| Forfatter | Besked |
|---|
KamalS
Tilsluttet: 14. februar 2006 Stillinger: 39 Hjulpet: 5
| 08 jun 2006 18:09 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Microchip har tilbudt den skematiske her:
http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=1406&dDocName=en023805 Efter hvad jeg forstår, firmwaren er også tilgængelig her.
Så før jeg bygge det mig, jeg vil gerne vide, hvis nogen har bygget PICKit2 fra bunden baseret på dette design?
Også, er der en bedre design i forhold til PICKit men med samme / bedre PIC Forenelighed?
Grunden whay jeg spørger er fordi jeg er nødt til at præcisere et par tvivl fra skematisk. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
namqn
Tilsluttet: 19. februar 2006 Stillinger: 172 Hjulpet: 19
| 08 jun 2006 19:03 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Hej,
Du kan finde en masse information om PICKit2 fra denne liste: http://groups.google.com/group/pickit-devel Også søge efter PICKit2 om Microchip's USB forum.
Skål, |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
togarha
Tilsluttet: 04 Sep 2006 Stillinger: 69 Hjulpet: 1
| 05 sep 2006 14:11 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Hi KamalS,
Har du bygge din pickit2?? Jeg tænker at bygge mit eget pickit, og jeg har nogle spørgsmål er for ...
hilsen,
togarha |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
rkodaira
Tilsluttet: 08 juni 2004 Stillinger: 332 Hjulpet: 54 Beliggenhed: Sao Paulo - Brasil
| 05 sep 2006 18:55 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Jeg byggede kun 18F2550 med firmware, oscillatorens kredsløb og den travle førte (ingen DC-DC-konverter og lyttebokse etaper og EEPROM memories). Jeg kunne ikke have bekræftelse af USB-enheden med pc'en eller som PICKIT2 software.
Jeg forsøgte også med firmware fra:
http://www.voti.nl/pickit2faq/index.html
Men jeg havde ingen succes, fordi jeg ikke kan tildele en USB-drivere til programmør. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
vsmGuy
Tilsluttet: 26 juni 2006 Posts: 452 Hjulpet: 23
| 06 sep 2006 2:37 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Det er bedre at købe PICKit2 fra Microchip da det er en komplet udvikling platform, og ikke blot en programmør.
Hvis du virkelig ønsker at opbygge, kan du prøve at opbygge ICD2, men køber PICKit2 - det er ikke meget dyrere. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Buriedcode
Tilsluttet: 06 mai 2004 Posts: 327 Hjulpet: 34 Beliggenhed: London
| 06 sep 2006 3:16 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| VSM fyr,
Jeg går ud fra den PICkit 2 programmør (ikke 'add-on board ") kan programmere alle de enheder, der vises på mikrochip websted? Jeg er klar Thats hvad det siger, men jeg var ikke sikker på, om de talte om den software side af tingene. Hvis det kan programmere alle de opførte udstyr (hele 'F' serie jeg tror) via ICSP, I'll pick en op, blot konstateres, at Farnell gør det for 22GBP med nogle gratis 6-40 bens PIC's (lave ende dem) kastet i gratis.
Ikke sikker på, om at få det eller bygge mit eget, men til den pris Jeg er tvunget til at få det, da jeg var oding forskning i opbygningen af en, jeg har fået alle USB PIC programmører var dyre, ikke var klar over, at dette ene kom så damn billigt.
Om at opbygge en helt fra bunden. Microchip har alle de filer du har brug for skematiske, dele liste, firmware (for 18F2550) USB PC drivkraft for de fleste Windows-platforme og PC-software til programmering. Jeg kom> <dette tæt på bestilling dele da jeg konstaterede, at min forhandler der faktisk solgte det til halv pris af mine dele listen.
Jeg ønsker ikke at kapre det emne, så hvis nogen har brugt 'PICkit 2' på mange forskellige Fredsimplementeringsrådets, ville jeg sætte pris på en privat besked om dine erfaringer / vurderinger.
Tak
BuriedCode. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
togarha
Tilsluttet: 04 Sep 2006 Stillinger: 69 Hjulpet: 1
| 07 sep 2006 12:27 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Enhver ved, om der nogen posibility at ændre foreslåede transistorer af mikrochip Skema til anothers? Jeg kan ikke få disse transistorer i min by ...
Hilsen
togarha |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Buriedcode
Tilsluttet: 06 mai 2004 Posts: 327 Hjulpet: 34 Beliggenhed: London
| 08 sep 2006 18:34 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Hej
| Citat: | | Enhver ved, om der nogen posibility at ændre foreslåede transistorer af mikrochip Skema til anothers? Jeg kan ikke få disse transistorer i min by ... |
Jamen, se på den skematiske på installations-cd'en til det, den har 3 MOSFET's og 7 bipolære transistorer. Overvejer man ikke anvender / skifte store mængder strøm (citeret for 100ma max) Jeg tihnk du kunne erstatte næsten enhver MOSFET så længe du får polarioty højre. Der er behov for 2 N-kanal MOSFET's, og 1 P-kanal. EN N og P er i samme chip i PICkit2.
Hvad angår den bipolære transistorer (normal dem) de er 3 x 3094's (NPN) og 4 x 3096's (PNP). I 3094 / 6 er generelle formål transistorer, så næsten enhver erstatning kan bruges (BC108 / 9? 2N2222A?) Igen lige så længe du får både NPN og PNP's
Held og lykke,
BuriedCode. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
cnc
| 10 sep 2006 14:14 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| | ville en ICD2 være bedre? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Beowolf
Tilsluttet: 19 juni 2006 Stillinger: 135 Hjulpet: 7
| 11 sep 2006 19:33 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Det er en programmør og en debugger, så er det bedre! Også er der allerede udviklet version her på dette forum .. Jeg agter at bygge en i næste par uger, så vil vi se ... Jeg er i øjeblikket ved hjælp af en lånt ICD2 ...
Vigtigste spørgsmål, du bør spørge dig selv, er, hvordan du vil udvikle dit projekt.
Jeg først overveje peripherials Jeg har brug for, vælger en passende PIC foretage en skematisk med ICSP plug, skrive kode, teste den på simulator, og hvis det er nødvendigt, debug det med ICD.
Udvikling af dedikerede funktioner for sammenknytning hver peripherial sparer tid, fordi når du udvikler det, du lige gennemføre den i et projekt, og det virker ... |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
blueroomelectronics
Tilmeldt: 17 Sep 2006 Stillinger: 1544 Hjulpet: 86 Beliggenhed: Toronto, Canada
| 14 oktober 2006 5:15 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Den PICKIT 2 som af firmware ver 2 kun debugs en enkelt PIC (den PIC16F917). En ICD2 kan programmere og debug en hel del mere ansvarlige (enhver 16Fxxx med debug, 18Fxxx, dsPIC etc)
USB om PICKIT2 er meget rart. Med hensyn til ICD2 kloner (dem uden en 18F4550), er ikke hurtigere eller langsommere end den seriel (RS232) version. Den 18F4550 og 16F877-20 debug (én gang) ca 10x hurtigere end den serielle version (de løber parallelt Master / Slave mode). Hvis du ønsker at debug i enkelt skridt mode hurtigt med seriel holder ikke åbent for mange ur vinduer.
Jeg vil anbefale ICD2 over en PICKIT2.
Her er en hurtig OSS om PICKIT2 http://www.voti.nl/pickit2faq/index_1.html |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
funnynypd
Tilsluttet: 09 mai 2007 Posts: 867 Hjulpet: 21 Beliggenhed: USA & Canada
| 25 Sep 2007 21:45 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Personligt mener jeg, at PICkit2 er langt bedre end de ICD2 på nem brug.
Sidst redigeret af funnynypd om den 04 oktober 2007 5:27; redigeret 2 gange i alt |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
blueroomelectronics
| 26 sep 2007 1:52 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| | funnynypd wrote: | | PICkit2 er langt bedre end de ICD2. |
Har du faktisk anvendes en? Har du sammenlignet det til en ICD2? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
folk
Tilsluttet: 31. oktober 2006 Posts: 183 Hjulpet: 18 Beliggenhed: Guadalajara
| |
| Tilbage til toppen | |
 |
narccizzo
Tilsluttet: 20. januar 2006 Stillinger: 173 Hjulpet: 4 Beliggenhed: PATZCUARO, Michoacán, Mexico
| 26 sep 2007 5:30 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Måske den PICkit2 er mindre og prettier end ICD2, men der er stor forskel mellem PROGRAMMERING og PROGRAMMERING debugging.
Hvis nogen kan udvikle alle deres programmer uden debugging hjælp, PICkit2 sin fine, jeg vil blive ved med at bruge ICD2 indtil en PICkit 3 eller 4 leveres med debugging option, vil vi forsøge at lave vores egne.
regards, narccizzo |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
folk
| 26 sep 2007 6:38 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Han siger dette, fordi han sælge PCB, og det er naturligvis ikke sandt. 160 USD vs 35 USD
Og af den måde, her er et billede af specialudgave ICD2, dette er i pickit2 pakke.
Saludos Camarada 
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
funnynypd
| 29 sep 2007 8:00 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Kontroller mikrochip forume, der er masser diskussion om PICkit 2 og ICD2. Også spørge Xiaofan, han er ekspert og kan fortælle dig sandheden.
Microchip web master bare sende et indlæg om forume om i kredsløb debugging evne PICkit2 par dage siden. | togarha wrote: | | Enhver ved, om der nogen posibility at ændre foreslåede transistorer af mikrochip Skema til anothers? Jeg kan ikke få disse transistorer i min by ... | Jeg har ændre MMBT3904 med MMBT2222 uden spørgsmål. For så vidt angår MOSFET og diode, du fik være meget forsigtige, da de påvirker den spænding et parti. | Beowolf wrote: | | Det er en programmør og en debugger, så er det bedre! | Det gør PICkit2 (Husk at tjekke den nye frigivet MPLAB V7.62). Og nyt indlæg om Microchip forum.
Funktionelt de er ens (PICkit2 har lidt mere om programmering i EEPROM, men du kan se bort fra dette som microcontroller bruger).
Design Architecture synspunkt PICkit2 er enklere og kraftfuld eftersom det er designet mange år senere end ICD2, du behøver ikke engang installere en USB-driveren som ICD2 påkrævet.
Og vigtigst: Det er langt billigere, og det ikke, t have udveksling støtte fra mikrochip. 
| Citat: | | Har du faktisk anvendes en? Har du sammenlignet det til en ICD2? | Jeg har brugt begge dele, også andre Microchip aftensmad dyrere udviklingsværktøjer. ICD2 er ok, ikke stor. PICkit2 det går bedre og bedre. Det har vi allerede set fra Microchip's opdateringer og web post. Med hensyn til fremtiden for både værktøjer, vi vil se.
Og skønhed PICKit2 er: dens hardware er åben oprindelse. Kan nogen fortælle mig, hvad den reelle nye mikrochip ICD2 skematisk er, og hvad de virkelig var? De kloner arbejde, kan man sige, de er 100% identiske? Især for dem, 3.3V PIC18FJ dele? At jeg ikke kender.
Men med hjælp og åbne oprindelse skematisk fra Microchip, brugerne kan bygge din egen PICkit2. Hvis tingene er sket, kan brugeren også debug og opspore problemer med at bruge den standard skematisk og reparere problemet. For begyndere og nogle af brugeren, kan det være vigtigere end at sende den mislykkede dem tilbage til Microchip og vente på, at udskiftninger.
Jeg gjorde tilbagevenden mange ICD2 tilbage til Microchip, den sidste udveksling er dette august, for nogen tid (min chef ikke ønsker at betale næste dag eller 2. dag shipping), jeg er nødt til at låne en fra kollegiet til debug og programmet min software i næsten en hel uge.  | Citat: | | Har du faktisk anvendes en? Har du sammenlignet det til en ICD2? | Jeg brugte både. Jeg har ikke sammenligne dem. Nogen har sammenlignet dem i Microchip's forum. På PICkit2 side, er der endnu hardware funktion, som Microchip's egne fyr endnu ikke kender, eller for sikker på, hvad det er konstrueret til. | rkodaira wrote: | Jeg byggede kun 18F2550 med firmware, oscillatorens kredsløb og den travle førte (ingen DC-DC-konverter og lyttebokse etaper og EEPROM memories). Jeg kunne ikke have bekræftelse af USB-enheden med pc'en eller som PICKIT2 software. Jeg forsøgte også med firmware fra: http://www.voti.nl/pickit2faq/index.html Men jeg havde ingen succes, fordi jeg ikke kan tildele en USB-drivere til programmør. | 1. for alle, at du ikke behøver en pc driver. Dette er den skønhed plug and play. Måde bedre end ICD2. 2. Den MPLAB eller PICKit2.4 har firmwaren under deres mappe, blot for at finde / låne et program Værktøjerne (såsom en anden PICkit 2 eller ICD 2) kan du re-programmere chipset.
Sidst redigeret af funnynypd om den 04 oktober 2007 5:43; edited 9 gange i alt |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
blueroomelectronics
| 29 sep 2007 15:26 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Den PICKit2 og ICD2 er næppe funktionelt identiske. Den PICKit2 er en fiks programmør, men det understøtter ikke noget højere end en 18-serien PIC. Nr. 10F chips understøttes enten.
Læs versionsnoter på mikrochips site. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
contagiouseddie
Tilsluttet: 10. maj 2004 Stillinger: 60 Hjulpet: 3
| 29 sep 2007 16:59 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| PICKit2 startede som programmør, da den blev 1. indført. I husket at brænde dem i meget 1. dag jeg bruge. Men i dette øjeblik er der en masse enheder, som kan programmeres og endda debug, kører i MPLAB selvom dsPIC & PIC24 serien har ikke været i stand til at være debugged endnu.
ICD2 LE er normalt sælges i disse seminar afholdt af mikrochip. Jeg blev tilbudt dette i løbet af deres 16-bit MCU seminar salg på USD75 men aldrig købe dem, men i stedet gjort mig en PICkit2. Men jeg gætter købe PICkit2 ville være billigere, medmindre du kan få den PIC18F2550 gratis (hvis du ved hvad jeg mener, ). |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
funnynypd
| 29 sep 2007 19:29 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| | blueroomelectronics wrote: | Den PICKit2 og ICD2 er næppe funktionelt identiske. Den PICKit2 er en fiks programmør, men det understøtter ikke noget højere end en 18-serien PIC. Nr. 10F chips understøttes enten. Læs versionsnoter på mikrochips site. | Selv Microchip Real ICE støtter ikke 10F chip. Kan du hævder det er en lavere ende redskab end ICD2 kun på grund af det?
Dette vil blive besluttet hovedsagelig ved Microchip markedsføring og teknik, vi kan kun påvirke lidt med posten "ønskeseddel".
Teknologi synspunkt intet er umuligt.
På nogle aspekt, kan vi ikke sammenligne PICKit2 og ICD2 i den måde vi sammenligner benzin og diesel motor.
Også slutbrugeren vil foretage deres egne valg, ligesom der er mennesker, der er mere favor til dieselmotor ligesom europæerne.
Se venligst attachement. Den MPLAB er i øjeblikket beta støtte. Mere vil komme.
Lagt efter 1. minutter:
hvor er mit billede? Post-systemet kan have en fejl. Men du kan se fra dette link:
ftopic273740.html
Sidst redigeret af funnynypd om den 04 oktober 2007 5:45; redigeret 4 gange i alt |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
folk
| |
| Tilbage til toppen | |
 |
blueroomelectronics
| 30 Sep 2007 4:52 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Godt i undersøgelse af mængden af studerende, der ønsker en billig grundlæggende programmør I'm at sammensætte en PICKit2 klon. Grundlæggende 5V design kun at holde prisen nede. Jeg er også kombinere det med Firefly kit (16F88 vejleder) Den PICKit2 gør en dejlig billig programmør med debug støtte. Selvom det ikke er så stærk som en ICD2 det er meget simpelt at gøre og understøtter mange populære 16f & 18F ansvarlige.
PS Jeg var forkert, hvis du bruger software til PICKit2 (ikke MPLAB) kan du programmere 10F ansvarlige
Ny kit vil blive indkaldt Junebug
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
narccizzo
Tilsluttet: 20. januar 2006 Stillinger: 173 Hjulpet: 4 Beliggenhed: PATZCUARO, Michoacán, Mexico
| 30 Sep 2007 9:30 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Ok, jeg kan se, at nye pickit2 version har også debugger kapaciteter, dets billigere (original, klon og hjemmelavede udgaver), støtter også 10 og 12 udgaven endda serielle memories gerne 24, 25 og bedre er det open source. Og det synes firmware versioner vokser stærkt Jeg tror, at fyren har ret. Det ser extremelly let at bygge end ICD2. Hvad synes du?
Un saludo para mi paisano de Jalisco.
narccizzo |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
blueroomelectronics
| 30. sep 2007 17:07 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| | I'm teste design med en minimal PICKit2 design, ingen EEPROMs ikke klemme transistorer, ingen variable VDD. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
funnynypd
| 30. sep 2007 17:13 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Som et DIYer designer, du kan gøre, hvad du ønsker, og stadig gør det personale, der arbejder. Good job. Her er et andet PICkit 2 klon på produktionen allerede med SMD design. Basiclly det er et open source-design, alle kan få den skematiske fra dette forum, ændre det, ændre det og nyd det.
Sammenlign med Microhip's design (både uden kabinet), både understøtte den eksterne strømforsyning.

Rå PCB og fuld komponenter er også tilgængelige her. http://www.auelectronics.selfip.com/Hardware-CB0703.htm
Forsamlingen Tegning her:

Fuldt samlet produkt med længere levetid garanti findes også: http://www.auelectronics.selfip.com/System-PICkit2.htm
Sidst redigeret af funnynypd den 12. november 2007 20:10; edited 13 gange i alt |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
funnynypd
| |
| Tilbage til toppen | |
 |
funnynypd
| 24 okt 2007 18:03 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| | narccizzo wrote: | Ok, jeg kan se, at nye pickit2 version har også debugger kapaciteter, dets billigere (original, klon og hjemmelavede udgaver), støtter også 10 og 12 udgaven endda serielle memories gerne 24, 25 og bedre er det open source. Og det synes firmware versioner vokser stærkt Jeg tror, at fyren har ret. Det ser extremelly let at bygge end ICD2. Hvad synes du?
Un saludo para mi paisano de Jalisco.
narccizzo | Enig. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
funnynypd
| 12 november 2007 20:07 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Størrelse at sammenligne med ICD2 (både med kabinettet).
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
rkodaira
Tilsluttet: 08 juni 2004 Stillinger: 332 Hjulpet: 54 Beliggenhed: Sao Paulo - Brasil
| 12 november 2007 23:29 Re: Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| Ok gutter, du har opmuntret mig til at fortsætte min test på DIY PICKIT2. Nu ved jeg formået at få min prototype (breadboard bygget med 18F2550, krystal, osv.) for at blive anerkendt af PC og PICKIT2 software og også af den MPLAB 8. Selv om jeg ikke bygge eeproms (Jeg har den 24LC512) og skifte transistorer kredsløb, DC-DC-konverter (12V) fungeret godt og har bestået i testen. Jeg skal bruge lidt tid på at tegne et PCB layout til min elementer (alle dukkert gennem hullet) komponenter).
Obs: Jeg har en ICD2LE for fejlsøgning, men PICKIT2 software er lettere og lettere at bruge for at brænde formål, så jeg tror, det worths at blive bygget. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
blueroomelectronics
| 12 november 2007 23:32 Opbygning af PICKit2 fra bunden | | |
|
| | Den PK2 vil stort set gøre alt, hvad en IC2 betyder for mellemtoneenheder ansvarlige. 10F, 12F, 16f & 18F |
|
| Tilbage til toppen | |
 |