Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

CST og cirkulær polarisering

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> CST og cirkulær polarisering
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
esojam

Tilsluttet: 19. april 2006
Stillinger: 9

Post 12 mai 2006 12:09 CST og cirkulær polarisering
tags: aksial ratio cSt cSt aksial ratio horn antenne cSt cirkulær polarisering

Hej. Jeg har et problem. Jeg nødt til at udforme et dielektriske pladespor i en konisk horn antenne for cicular polarisering. Jeg bruger CST, men jeg ved ikke, hvordan man kan se resultatet. Hvordan kan jeg se i CST hvis polarizator værker? Aksial-forholdet skal være "1" for cirkulær polarisering, men der er kun resultere i "negative" tal. Hvilke andre mængder jeg nødt til at se resultatet? Omfanget af det elektriske felt i sonden, der er orienteret i X-aksen er ca 50dB lavere derfra i sonde, der er orienteret i Y-aksen = så det er godt, og det er sandheden (grundlæggende tilstand TE11) - det er uden dielektriske pladespor. Men med de dielektriske pladespor, den størrelsesorden vil ændre sig kun lidt.
Så Er der nogen hjælpe mig? Tak
Tilbage til toppen
abuantenna

Tilsluttet: 14 november 2005
Hjulpet: 1

Post 13 mai 2006 22:10 Re: CST og cirkulær polarisering
tags: check polarisering med cSt cSt vertikal polarisering aksial ratio cSt cSt aksial ratio cSt cirkulær polarisering Ludwig polarisering cirkulære Ludwig cirkulær polarisering

Hej,

Faktisk har jeg en drøftelse med nogle gutter her om den samme sag to monthe siden. Jeg ved ikke, hvorfor jeg kan ikke finde den nu. Anyway, er du nødt til at se for din videre-området resulterer i Ludwig 3 koordinering ikke kartesiske en. Selvfølgelig skal du have din stråling i z-retningen, ellers Ludwig 3 vil give nogen mening resultater.
Derefter kontrollerer det største potentiale område. Hvis det er lodret, så er det lodret polarisering, og vise versa. For cirkulær polarisering, jeg gætter du vil have samme strålingsniveauer i begge retninger.

Jeg har spørgsmål til dig: Hvordan kan jeg tjekke Aksial ratio i CST??
Lad mig vide, om dine fremskridt, er det vigtigt for mig også.

Hilsen
Tilbage til toppen
esojam

Post 13 mai 2006 23:22 Re: CST og cirkulær polarisering
tags: aksial ratio cSt cSt aksial ratio

Hej,
Tja, det er ikke mig, hvem der gør simuleringen i cSt. It's my ældre Idé kollega. Så jeg ved ikke præcis, hvordan man kan vise aksial ratio Neutral . (Jeg er ikke sikker, men I'think der er et element i menuen i venstre side af vinduet) - avanceret medlemmer vil hjælpe mere.
Vi vil fortsætte med på projektet på mandag, så vi vil kontrollere dine råd.
Tak
Tilbage til toppen
abuantenna

Post 14 mai 2006 10:59 Re: CST og cirkulær polarisering
tags: cSt vertikal polarisering aksial ratio cSt cSt aksial ratio

Hej,

Beklager, jeg mente, at hvordan vi kan beslutte fra aksial ratio polarisationen? Jeg ved, det er på venstre vindue i langt-området resultater. Jeg har ikke angive mine mål klart.

Altså, hvordan vi kan beslutte om det er vandret eller lodret polarisering, LHCP eller RHCP??
Kunne du lige give mig vink eller link, der kan forklare dette? I'm læring CST mig, og uden et godt kendskab til disse terminologier.

Hilsen
Tilbage til toppen
esojam

Post 14 mai 2006 11:33 Re: CST og cirkulær polarisering

Hej,
Aksial-forhold er udtryk for elliptiske polarisering. AR = Emax / Emin, hvor Emax er max. intensiteten af vektoren E. For lineære polarisering AR er uendelig (Emin = 0). Hvis Emax er i vandret plan polarisationen kaldes vandret. Tilsvarende for vertikal polarisering. For cirkulær polarisering AR er 1 (Emax = Emin).

noget om polarizer: h ** p: / / www.atnf.csiro.au/observers/memos/AT39.3_106.pdf. Der er en forklaring af aksial ratio også.

Altså, jeg forstår dit spørgsmål korrekt?
Tilbage til toppen
abuantenna

Post 15 mai 2006 0:13 Re: CST og cirkulær polarisering

Ja, jeg er fuldt ud forstår nu betydningen. Ønsker dig held og lykke. Lad mig vide, bedes du, når du får dit problem løst.

Hilsen
Tilbage til toppen
dch316

Tilsluttet: 09 juni 2005
Stillinger: 49
Hjulpet: 11
Beliggenhed: Spanien

Post 15 mai 2006 7:23 Re: CST og cirkulær polarisering

Hi guys,
at kontrollere den polarisering af cirkulær antenne bør du vælge sfæriske koordinater. Når denne indstilling er aktiveret tre tegninger er ploted: RHCP, LHCP og Aksial Ratio Very Happy . Hvis antennen er designet til RHCP der bør være et meget lavt niveau af Lhcp og omvendt. Hvis du vælger ludwig3 der bør være lige konkurrencevilkår i lodrette og vandrette, som abuantenna sagt. Være klar over, at AR bør nær 0 dB på de vigtigste retning af stråling, men det ville falde (det er en uundgåelig dårlig indvirkning af cirkulært polariseret antenner) i alle andre retninger.
Jeg håber, at dette vil hjælpe.
venlig hilsen
Tilbage til toppen
abuantenna

Post 15 mai 2006 13:00 Re: CST og cirkulær polarisering
tags: check polarisering med cSt aksial ratio cSt cSt aksial ratio cSt cirkulær polarisering Ludwig polarisering cirkulære Ludwig cirkulær polarisering

Hej gutter,

Jeg tror, vi havde nogle diskussioner inden for den samme sag.
Mit spørgsmål er: Hvis vi antager, at vi ikke ved den polarisering, og vi gerne lade CST give os svaret.
1-Skal vi begynde med ludwig3 og kontrol, hvis vi har potentiale vandrette del, så vi har vandret polarisering, og vise versa.
2-Hvis vi har amost lige komponenter til dem begge
3-Så er vi nødt til at flytte til sfæriske koordinering
Hvis aksial ratio er 1, så har vi nøjagtig cirkulær polarisering. Hvis du vil tjekke, hvis det er venstre eller højre, kan vi gøre det fra LHCP og RHCP komponenter.

Har jeg ret?
Tilbage til toppen
dch316

Tilsluttet: 09 juni 2005
Stillinger: 49
Hjulpet: 11
Beliggenhed: Spanien

Post 16 mai 2006 7:22 Re: CST og cirkulær polarisering

Kære Abuantenna,
Du har ret, eller i det mindste det er, hvad jeg ville gøre, hvis jeg bestemt at kende polarisering af en antenne. Lad mig minde dig igen, at når du bruger ludwig3 antennen polarisering bør afstemmes med de x eller y akser (eller u, w, når du bruger en auxiliar sæt akser)
venlig hilsen
Tilbage til toppen
esojam

Post 27 mai 2006 15:46 Re: CST og cirkulær polarisering
tags: Ludwig polarisering cirkulære Ludwig cirkulær polarisering

Hej alle
I'm back Smile og mit problem er løst.
Her er løsningen:
Sted mindst 2 sonder. Begge sonder er placeret i z-aksen = retning af vigtigste stråling og bag pladespor (der bør være cirkulær polarisering her). Første probe (sonde 1) er orienteret i X-akse - vandret, andet probe (sonde 2) i Y-aksen = lodret. Det centrale er placeringen af sonder - skal være i z-aksen.

Der er den dominerende TE11-mode i waveguide. Uden pladespor, E-felt målt ved sonden 1 (X-aksen) er nær nul.
Hvis pladespor er brugt og har den korrekte længde, værdien af E-området, målt ved sonden 1 er den samme som værdien målt ved sonden 2. Den fase forskel er 90 °.

Naturligvis med de korrekte pladespor i farfield resultat (ludwig3 koordination), har området i vertikal og horisontal retning samme værdi. AR er nær 0dB.

Tak for hjælp.

-I billeder, sonden 1 er før pladespor og Y-aksen orienteret, probe 2 står bag pladespor (vertikal). Probe 4 står bag pladespor (vandret)

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
abuantenna

Post 29 mai 2006 16:29 Re: CST og cirkulær polarisering

Ok, stor.

Bare en primitiv spørgsmål: Når du sætter sonder. Sådan fortæller CST at beregne felter på at sonder?

Regars
Tilbage til toppen
Lupin

Tilsluttet: 22. januar 2003
Hjulpet: 2

Post 13 jun 2006 23:26 Re: CST og cirkulær polarisering

Hej gutter,

en nogen give mig udtrykket forbinder Aksial Ratio og Kors polarisering plan?

I mine noter, jeg kan ikke finde den længere ..

Thanks in advance.

Lupin
Tilbage til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> CST og cirkulær polarisering
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS