| Author | Besked |
|---|
sek
| 17 November 2006 15:54 amplitude komparator | | |
|
| Jeg ved ikke, om navnet er rigtigt, men her er mit, hvor jeg styrter. Jeg fik 2 sinusformet signal, om fisrt en (gul) er det min oscillator. se TEK008 Den seconde ene er min antenne (blå). På er normalt fonction signalet går ligesom (TEK009) billede, når somthing er approching antennen signalet forandring og appeir ligesom (TEK010) billede. Jeg vil sammenligne de to (amplituden) af disse signal
Senest redigeret af sek den 17 november 2006 16:15, edited 1 time i alt |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 17 November 2006 15:54 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sek
| 17 November 2006 15:57 Re: amplitude komparator | | |
|
| måske først demodulate den blå signal. så jeg fik et klart sinusodal signal. dette er kredsløb. Er der nogen fik linket til analog divider?
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ionp
| 17 November 2006 23:10 Re: amplitude komparator | | |
|
| Den blå bølgeform ser mig som 60Hz pickup på antennen er at tilføje til oscillator signalet. Du må ikke behov oscillatorens kører på alle til at afhente 60Hz, når nogen kommer i nærheden af din antenne, da de kan være koblingen dette fra hus ledningsføring. Du kan holde antennen på en høj impedans til 60 Hz, band pass filter til 60 Hz, og derefter diode opdage at få et varierende niveau som nogen bliver tæt. Derefter kan en standard sammenligningsstof eller opamp skifte, når en grænse er overskredet.
Er dette skulle være et folk detektor? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sek
| November 18, 2006 4:12 Re: amplitude komparator | | |
|
| ja, det er et 60 Hz freqency, og ja, det vel at være en "pedal" og afsløre nærhed af en fod. Med en fod aktion udgangsspændingen skal ændres!
Tilføjet efter 3 minutter:
filteret skal være passive til ikke berøre antennen eller det gør ikke noget? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ionp
| 18 November 2006 16:53 Re: amplitude komparator | | |
|
| Det betyder ikke noget, hvis filteret er aktivt eller passivt. Den 60Hz koblet til din antenne vil være meget svag, så det er vigtigt, at du holder din forbindelse høj impedace, så der ikke indlæse det ned. Måske en opamp buffer scenen på antennen, og en 10 meg ohm modstand til at holde averave DC på antennen inden tha opamp strømforsyning skinner. Du kan sikkert få det til at arbejde uden megen filtrering, bortset fra at holde din oscillator signalet ud af opamp.
Er oscillator udføre nogle andre formål, eller har du måske ikke brug for det længere? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sek
| November 19, 2006 3:31 Re: amplitude komparator | | |
|
| nej, behøver jeg ikke oscillatorens længere. men det var en nærhed detektor, som jeg finder på internettet, og jeg kan se, at det ikke er, hvad jeg havde brug for. her et billede af min nye kredsløb. hvad ændringen skal jeg gøre, jeg ønsker en bedre gevinst? Outputtet er ca 2V pk-pk, når det er på er "højeste sted". Ok, jeg fik fra min rækkevidde et billede, håber dette vil hjælpe dig tu forstå mit Probleme. Jeg tror tDet transistor fungere som en diode ensretter, dette forårsager bølge form af 60 Hz signal.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sek
| November 19, 2006 3:57 Re: amplitude komparator | | |
|
| | Ups, jeg glemte at vise dig det signal, når der ikke noget omkring ... og jeg er sikker på, at du kan se det i dit hoved, er det bare ringe i vandet, som når signalet = 0v på min rækkevidde fange. Flertakstmåleren er for det meste skaber af min rækkevidde. Er der nogen kender til analog klinken, vil jeg gerne låsen en toppen af frekvensen |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sek
| 19 November 2006 16:14 Re: amplitude komparator | | |
|
| Jeg er approching slutningen af mit projekt, her nogle nyheder. signalet er klarere og mere lineær, kun Pusle bredde forandring .... og jeg behøver ikke længere en analog klinken, jeg har brug for en konverter fra impulsbredde til spænding. Jeg har brug for en idé eller link til websted.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ionp
| 19 November 2006 21:45 Re: amplitude komparator | | |
|
| Hvad med en række diode efterfulgt af en shunt RC? Dette peak detektor skal hjælpe glatte dit output, og du kan jonglere R og C-værdier for at få den til at holde til din smag. Måske starter med en tidskonstant på 1 / 10 sekund, ved hjælp af en 100K modstand og en 1UF kondensator. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sek
| 19 November 2006 22:10 Re: amplitude komparator | | |
|
| | kan du vise mig, kan jeg ikke se, hvad du mener? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ionp
| November 20, 2006 2:14 Re: amplitude komparator | | |
|
| Noget som dette. Dioden tager pulsen toget i puls input til venstre, og fjerner flagre af impulser, hvoraf en lang puls på produktionen, til højre. Når pulsen toget stopper, vil produktionen falde kort tid senere.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sek
| 06 Februar de 2007 2:53 Re: amplitude komparator | | |
|
| For dem, der er interesse i nærheden detektor her en helt ny version. Antennen fungerer som en kondensator, med ændre frekvensen. Den ældre version var afdæmpe er den person, der var i kontakt med en begrundelse, ikke denne her! R og C kan ændres!
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |