| Author | Besked |
|---|
Ghassan Al-Mutawa
| 04 oktober de 2006 12:22 Et problem i Interfacin A uController til Visual Basic | | |
|
| Jeg beder om hjælp i et simpelt problem, der gør mig gal, jeg gør et hjem projekt til at skrive til en microcontroller ved hjælp af en Visual Basic-program, så det mikrokontroller tjekke nogle ting og sende en otte bit signal til Visual Basic-program. Det egentlige problem er, at når mikrokontroller sende et signal af 8 bits til den computer jeg nødt til at gøre læsningen 3 gange, så jeg kan se nogle ting findes, og fremstår som unicoded char (arabisk charecters). hvad jeg egentlig mener er, at de 8 bits sender jeg går til UART buffer, der er 32 bit bred og går til de fleste af buffer, jeg har brug for en hånd ryster for at få arbejdet gjort i en apropriate måde.
Det store spørgsmål er, hvad der er stifter jeg nødt til at løse dette problem? er de CTS / RTS eller jeg har brug for mere end det?
Hvis du kan vise mig vejen, eller fortælle mig, hvad jeg skal gøre jeg vil være taknemmelige.
venter på dit svar, jeg er i dårligt humør på grund af denne ting. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Artem
Joined: 22. maj 2003 Posts: 1652 Hjalp: 91 Beliggenhed: Turan
| 04 oktober de 2006 14:05 Et problem i Interfacin A uController til Visual Basic | | |
|
| i C ved at sætte kommunikation strukturer vinduer struktur, kan du deaktivere handshaking og hardware og software flow kontrol. Jeg tror disse er i DCB struktur. Et kig på microshop side: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnfiles/html/msdn_serial.asp
DCB struktur bør være tilgængelige fra grundforskning samt |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Ghassan Al-Mutawa
| 04 oktober de 2006 17:31 Et problem i Interfacin A uController til Visual Basic | | |
|
| Jamen jeg har lige læst den artikel, du sendte mig i MSDN biblioteket, problemet er, at jeg Usig Visual Basic 6, som ikke C-kommandoer, er der nogen ting bedre til at vise mig, hvad jeg ønsker? plz
Jeg har aldrig set en kommando DCB i Visual Basic for |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 04 oktober de 2006 17:31 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Bus Master
Joined: 09 December de 2001 Posts: 209 Hjalp: 6 Beliggenhed: Lige bag dig ;-)
| 04 oktober de 2006 18:37 Re: Et problem i Interfacin A uController til Visual Basi | | |
|
| I VB6, jeg bruger MSCOMM kontrol for at kommunikere via RS232 port. Du synes at være noget galt med kommunikationen algoritmen mellem din UC og PC. Du kan bruge en (Header byte) for at starte hver eneste kommunikations-pakke og bruge en fast nej. af bytes per pakke. Også, det er godt at tilføje nogle pakke checksum byte at være sikker på data er modtaget korrekt.
Alt dette kan gøres på den måde, No-Control-signaler (Kun Tx, Rx & GND) signaler, der er nødvendige for en vellykket kommunikation.
Kontakt mig, hvis u har brug for hjælp. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Ghassan Al-Mutawa
| |
| Tilbage til toppen | |
 |