| Forfatter | Besked |
|---|
PTC
Tilsluttet: 23. juli 2002 Stillinger: 5
| 12 august 2002 0:08 Need båd batterioplader skematiske | | | tags: båd batteriet skematiske |
|
| Som sagt i det emne, jeg ville være meget thankfull for alle, der kunne give mig eller punkt mig en skematisk for en oplader for 12V 35 Ah båd batteri. Kilden er 10hp påhængsmotoren som giver ~ 9 - ~ 17 V AC aktuelle, varierende om magt anvendes.
Thanks very much! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
shanren
Tilsluttet: 12. oktober 2001 Stillinger: 106
| 12 august 2002 4:54 | | |
|
| hej, hvad du skal gøre, er: 1: for det første ændre vekselstrøm til jævnstrøm, kan du bruge en fuld bro reguulator, få en 11v-22v omkring DC spænding; 2: Hvis du vil oplade bat i 11v, skal du ændre den til en 13.5v spænding (jeg tror det meste din bat er bly-syre-en). Kan du få den spænding ved: en sepic konverter ot en flyback eller en sende converter.maybe den nuværende er lidt store, så en videre konverterens er et godt valg; 3: du kan opbygge et nuværende grænse frem konverter med en produktion på 13,5-13.8v at debitere dig bat; 4: hvis dette er lidt vanskeligt for dig, kan du bruge en stepdown konverter til at få en 13.5v oplader, men kun kan bruge ovenstående om 14-15v; hvis dette er tilfældet, kan du besøge http://www.linear.com for nogle info den mest enkle måde er bare en LM317 med en nuværende grænse på ca 1.5a, men det er dårlig effektivitet. håber, at dette kan hjælpe dig. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
PTC
Tilsluttet: 23. juli 2002 Stillinger: 5
| 12 august 2002 8:13 | | |
|
| Shanren, mange tak for dig svar. Men jeg er ikke "hjemme" med elektronik, så jeg tror, at mit eget Skema er udelukket. Jeg ved, hvor at sammensætte en eksisterende kredsløb, men gør mit eget ville være for meget for mig (som jeg sagde, jeg ikke ved meget om elektronik). Så jeg vil sætte stor pris på Skema. Tak! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
meax98
Tilsluttet: 25 november 2001 Posts: 445
| 12 august 2002 23:48 | | |
|
| Find noget nyttigt: a) Denne højperformante opladeren hurtigt afgifter blyakkumulatorer, og slukkes ved fuld opladning. Ved første, anklagen løbende holdes ved 2 A, men som batterispænding stiger, nuværende falder. Når aktuelle falder til 150 mA, opladeren automatisk skifter til en lavere flyde spænding at holde fra overfakturering. Når du ramt fuld opladning, transistor QL lyser LED'en at angive, at status.
b) Juster ved at sætte de 500 ohm modstand, mens knyttet til et fuldt opladet batteri.
c) En LM317HV regulator anvendes som en løbende begrænset oplader. Hvis de nuværende gennem R4 overstiger 0,6, QL er partiske, hvilket trækker den Adj terminal af LM317 HV til jord og reducerer batteriets-ladestrøm. Det ene er for 6V, men du kan justere modstande til 12V. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |