| Forfatter | Besked |
|---|
AdvaRes
Tilsluttet: 14. februar 2008 Posts: 970 Hjulpet: 42
| 23 april 2008 16:27 Ur og datagendannelse for løbenummer Link | | |
|
| Hi-medlemmer,
Alle ved vi, at CDR er mendatory for at modtage Serial Data. I begyndelsen af et data Transfert de tranceiver og receiveren er ikke synkroniseret. Jeg har brug for at forstå, hvordan modtageren kan modtage korrekt første bits.
Please help. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 23 april 2008 16:27 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zeinovich314
Tilsluttet: 23. april 2008 Stillinger: 1 Hjulpet: 1
| 23 april 2008 16:38 Re: Ur og datagendannelse for løbenummer Link | | |
|
| i de fleste digital kommunikation teknikker, der er en vis bits sendes ved første "kaldes præambel", som bruges til at synkronisere både Trans. og modtager. disse praeamblen bits altid 0101010101,,,, og ændre i størrelse afhængig af teknologi type. Eksempel: Ethernet-stationer er nødt til at synkronisere med signalet's frekvens; dette gøres ved hjælp af 64 præamblen bits.
Token-Ring stationer er altid synkrone modtagne billeder, fordi der er altid et signal passerer ringen (inaktiv symboler), og de behøver kun en 8-bit begyndende afgrænsningstegn for at blive klar til at modtage rammen. Deres, Zico |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
safwatonline
Tilsluttet: 19 november 2005 Stillinger: 1415 Hjulpet: 172 Beliggenhed: EGYPTEN
| 23 april 2008 16:40 Ur og datagendannelse for løbenummer Link | | |
|
| | ved første RX-værker på en PLL at låse frekvensen derefter bruger de modtagne data til at fange den rette fase og små frekvens fejl |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
AdvaRes
Tilsluttet: 14. februar 2008 Posts: 970 Hjulpet: 42
| 23 april 2008 17:37 Re: Ur og datagendannelse for løbenummer Link | | |
|
| Tak mine venner til din bedt om svar.
Om præamblen jeg hørt, at teknikken er anvendt til Wireless sammenkoble. Så det er også anvendt i seriel link. Thats fine.
Men så vidt jeg ved, at data er serialized pakkekoblende af pakkekoblende (venligst correcy mig hvis jeg er forkert), og en tid, rum eksisterer mellem disse to serialized data.
Mit spørgsmål er, når vi planlægger at sende N-pakker, en præambel bruges til hver pakke (på grund af den tid, plads) eller kun en præambel bruges til alle de pakker (Er synkroniseringen maintaned i det andet tilfælde?).
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
FVM
Tilsluttet: 22. januar 2008 Stillinger: 4450 Hjulpet: 669 Hjemmehavn: Bochum, Tyskland
| 23 april 2008 18:49 Re: Ur og datagendannelse for løbenummer Link | | |
|
| | Dette ligner mere asynkron transmission. Jeg behøver ikke noget, men en begyndelse bit, hvis bithastighed kendes nøjagtigt. Synkron transmission normalt sender en tom ramme, der er identisk med sync frame, e. med HDLC. Hvis du designe en transmissions-protokol, der er ikke kompatibel til en protokol, kan du gøre hvad du vil. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |