Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Ur og datagendannelse for løbenummer Link

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Analog IC Design & Layout -> Ur og datagendannelse for løbenummer Link
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
AdvaRes

Tilsluttet: 14. februar 2008
Hjulpet: 42

Post 23 april 2008 16:27 Ur og datagendannelse for løbenummer Link

Hi-medlemmer,

Alle ved vi, at CDR er mendatory for at modtage Serial Data. I begyndelsen af et data Transfert de tranceiver og receiveren er ikke synkroniseret. Jeg har brug for at forstå, hvordan modtageren kan modtage korrekt første bits.

Please help.
Tilbage til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 23 april 2008 16:27 Annoncer

Tilbage til toppen
Zeinovich314

Tilsluttet: 23. april 2008
Stillinger: 1
Hjulpet: 1

Post 23 april 2008 16:38 Re: Ur og datagendannelse for løbenummer Link

i de fleste digital kommunikation teknikker, der er en vis bits sendes ved første "kaldes præambel", som bruges til at synkronisere både Trans. og modtager.
disse praeamblen bits altid 0101010101,,,, og ændre i størrelse afhængig af teknologi type.
Eksempel: Ethernet-stationer er nødt til at synkronisere med signalet's frekvens; dette gøres ved hjælp af 64 præamblen bits.

Token-Ring stationer er altid synkrone modtagne billeder, fordi der er altid et signal passerer ringen (inaktiv symboler), og de behøver kun en 8-bit begyndende afgrænsningstegn for at blive klar til at modtage rammen.
Deres, ZicoŠ
Tilbage til toppen
View user's profile
safwatonline

Tilsluttet: 19 november 2005
Stillinger: 1415
Hjulpet: 172
Beliggenhed: EGYPTEN

Post 23 april 2008 16:40 Ur og datagendannelse for løbenummer Link

ved første RX-værker på en PLL at låse frekvensen derefter bruger de modtagne data til at fange den rette fase og små frekvens fejl
Tilbage til toppen
View user's profile
AdvaRes

Tilsluttet: 14. februar 2008
Hjulpet: 42

Post 23 april 2008 17:37 Re: Ur og datagendannelse for løbenummer Link

Tak mine venner til din bedt om svar.

Om præamblen jeg hørt, at teknikken er anvendt til Wireless sammenkoble. Så det er også anvendt i seriel link. Thats fine.

Men så vidt jeg ved, at data er serialized pakkekoblende af pakkekoblende (venligst correcy mig hvis jeg er forkert), og en tid, rum eksisterer mellem disse to serialized data.

Mit spørgsmål er, når vi planlægger at sende N-pakker, en præambel bruges til hver pakke (på grund af den tid, plads) eller kun en præambel bruges til alle de pakker (Er synkroniseringen maintaned i det andet tilfælde?).

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
View user's profile
FVM

Tilsluttet: 22. januar 2008
Stillinger: 4450
Hjulpet: 669
Hjemmehavn: Bochum, Tyskland

Post 23 april 2008 18:49 Re: Ur og datagendannelse for løbenummer Link

Dette ligner mere asynkron transmission. Jeg behøver ikke noget, men en begyndelse bit, hvis bithastighed kendes nøjagtigt. Synkron transmission normalt sender en tom ramme, der er identisk med sync frame, e. med HDLC. Hvis du designe en transmissions-protokol, der er ikke kompatibel til en protokol, kan du gøre hvad du vil.
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Analog IC Design & Layout -> Ur og datagendannelse for løbenummer Link
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS