elektronik forum

Regler | Seneste indlæg | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Hjælp: Hvordan identificerer en puls pligt cyklus?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Analog IC Design & Layout -> Hjælp: Hvordan identificerer en puls pligt cyklus?
Author Besked
Owen Hao

Post 20 februar 2006 12:39

Hjælp: Hvordan identificerer en puls pligt cyklus?

Hej
Disse dage er jeg forpligtet til at designe en følgende kredsløb: Der skelnes mellem en puls pligt cyklus uden ur støttede. Indgangssignalet er en serie puls med anden periode og
forskellige arbejdscyklus. Og ingen ur er til rådighed, også skabe et ur er ikke tilladt på grund af lav effekt. Jeg må fastslå, om hver puls's arbejdscyklus er mere eller mindre end 50%. Er muligt at konstruere dette kredsløb bare at bruge digitale blokke? Nogen kunne give mig et værdifuldt fingerpeg om det? Neutral
Tilbage til toppen
mnkeis

Beliggenhed: Argentina

Post 20 februar 2006 14:53

Re: Hjælp: Hvordan identificerer en puls pligt cyklus?

Hej
Jeg tror, du kan bruge to kondensatorer og en referenceperson, du oplade en kondensator whit den positive puls og den anden med en negativ puls, vil comarator bestemme dig, hvis opgave er over eller under 50%.
Det er bare en idé, håber være phisically muligt og nyttigt for dig
Hilsen

Mauro
Tilbage til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 20 februar 2006 14:53

Annoncer

Tilbage til toppen
sjette

Hjalp: 10

Post Februar 21, 2006 3:52

du kan måle den gennemsnitlige af input puls-serien ved hjælp af en analog filter og derefter sammenligne denne værdi med en reference spænding, men denne metode er kun gyldigt for langsigtede tilstand. Hvis du ønsker at determin Arbejdscyklussen hurtigt, denne metode er ikke gyldig, kan du fortælle ud af den tid du behøver for at identificere puls pligt cyklus?
Tilbage til toppen
Owen Hao

Post Februar 21, 2006 6:41

Hej Sjette & mnkeis:
Tak for dig suggestion. Den periode er mellem 0.75us og 50us. Jeg er ikke ansvarlig for at bruge analog filter, fordi jeg tror, at dens beslutning er ikke nok. Jeg forsøger stadig det rent digitale vej. Men det er tilsyneladende meget hårdt.
Tilbage til toppen
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spansk version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesisk version Italienske version Hebræisk Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk Hollandsk version Norwegian version Polsk Portuguese version Rumænsk Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamese version Kinesisk version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Analog IC Design & Layout -> Hjælp: Hvordan identificerer en puls pligt cyklus?
Side 1 af 1

subj

text

Alle tidspunkter er GMT 1 Time
Lignende emner:
Hvordan man får 1 / 3 arbejdscyklus fra en 50% duty cycle ur? (14)
hjælp mig, hvordan du styrer arbejdscyklus (4)
hvordan man kan realisere duty cycle 50%? (5)
Forvirret ... Duty Ratio VS Duty Cycle (2)
Hvordan man beregner printkapacitet af dette kredsløb (5)
Hvordan arbejdscyklus påvirker resultatet i ADCs? (2)
Sådan at fordoble (firdoble) frekvens, der ikke er 50% duty cycle (2)
hjælp til frekvens division og arbejdscyklus graduering (1)
Hvordan man designer en 1s periode 10% duty cycle firkantbølge OSC? (4)
Hvordan man designer en 20MHz krystal oscillator med 50% duty cycle (9)

Misbrug | | Administrator | | Moderators | | Støt os | | sitemap
topic RSS