| Author | Besked |
|---|
Owen Hao
| 20 februar 2006 12:39 Hjælp: Hvordan identificerer en puls pligt cyklus? | | |
|
| Hej Disse dage er jeg forpligtet til at designe en følgende kredsløb: Der skelnes mellem en puls pligt cyklus uden ur støttede. Indgangssignalet er en serie puls med anden periode og forskellige arbejdscyklus. Og ingen ur er til rådighed, også skabe et ur er ikke tilladt på grund af lav effekt. Jeg må fastslå, om hver puls's arbejdscyklus er mere eller mindre end 50%. Er muligt at konstruere dette kredsløb bare at bruge digitale blokke? Nogen kunne give mig et værdifuldt fingerpeg om det? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
mnkeis
| 20 februar 2006 14:53 Re: Hjælp: Hvordan identificerer en puls pligt cyklus? | | |
|
| Hej Jeg tror, du kan bruge to kondensatorer og en referenceperson, du oplade en kondensator whit den positive puls og den anden med en negativ puls, vil comarator bestemme dig, hvis opgave er over eller under 50%. Det er bare en idé, håber være phisically muligt og nyttigt for dig Hilsen
Mauro |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 20 februar 2006 14:53 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sjette
| Februar 21, 2006 3:52 Re: Hjælp: Hvordan identificerer en puls pligt cyklus? | | |
|
| | du kan måle den gennemsnitlige af input puls-serien ved hjælp af en analog filter og derefter sammenligne denne værdi med en reference spænding, men denne metode er kun gyldigt for langsigtede tilstand. Hvis du ønsker at determin Arbejdscyklussen hurtigt, denne metode er ikke gyldig, kan du fortælle ud af den tid du behøver for at identificere puls pligt cyklus? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Owen Hao
| Februar 21, 2006 6:41 Re: Hjælp: Hvordan identificerer en puls pligt cyklus? | | |
|
| Hej Sjette & mnkeis: Tak for dig suggestion. Den periode er mellem 0.75us og 50us. Jeg er ikke ansvarlig for at bruge analog filter, fordi jeg tror, at dens beslutning er ikke nok. Jeg forsøger stadig det rent digitale vej. Men det er tilsyneladende meget hårdt. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |