| Author | Besked |
|---|
suhas_shiv
| 08 September de 2006 7:25 MOS som switch spørgsmål | | |
|
| Jeg forsøger at simulere vedlagte kredsløb. Problemet er med transistorer fungerer som switches. De ting, der er forvirrende mig, er, gør den transistor, siger den første, der skal være i mætning? Når jeg simulere det ikke er i mætning som set af spændinger i kredsløbet. Også, at hvis det har være i mætning hvordan gør jeg bias det? Er min baising galt? Kilden spænding er den samme som dræn og dermed Vds = 0V. Kan nogen forklare, hvordan man kan analysere dette problem? Tak.
Suhas
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
LIC
| 08 September de 2006 8:28 MOS som switch spørgsmål | | |
|
| | Jeg synes, det er ikke nødvendigt for thransistor at være i mætning, fordi din transistorer fungerer som swiches. De opererer i dyb lineære område. Du bare lade Vgs> femte. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Davood Amerion
Joined: 01 Marts de 2005 Posts: 589 Hjalp: 90 Beliggenhed: Persien
| 08 September de 2006 9:16 MOS som switch spørgsmål | | |
|
| i dit kredsløb M1 konfigureret som kilde tilhænger! hvis du vil bruge M1 som parameter: 1 - brug PMOS for M1 eller 2 - anvende højere drev spænding for V1 (1,5 output max spænding) |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
kwkam
Joined: 25 Februar 2002 Posts: 299 Hjalp: 15 Location: Et eller andet sted på jorden
| 08 September de 2006 15:00 MOS som switch spørgsmål | | |
|
| | dit kredsløb kan ikke vise, hvad du ønsker. Anyway, vil tansistor som switch er ligeglad med, mætning eller ej. Problemet er, kan transistoren være fuldt sving-om |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
pkalavakuru
| 08 September de 2006 15:44 Re: MOS som switch spørgsmål | | |
|
| ur bruger 1,5 V er nok til at tænde ur NMOS TRANSISTOR .. tage ur PULSE 0 til 5V og kontrollere den
Skål |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
suhas_shiv
| September 11, 2006 6:52 MOS som switch spørgsmål | | |
|
| Hej igen,
Ville bare vide én ting, er det ok for MOS at være i TRIODE virker samtidig som en switch eller er det et must, at det bør være i mætning? Jeg har hørt folk støtter både. Kan onyone du kaste lidt lys? Tak. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Davood Amerion
Joined: 01 Marts de 2005 Posts: 589 Hjalp: 90 Beliggenhed: Persien
| September 11, 2006 8:06 Re: MOS som switch spørgsmål | | |
|
| | suhas_shiv skrev: | Hej igen,
Ville bare vide én ting, er det ok for MOS at være i TRIODE virker samtidig som en switch eller er det et must, at det bør være i mætning? Jeg har hørt folk støtter både. Kan onyone du kaste lidt lys? Tak. |
Først skal du overveje reel kontakt. I reelle skifte, når de er lukket, har vi en nær nul modstand. når vi passerer strøm gennem det spændingsfaldet Acros det er ubetydelig. MOSFET, er denne placeret i triod regionen.
og du kan overveje at skifte til åbne kredsløb (uendelig modstand). MOSFET, ligger denne region i slukket tilstand.
Hilsen, Davood Amerion. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| September 11, 2006 8:06 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
laglead
| 14 September 2006 14:55 Re: MOS som switch spørgsmål | | |
|
| | ikke nødvendigt i mætning. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
aborigini
| 14 September 2006 15:59 Re: MOS som switch spørgsmål | | |
|
| Det NMOS skal være fuldt tændes. Når det virker som en kontakt, vil det handle i TRIODE med lav modstand sti.
Du kan kontrollere den digitale ic noter.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
shaikhsarfraz
| September 15, 2006 6:06 Re: MOS som switch spørgsmål | | |
|
| Hej, For en MOS-transistor til at arbejde som swtich det er ikke nødvendigt, at det skal arbejde i mætning regionen. | kwkam skrev: | | dit kredsløb kan ikke vise, hvad du ønsker. Anyway, vil tansistor som switch er ligeglad med, mætning eller ej. Problemet er, kan transistoren være fuldt sving-om |
Det eneste er, at når MOS er grænsefrekvens modstanden er så høj, at det virker som et åbent kredsløb. Når det er i lineær eller mætning region, det virker som kortslutning, selv om det er den modstand der er forbundet med det.
Tak Shaikh sarfraz |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
bhav
Joined: 24 September 2006 Posts: 81 Hjalp: 1 Beliggenhed: India
| September 24, 2006 9:41 Re: MOS som switch spørgsmål | | |
|
| | dette digitale ic notat er meget kort |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
rajanarender_suram
| 05 oktober de 2006 7:59 Re: MOS som switch spørgsmål | | |
|
| | suhas_shiv skrev: | Jeg forsøger at simulere vedlagte kredsløb. Problemet er med transistorer fungerer som switches. De ting, der er forvirrende mig, er, gør den transistor, siger den første, der skal være i mætning? Når jeg simulere det ikke er i mætning som set af spændinger i kredsløbet. Også, at hvis det har være i mætning hvordan gør jeg bias det? Er min baising galt? Kilden spænding er den samme som dræn og dermed Vds = 0V. Kan nogen forklare, hvordan man kan analysere dette problem? Tak.
Suhas |
U dont have til at holde swithc i mætning Vgs> femte er nok til at fungere som switch, som er "på" |
|
| Tilbage til toppen | |
 |