.

farvel

Jeg vil lade dig vide, når jeg har en vis chance årsag snart jeg har eksamener, så jeg har brug for at studere Smile .

thanks a lot metal Smile
Tilbage til toppen
Fayez_M

Post 23 januar 2006 18:41

Det er bedre at bruge VB2005 at interface pic.
generelt er det meget godt at lære VB2005 da det er den nye teknologi fra Microsoft, så du bedre ville vide det, fordi det er meget let og er meget rig bibliotek.
Tilbage til toppen
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spansk version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesisk version Italienske version Hebræisk Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk Hollandsk version Norwegian version Polsk Portuguese version Rumænsk Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamese version Kinesisk version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> PC Programmering og Interfacing -> Visual Basic 6/.net eller 2005?
Side 1 af 1

subj

text

Alle tidspunkter er GMT 1 Time
Lignende emner:
hvoraf den ene er bedre Visual C eller Visual Basic for GUI (8)
Hvad er bedre Visual Basic, Visual C eller Delphi? (79)
Visual C og Visual Basic (1)
parallelport sammenknytning i vb.net 2005 (3)
Visual Studio.NET C # (2)
Beginning Visual C . NET (2)
Visual Studio 2005 Beta (1)
HJÆLP! SystemC om Visual Studio 2005 (5)
hjælp: adgang ms comm i Visual Studio 2005 (4)
Programmering serielle port med Visual Studio 2005 (4)

Misbrug | | Administrator | | Moderators | | Støt os | | sitemap
topic RSS