elektronik forum

Regler | Seneste indlæg | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Mos skifte kan være over tocifrede um ?????

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Analog Circuit Design -> Mos skifte kan være over tocifrede um ?????
Author Besked
ljy4468

Hjalp: 10
Beliggenhed: Sydkorea

Post 19 januar 2006 3:44

Hej
alle!
Jeg har spørgsmål om mos skifte størrelse.
Kan skifte størrelse over 70um, 100um (gate) uden brug opformering eller finger?
Der er naturligvis ikke noget problem i simulering Hvis jeg bruger store størrelse skifte
Men jeg tror, der er problemet i layout
Jeg hørte, at multiplikatoren eller finger struktur anbefales til gaten over 20um.
Hvilket er sandt?

tak på forhånd.
Tilbage til toppen
eda_freak

Hjalp: 9

Post 19 januar 2006 7:08

Re: Mos skifte kan være over tocifrede um ?????

Hej!
Jeg tror, at ved at skifte u betyde bredden af MOS-enheden ... ja faktisk u kan simulere for større bredder af enheden, men du bør opdele det i multipla dvs fingre ... det ideelt set bør også afspejles i dit krydderi Netlist ved multipla (M værdi) for enheden simulering ..... større bredder har større gate og udbredelse capacitances forbundet med dem ... så det altid smart måde at bryde em ned i smallerer håndterbare fingre .... nu dette hjælper også med at gøre godt layout, især når u er at gøre digitalt celle biblioteker ... der har størrelse specifikationer (teknologi definations).
Tilbage til toppen
venkateshr

Hjalp: 2

Post 19 januar 2006 8:31

Det er stærkt tilrådeligt at bruge fingrene hvis u ønsker at emulere en stor bredde mosfet.the årsager er

1. Capacitances (diffusion) vil blive kraftigt reduceret på grund af deling af afløb

2.gate resisntace vil blive heavil reduceret, og dette er støtte, hvis freq. respons.

3. layout er let (når pladsen er berørt)
Tilbage til toppen
paulux

Hjalp: 8

Post 20 januar 2006 10:45

Er der nogen optimal måde at opdele flere finger? Nogle kriterier, vederlag fra virkelige eksempel? Tak for kommentarer
Tilbage til toppen
jutek

Hjalp: 5

Post 21 januar 2006 14:47

hej

når jeg opdele store (10m) PMOS i 1000 fingre, der ingenting sker. Kapacitet er stadig de samme.

skal jeg dele det op i 10 fingre og forbinde 100 transistor parallelt for at se resultatet?

det heller ikke ændre antyhing. Jeg bruger TSMC 0.18um

hilsen
Tilbage til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 21 januar 2006 14:47

Annoncer

Tilbage til toppen
rockycheng

Hjalp: 4

Post 22 januar 2006 0:15

jutek,

Du har ret. CGS og CGD er ikke påvirket, når du deler den lange porten i mange fingre, da den samlede transistoren bredde forbliver den samme. Men når fingeren antallet er stort nok, skal den tømmes og kilde capacitances bliver næsten halvdelen.
Tilbage til toppen
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spansk version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesisk version Italienske version Hebræisk Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk Hollandsk version Norwegian version Polsk Portuguese version Rumænsk Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamese version Kinesisk version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Analog Circuit Design -> Mos skifte kan være over tocifrede um ?????
Side 1 af 1

subj

text

Alle tidspunkter er GMT 1 Time
Lignende emner:
Kan nogen give papirer om MOS skifte resistens (3)
kan Switch Capacitor CMFB, redue den over alle vinde en OTA (4)
MOS som switch spørgsmål (11)
Bidirectional MOS switch - 3A (3)
Eliminering omskift pigge (3)
forstand flere microvolt, der kan hjælpe mig ,3 q (14)
hjælp: 15GHz MOS Switch (1)
Design af analoge MOS-switch (6)
power MOS transistor switch (4)
Hvordan man designer en højtydende MOS switch? (12)

Misbrug | | Administrator | | Moderators | | Støt os | | sitemap
topic RSS