Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???

Goto side Forrige 1, 2, 3, 4 Næste
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Microcontrollers -> ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
szlovák

Tilsluttet: 25. januar 2005
Stillinger: 22

Post 06 jul 2006 1:51 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s

polymath wrote:
szlovák

Hvis du læse tråd og forstået, ville du vide, at ICD2 skærme mål Vdd og ændrer VHH henhold til PIC valgt, da dette er transparent for brugeren.

Men du har givet mig en idé! - Tak.

Jeg forstår hele tråd. 5V på MCLR vil steger denne chip og Mplab ikke sige et ord om det
Tilbage til toppen
View user's profile
be_jouster

Tilsluttet: 27 juni 2006
Stillinger: 19
Hjulpet: 1

Post 06 jul 2006 3:21 ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???

Måske kan vi snyde Mplab ved at køre hele ICD med 3.3V og ændre en lille smule modstand værdi (spænding adskillelsesstolpen) for spænding overvågning, således at Mplab vil se ICD stadig fungere på 5V. Jeg tror, jeg er nødt til at prøve det.

Hilsen.
Tilbage til toppen
View user's profile
polymath

Tilsluttet: 02 mai 2006
Hjulpet: 21
Beliggenhed: England

Post 06 jul 2006 11:41 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 3.3v icd2 3v ICD 2 3.3v icd2 3,3 volt vdd 3.3v icd2 icd2 3.3v 5v icd2 3.3v mål

be_jouster wrote:
Måske kan vi snyde Mplab ved at køre hele ICD med 3.3V og ændre en lille smule modstand værdi (spænding adskillelsesstolpen) for spænding overvågning, således at Mplab vil se ICD stadig fungere på 5V. Jeg tror, jeg er nødt til at prøve det.

Hilsen.

be_jouster

thread and come up with your OWN and ORIGINAL suggestions. LÆS tråd og komme med din egen og originale forslag.

Jeg har lige sagt det kun 2 udstationeringer tilbage !!!!!!
Hvis du havde læst den tråd, du vil vide, at MPLAB-ICD2Original kombination gør køre output på Target-Vdd og egnet til den valgte enhed.

Polymath
Tilbage til toppen
View user's profile
polymath

Post 06 jul 2006 22:20 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 3v icd2 buffer icd2 con buffer icd2 klon 3v icd2 mål vdd vpp 3v 3v icd2 klon icd2 3v3 pic

svlovak

Du naturligvis ikke forstår - hvis du har du ikke ville stille spørgsmålet.
Jeg vil forsøge en mere tid til at forklare - Jeg vil sige det meget meget simpelthen bare for dig!

Først henvise til ICD2-Original ikke en af disse fattige mindre design - de er ikke Clones - Clones er identisk med den originale i alle aspekter af funktion og ydeevne.

Vdd at målrette kontrolleres af RA4 - det kan kun levere 5v0 til målet - det er ALDRIG aktiveret for 3v3 udstyr - Du skal vælge det rigtige udstyr og fjern markeringen i "Power-målet fra ICD2" afkrydsningsfeltet i MPLAB for spænding bortset 5v0.
For 3v3 anordninger den »afkrydsningsfeltet 'er ikke tilgængelig og Target Vpp er indstillet til 3v3 - Prøv det!

Som anført tidligere i tråd
Citat:
Min forskning viser:
ICD2 kommunikerer til PIC24 og andre enheder i 3v3.
Target Power skal være fra en ekstern forsyning med 3v3 enheder.
Den ICD2 kan kun levere 5V. (min Advanced Transdata PIC-ICD har variabel Vdd)
Fjern markeringen i "Power-målet fra ICD2" afkrydsningsfeltet i MPLAB.
Slut Debug Vdd pin TARGET V forsyning.
ICD2 vil forstand Target V supply (RA0).
ICD2 vil skala PGC og PGD til overvågede Target V niveau (Target V <buffers> GND).

Hvorfor skulle MPLAB sige noget? Denne funktion er ude af hænderne på en idiot brugeren. ] THEY deserve to fry - not the chip! Hvis idiot brugeren vælger den forkerte enhed og ignorerer MPLAB advarsel [ICDWarn0020] De fortjener at yngel - ikke chippen!

Hvad kan De ikke forstå?

Best regards ... Polymath
Tilbage til toppen
View user's profile
szlovák

Post 07 jul 2006 17:26 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 3.3v icd2 3v schema icd2 ICD 2 3.3v icd2 oprindelige skema ICD klon 3.3v pic vdd 3.3v icd2

Ingen af de ting, du var forklarer i yout sidste indlæg var nødvendige, sorry. Very Happy

Så Vpp er ikke nævnt i pdf. Og stat HOEJE for MCLR er 3,3 og 5V for programmering. EOT

Ser man på den skematiske af originale ICD2, og dette lader sig "klon" (http://www.edaboard.com/download.php?id=88929), en nedskæring i PCB og en wire vil løse problemet. Jeg kan ikke teste det. RC1 kontrol i tilfælde af pic24 3.3V, RC2 vil tænde 5V til programmering mode. Så afskære vejen til emitter af T2, slutte den til Vdd i ICSP kunne arbejde.

stater for MCLR pin i original ICD2 er:

hold i nulstille: RC1 = H, RC2 = L
ICSP Vdd om MCLR: RC1 = L, RC2 = H
5V på MCLR: RC1 = H, RC2 = H

Sidst redigeret af szlovák på 08 jul 2006 16:38, edited 1 gang i den samlede
Tilbage til toppen
View user's profile
potyo

Tilsluttet: 16. april 2006
Stillinger: 181
Hjulpet: 10
Beliggenhed: Ada, Vajdaság

Post 07 jul 2006 17:57 ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???

szlovák, disse forbindelser er allerede nævnt før her: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=644867 # 644867

Og logik signaler for visse output niveauer:
hold i nulstille: RC0 = H, RC1 = H, RC2 = L
ICSP Vdd om MCLR: RC0 = H, RC1 = L, RC2 = H
Vpp om MCLR: RC0 = L, RC1 = H, RC2 = H
MCLR i HiZ: RC0 = H, RC1 = H, RC2 = H
Tilbage til toppen
View user's profile
stuart83

Tilsluttet: 18. juli 2006
Stillinger: 1

Post 19 jul 2006 22:49 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: max3378 max3378 schema programmering 3.3v pic schema warp13 mclr pic 3.3 programmering pic16f med 3.3v mål vdd max3378 5v til 13v

Hi guys,
Jeg stødte på et lignende problem lidt tilbage på et uni projekt. Jeg var ved hjælp af en WARP13 programmør og er nødvendige for at programmere en PIC på 3.3V, så jeg bankede op en adapter bord til at placere mellem programmør og målet system. Jeg brugte en MAX3378, som er grundlæggende en tri-statable bidirektionale niveau oversætter. Du feed to levere spænding i det, og det oversat bi-directionally mellem de to. Jeg har tilføjet en omskifter til at vælge mellem 13V (fra WARP13) og målet Vdd at gå ind på MCLR pin af målet PIC. Denne kontakt kan formentlig ret let gennemføres elektronisk. Den warp13 kun leveret 13V Vpp mens programmering, og har fjernet det, når du er færdig (eller sæt den til 5V - Jeg kan ikke huske nu - jeg vil dobbelttjekke, om jeg kan finde den programmør), så denne spænding blev brugt til at bringe MAX3378 ud af tri-tilstand under programmering - Det betød, når programmeringen var færdig, målsystemet kunne køre lykkeligt uden at afmontere programmør. Du kan sikkert stadig få MAX3378 som en gratis prøve fra Maxim.
Bemærk - Jeg fik denne til at arbejde pænt for et par PIC16F og små 18F chips, men af en eller anden grund ville det ikke fungere pålideligt til PIC18F8720 (80 pin TQFP jobbie) - jeg har aldrig rigtig fundet ud af hvorfor?!?
Anyway - Heres de skematiske - ved ikke, om det vil hjælpe eller inspirere eventuelle forbedringer - Det håber jeg!
[/ img]

Tilføjes efter 7 minutter:

Ups - ikke vedhæfte den skematiske
Forhåbentlig det virkede denne gang!

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
View user's profile
Alan69

Tilsluttet: 01 april 2005
Stillinger: 79
Hjulpet: 4

Post 20 jul 2006 0:29 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s

Gobol wrote:
LVC kan bruges til at konvertere 5V niveauer til 3.3V, (men hvordan man kan håndtere data transmittion retning ...)
måske ved hjælp af simple 3.3V zeners og transistorer ville batte ... ?

Bare bruge en spænding adskillelsesstolpen, med kun et par I / O er det nemt.

5V I / O ---- 330 -- -- 3.3V I / O
|
660
|
GND

LOL naturligvis ingen førende rum rodet, at op. Jo lavere modstand tilsluttes på .

Ud fra 5V skillelinjen giver 3,3 den anden side. I til 5V input ser 3.3V som stadig er en høj, 3.3V ouput lige har de ekstra 660 modstand til jord. Brug 2 330 ohm til 660 ..

Kan få brug for at fordoble eller tredoble disse værdier etc for lavere powered I / O-ben ..

Det er alle de 5V til 3.3V sammenknytning mest tingene virkelig har brug for. Efter et par ben selvom IC stadig giver mening ..
Tilbage til toppen
View user's profile
szlovák

Post 21 jul 2006 7:19 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s

[citat = "Alan69"]
Gobol wrote:

5V I / O ---- 330 -- -- 3.3V I / O
|
660
|
GND

LOL naturligvis ingen førende rum rodet, at op. Jo lavere modstand tilsluttes på .

Ud fra 5V skillelinjen giver 3,3 den anden side. I til 5V input ser 3.3V som stadig er en høj, 3.3V ouput lige har de ekstra 660 modstand til jord. Brug 2 330 ohm til 660 ..

Kan få brug for at fordoble eller tredoble disse værdier etc for lavere powered I / O-ben ..

Det er alle de 5V til 3.3V sammenknytning mest tingene virkelig har brug for. Efter et par ben selvom IC stadig giver mening ..

det er ikke så let. PORTC i 16f877 (A) er Schmitt udløst, og det kan ikke se noget nedenfor 3.58V.
Tilbage til toppen
View user's profile
polymath

Post 21 jul 2006 10:41 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s

Hi szlovák
Jeg tror ikke, Alan69 har forsøgt sit eget forslag.

Den 877A Datablad give 0.3Vdd og 0.8Vdd som Schmitt niveauer for alle Vdd.

En Vdd af 5V =>> 1V5 og 4v0 input udløsningsniveauer.

Alan96, som svlovak siger - det vil ikke fungere.

angår ... Polymath
Tilbage til toppen
View user's profile
Alan69

Post 22 jul 2006 2:21 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: ICD 2 3.3v

polymath wrote:
Hi szlovák

Jeg bruger det hele tiden, men naturligvis på normale indgange ikke Schmitt udløse.

Jeg bruger ikke PIC24, men antager det indgangene er Schmitt udløse Også jeg vil prøve at slippe ICD til 4.1V og indsætter bare række modstande i linjerne. 4 *. 8 = 3,28, og baglæns 5 *. 8 = 4, så du skal være i stand til at tale med både 3.3V og 5V mål uden at ændre, lad de modstande og input dioder tage sig af resten. Har ICD og mål lige foran mig, jeg vil prøve det i en lille og sørg for, at det er godt, kan være praktisk og næsten uden ekstra dele ..
Tilbage til toppen
View user's profile
polymath

Post 22 jul 2006 13:02 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 3.3v programmering 3.3v billeder lame pic24 icd2 3v ICD 2 3.3v icd2 3,3 volt vdd 3.3v icd2

Alan69 wrote:
polymath wrote:
Hi szlovák

Jeg bruger det hele tiden, men naturligvis på normale indgange ikke Schmitt udløse.

Jeg bruger ikke PIC24, men antager det indgangene er Schmitt udløse Også jeg vil prøve at slippe ICD til 4.1V og indsætter bare række modstande i linjerne. 4 *. 8 = 3,28, og baglæns 5 *. 8 = 4, så du skal være i stand til at tale med både 3.3V og 5V mål uden at ændre, lad de modstande og input dioder tage sig af resten. Har ICD og mål lige foran mig, jeg vil prøve det i en lille og sørg for, at det er godt, kan være praktisk og næsten uden ekstra dele ..

Hi Alan96
Ja, en dejlig tur til sætning
Citat:
halt crap
... fra du har fjernet post.

tried it on 3v3 devices - re: thread name. Så jeg havde ret - du ikke har prøvet det på 3v3 udstyr - Re: tråd navn.
an acceptable design. Nødt til at ændre modstand værdier for hver Vdd er ikke en acceptabel design.

Da du ikke har en PIC24 enhed - prøv med 877A eksternt drevet på 3v3 eller endda gå til 2v0 - stadig inden for programmering spec. ICD2 kan gøre alle serieprodukter ansvarlige personer på alle spændinger.

9 res 6 trans = 36 huller = høje produktionsomkostninger mega fejl muligheder.

angår ... Polymath
Tilbage til toppen
View user's profile
Alan69

Post 22 jul 2006 14:55 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 3.3v programmering 3.3v billeder icd2 3v ICD 2 3.3v icd2 3,3 volt icd2 buffer vdd 3.3v icd2

polymath wrote:
Alan69 wrote:
polymath wrote:
Hi szlovák

Hi Alan96
tried it on 3v3 devices - re: thread name. Så jeg havde ret - du ikke har prøvet det på 3v3 udstyr - Re: tråd navn.
an acceptable design. Nødt til at ændre modstand værdier for hver Vdd er ikke en acceptabel design.

Da du ikke har en PIC24 enhed - prøv med 877A eksternt drevet på 3v3 eller endda gå til 2v0 - stadig inden for programmering spec. ICD2 kan gøre alle serieprodukter ansvarlige personer på alle spændinger.

9 res 6 trans = 36 huller = høje produktionsomkostninger mega fejl muligheder.

angår ... Polymath

Pullups måske behov for at sænke fra anslået design værdi for højere hastighed tyder ikke på noget derefter nødt til at ændre dem for hver Vdd. Det er kun pullups, at kredsløb ville grænseflade 3V og 5V og 3V og 10V uden at ændre modstande.

Igen er det kun nødvendig afprøvning for at sikre ICD2 var ikke forventer 'ikke høj', når der ikke var noget kørsel. Identitetskort data bøde. Jeg forsøgte overvæltningsargumentet data gennem det, og ICD2 virker fint. At det kan håndtere 5V-5V eller 3V-5V allerede er kendt fra artiklen og tidligere tests. JEG netop gjorde en hurtig test for at teste, hvad der er nødvendige for at bevise, overflødige info ikke var på dagsordenen. Fremgår af kredsløbet kan du gøre ved noget, til tider en rose er en rose.

Glimrende enkle hvordan kredsløb går sammen plus tager nogle af de andre dele i ICD2, og intet behov for buffer chips for alle bygge det fra dele. I've got to eksemplarer på to forskellige breadboards og det er temmelig meget et nul chance for fejl, jeg tager det du ikke bygge det, før de beslutter det var for meget .. Huller er fri, når jeg køber PCB, ikke så meget for de 36, selvom du betaler. Plus ingen huller for en buffer chip, ikke som det er, at mange flere.

Det er absolut alt for godt, da det vil gøre mere for, jeg tog den. Jeg gør det fuldt ud og sættes op et komplet design i de næste par dage.

Alan
Tilbage til toppen
View user's profile
polymath

Post 26 jul 2006 14:31 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s

Alan69 wrote:
Igen er det kun nødvendig afprøvning for at sikre .........

Jeg tror NASA kan have sagt det lige før eksplosion!

Alan69 wrote:
Fremgår af kredsløbet det vil gøre næsten alt .........

Nysgerrig - noget? lyder som finmekanik!

Alan69 wrote:
Huller er fri, når jeg køber PCB, ikke så meget for de 36, selvom du betaler. Plus ingen huller for en buffer chip, ikke som det er, at mange flere

36 huller x 100k produkter - na ikke meget .... Ikke! ET STORT pris for PCB produktion Holes - kendsgerning.

Alan69 wrote:
Jeg tager det du ikke bygge det, før de beslutter det var for meget ..

Jeg har bygget en bruger modstande og smt - Du har måske bemærket, at smt ikke behøver huller.

Du er naturligvis klar over, at MChip ikke berettiger chips programmeret uden for deres spec.

angår ... Polymath
Tilbage til toppen
View user's profile
bcktang

Tilsluttet: 21. maj 2006
Stillinger: 5

Post 26 jul 2006 18:16 ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???
tags: icd2 3.3v icd2 3v ICD 2 3.3v icd2 buffer icd2 con buffer icd2 klon 3.3v icd2 klon 3v

Hej alle,
Nogen her modificerede Lothar Stolz's ICD 2 (seriel port) at støtte 3.3V?

Jeg har set så mange ICD2, og jeg begynder at blive forvirret, der fungerer, og hvilke gør ikke? eller buggy?

Jeg har bygget Stolz's ICD2 klon, og kræver 3.3V, kan jeg blot tilføje output buffer og passende ben for at gøre det arbejde, eller skal jeg programmere 877A med en anden firmware?
Tilbage til toppen
View user's profile
togarha

Tilsluttet: 04 Sep 2006
Stillinger: 69

Post 05 sep 2006 8:11 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 3v schema icd2 icd2 klon røde icd2 klon 3v icd2 med 3v mål 3v icd2 klon

Hej!

Først og fremmest tak for dit arbejde, jeg synes er et fantastisk arbejde for at klone ICD2. Jeg har nogle spørgsmål (undskyld, hvis jeg ikke bede med forstand ...)

Potyo:

Jeg ser din Skema og jeg har nogle tvivl:

- Du conect at strømforsyningen 74HC4066 til Vpp, men at se datablad for 4066, den max strømforsyning støttes er 10V, og Vpp kan gå op til 13V, så vi har et lille problem, er ikke det?

- X4 er en jumper at vælge hvad? Fordi jeg kan se, at centrale pin er målet Vpp, er ikke det? Og de øvrige stifter er icd2 Vpp (en direkte og den anden af 4066), så ved jeg ikke forstår udmærket, hvad der er dens funktion (sorry for min ringe forståelse ...).

- Hvad er X2 og X3 betydning? Og er ikke muligt at nedbringe dette jumpere at kun en? Hvis altid sætte det ene eller det andet, vi kan få en 15k modstand i parallel med en anden 15k modstand med en sweater, så når jumper ikke placeres, har vi 15k modstand, og når jumper er placeret vi har 15k modstand parallelt med 15k modstand, så 7k5 modstand. Kan være er et fjols idé, fordi jeg ikke vide, hvad de har i henhold til denne modstand (jeg kan ikke se noget i databladet, kan jeg springe denne del), men hvis det ikke er så lille modstand vi kan reducere en sweater. Kan vi kan ikke have placeret jumpere og tanken er ikke så god ...

- Der er nogen begrænsning i tolerance på noget (1% eller er det ok med 5% -10%)??

Sorry for alle spørgsmål ...

Thanks a lot

Hilsen

togarha

PS: Sorry for mit dårlige engelsk
Tilbage til toppen
View user's profile
mdelfede

Tilsluttet: 29. juli 2006
Stillinger: 4

Post 11 oktober 2006 1:00 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s

Jeg mener, at det bør være en økonomisk og effektiv løsning for lavspænding pic operation.

Niveau skift fra 2.2-5 v fra målet om at Schmitt udløsningsmængden (~ 4V) i programmør sker via en åben samlerbrug buffer (her en enkelt NL17SZ07 SMD, men kan være enhver lov spænding åbne samlerbrug buffer). Bufferen benyttes ser en høj grad fra 2-2.2 volt, så det er passende for lavspænding billeder, jeg gætter på op til 2,5 v.

På den anden side, den foltage begrænsende fra 5v programmør til lavspændingsinstallationer Målet er gjort med 2 dioder på Vpp-TGT og 330R modstande, billigt og sikkert.

Jeg må indrømme, at jeg endnu ikke havde tid til at afprøve alle de ting, men jeg vil gøre det på næste dage.

Ciao

Max
Tilbage til toppen
View user's profile
mdelfede

Post 18 okt 2006 11:20 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: programmering 3.3v pics 7407 3.3v 3v 5v buffer

Testet og det gør arbejdet med 3,3 v billeder.
For ikke-SMD bygge, det NL17SZ07 enkelt åben drain buffer kunne erstattes med nogle tilsvarende hex buffer i PDIP pakke, der kan køre med lav spænding og tolererer 5 v på produktionen .... skam, at jeg ikke finde nogen. Alle 7407 variant er enten 5v alene eller i SMD pakke.
En 5V 7407 også vil kunne anvendes, hvis strømforsynes fra 5V og ikke fra målet Vcc; blive TTL kompatibelt, det kunne afsløre spændinger fra ca 2.5V som logik'1 ', så programmeringen af 3.3v billeder; fremtidige lavere spænding pics (måske 2.5 v??) ikke ville arbejde.

Ciao

Max
Tilbage til toppen
View user's profile
potyo

Post 18 okt 2006 21:12 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s

Hej
Please teste den på 2V! Den oprindelige icd2 arbejder med 2V mål.
Tilbage til toppen
View user's profile
mdelfede

Post 19 okt 2006 11:21 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 buffer icd2 con buffer icd2 2.5

potyo wrote:
Hej
Please teste den på 2V! Den oprindelige icd2 arbejder med 2V mål.

Well, I've got no 2v billeder, men NL17SZ07 buffer virker ned til 1.65V, så det burde ikke være noget problem.
Det eneste problem er, at det kommer i SMD pakken kun, og jeg kender ikke nogen lavspændingsinstallationer åbne samlerbrug buffer i DIP pakke.

Hvis du bruger et TTL input kompatible 5V buffer (74HCT07?), Det sanser logisk'1 'kun 2,2 til 2,5 volt, og det kan kun bruges med billeder fra omkring 2.8-3 V.

Jeg tror, at den eneste holdbare løsning for at få det i gennem-hullers ville være at erstatte buffer med en 2-transistor diskrete tilsvarende, eller måske bedre, at bruge en enkelt spænding op-amp, eller endnu bedre en komparator med små hysterese. Det ville give mulighed sub-1V programmering.

Hvad gør mit løsning billigt og nemt, er at adskille de 2 I / O-linjer fra 16F877A chip og buffer KUN input en. At man undgår brug af tre statslige buffere for at vælge data retning.

Jeg gjorde UP niveau oversættelse med NL17SZ07, men det kan erstattes med nogle andre midler. Den NED niveau oversættelse er udført af modstande og klipning dioder; billigere end at jeg ting, det er umuligt Smile

Ciao

Max
Tilbage til toppen
View user's profile
TESKAn

Tilsluttet: 02 februar 2007
Stillinger: 8

Post 02 februar 2007 23:16 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: spænding om mclr 3v3 110796/23di_02

Hej!
Mit første indlæg her:). Hvorom alting er, at fastsætte 3v3 problem jeg brugte simple plan oversætter består af to NPN transistorer (jeg brugte nogle 2N3904) og fire 10k modstande - skematisk og beskrivelse er her http://www.edn.com/archives/1996/110796/23DI_02. htm

Det virker, jeg brugte en tovejskommunikation til PGD og en "halv" oversætter for PGC og MCLR. Så det prissat mig fire NPN transistorer og otte 10k modstande. Resultat? Det virker, testet med pic 24h, og fordi jeg bruge spænding fra pic for lavere niveau side kan jeg bruge det til at programmere 5v og 3v3 billeder uden at ændre noget.
Jeg tror ikke, du kan få noget billigere end dette. Og probabily de fleste af os allready have alle komponenter i hjemmet.
Tilbage til toppen
View user's profile
TESKAn

Tilsluttet: 02 februar 2007
Stillinger: 8

Post 11 marts 2007 13:30 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 3v icd2 programmør få strøm fra icd2 mål vdd vpp 3v spænding om mclr 3v3 icd2 3v3

Ok, hvad man skal gøre for at programmere 3v3 eller mindre enheder.

- Foretage en plan oversætter fra programmør spænding til enheden spænding. Tovejskommunikation til PGD og PGC (grund til PGC - gjort nogle demontering af 877A koden og fundet BTFSC PORTC, 3 kredsløb - ligner i nogle tilfælde ICD2 tests PGC linje for at se, det er staten - Mit gæt er det er kontrol for at se, om den linje, stiger hurtigt nok)

- Wire programmør så output stadium får strøm fra målet bord. Så MCLR har niveauer 0, målet Vdd og modul Vpp.

- ICD2 ikke forbinde 13v til målet, hvis målet ikke understøtter 13v på MCLR. Så der er ikke bekymret for, ICD2 ville steger chippen.
Tilbage til toppen
View user's profile
ADRENALIN2003

Tilsluttet: 16. januar 2007
Stillinger: 24

Post 20 mai 2007 16:56 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 3v icd2 klon 3v 3v icd2 klon icd2 3v3 pic pic icd2 klon 3v3

Ok kan vi summ alt dette? Kan nogen sende linket til SCH af originale ICD2, og at klone som kan arbejde med alle (3v3) PIC enheder?

Jeg vil forsøge at bygge en af disse, og det ville være dejligt, hvis nogen gør det venligst.

Best regards!
Tilbage til toppen
View user's profile
potyo

Post 21 mai 2007 0:06 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 3v icd2 klon 3v icd2 med 3v mål 3v icd2 klon icd2 3v3 pic pic icd2 klon 3v3

ADRENALIN2003 wrote:
Ok kan vi summ alt dette? Kan nogen sende linket til SCH af originale ICD2, og at klone som kan arbejde med alle (3v3) PIC enheder?
Du kan finde den i dette emne: ftopic161641.html
Tilbage til toppen
View user's profile
nicolas888

Tilsluttet: 10. maj 2007
Stillinger: 1

Post 09 jul 2007 19:19 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: icd2 programmør schema schema icd2 potyo2 schema icd2 og 24h

Hej.

Tak for alle informationer om dette forum.It er så god

Jeg er ikke ekspert i ICD2 så skal du være tolerant.

Jeg er færdig med at foretage en potyo2 ICD2 programmør.
Jeg har stadig forveksle om'24H programmering måde «og for det meste, hvad der er godt eller ej.

Min programmør fungerer godt med alle 8bits controler (det er nemt)
Det fungerer godt med 24H serien.

Jeg bruger ikke den digitale pot (jeg ved stadig ikke, hvorfor vi har brug for det).
Kan du fortælle mig, hvorfor det er nødvendigt?

Jeg kan ikke bruge transistor-niveau, fordi jeg har fået 74HCT125 og 74HCT126 (fejl i diagrammet).
Er det egnet porte?

Jeg kan ikke bruge MCLR deaktivere funktionen. (Jeg ved ikke, hvorfor det?)

Jeg bruger kun en del med det blå flag (rødt flag er ikke udstyret).

Min Vpp synes stort for 24H. Hvad mener du om det?

Er en person se somethink mangler i skemaet?

Tak.

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
View user's profile
Segovia

Tilsluttet: 07 oktober 2007

Post 24 jan 2008 19:16 ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???
tags: 74lvc1t45

Hi guys
Jeg har en original ICD2, og jeg konstaterede, at det anvendes 74LVC1T45 til at oversætte den logik plan.
Jeg har teste den ved oscillograph og fundet det virker perfekt! Du fyre kan søge databladet af 74LVC1T45 for mere info.
Tilbage til toppen
View user's profile
Freddie Chopin

Tilsluttet: 08 december 2007
Stillinger: 103
Hjulpet: 6
Beliggenhed: Polen / Wroclaw

Post 24 jan 2008 21:01 ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???
tags: programmering 3.3v pic

HCT125 og HCT126 arbejde på samme måde, så hvorfor gider?

Tilføjes efter 1 timer 42 minutter:

Jeg har netop forsøgt programmering PIC16 med potyo2. mærkespænding fik ved målet, og jeg forsøgte: 2.1V, 2.3V, 2.5V og 3.3V - absolytely ingen problemer overhovedet, men faktum er, at der er en 2.5V om VDD linje, når der ikke er målet. alligevel tror jeg ikke, det er et problem. meget snart jeg skal prøve potyo2 med PIC24H [- måske i næste uge.

0x41 0x56 0x45!
Tilbage til toppen
View user's profile
IamnotJunk

Tilsluttet: 29 november 2007
Stillinger: 39

Post 26 jan 2008 20:21 ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???

Er det muligt? Kloner mest sandsynligt ikke har en spænding reguleringsmyndighed udgange.
Tilbage til toppen
View user's profile
blueroomelectronics

Stillinger: 1488
Hjulpet: 81
Beliggenhed: Toronto, Canada

Post 26 jan 2008 20:32 Re: ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s
tags: dspics en 3.3v

IamnotJunk wrote:
Er det muligt? Kloner mest sandsynligt ikke har en spænding reguleringsmyndighed udgange.

True, det øger omkostningerne og kompleksiteten. De kloner er rettet mod private brugere, studerende og hobbyists. De fleste af PIC brugere de aldrig forlade 8bit chips anyways. Hvis du har brug for høje ende er der 5V dsPICs, ligesom dsPIC30Fxxxx.
Den 24f og 33F er 3.3V chips men absolut ikke sigte på begynderniveau.
Tilbage til toppen
View user's profile
JunkMe

Tilsluttet: 27. januar 2008
Stillinger: 20

Post 27 januar 2008 1:23 ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???

JDM er godt program
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Microcontrollers -> ICD2 USB klon - hvordan man kan få det til at virke med 3.3V PIC24s???
Side 2 af 4 Alle tidspunkter er GMT 2 timer
Goto side Forrige 1, 2, 3, 4 Næste

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS