Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

farve-LCD modifikation

Post new topicReply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Embedded Systems og Real-Time OS -> farve LCD modifikation
ArabiskBulgarskCatalanske udgaveTjekkiskDansk versionTysk versionGræskEngelsk versionSpanske versionFinskFransk versionHindi versionKroatisk versionIndonesiske versionItaliensk versionHebraisk udgaveJapanske versionKoreanske versionLitauiskLettisk versionHollandsk versionNorsk versionPolskPortugisiske udgaveRumænske versionRussian versionSlovakiskSlovenskSerbisk versionSvensk versionTagalog versionUkrainsk versionVietnamesisk versionKinesiske version
Forfatter Besked
deepak007

Stillinger: 89

Post 04 jul 2008 9:32 farve LCD modifikation

hej

kan en enkelt fortælle mig, hvordan man kan ændre en farve LCD (taget fra en mobiltelefon eller spillekonsol) til at modtage og vise et videokamera output. Det betyder, fortæl mig hvordan man konvertere alle LCD til en monitor. Please help.
Tilbage til toppen
RossiRPI

Tilsluttet: 14. februar 2007
Stillinger: 35
Hjulpet: 2
Beliggenhed: Syd Afrika

Post 04 jul 2008 10:48 farve LCD modifikation

Hej

Afhænger af LCD-displayet. Problemet er, at du vil have en anden controller til en anderledes LCD. Det betyder, at den måde LCD accepterer billedet er forskellig fra LCD til LCD.
Har du en psecific LCD i tankerne?
Tilbage til toppen
deepak007

Post 04 jul 2008 11:02 Re: farve-LCD modifikation
tags: LCD modifikation

hello RossiRPI,

thanku meget for Deres help.lets tager Sony Ericsson k750i LCD. Hvad er de ændringer, der skal foretages? eller hvis u har andre LCD's med ændringer, skal du navngive dem fortælle mig modifikationer.
Tilbage til toppen
RossiRPI

Post 04 jul 2008 14:06 farve LCD modifikation
tags: databladet LCD k750

Jamen, først og fremmest tjekke denne side http://sandiding.tripod.com/lcdk750.html. Det giver dig oplysninger om den specifikke LCD og dens controller. Du kan derefter nødt til at få databladet for LCD-controller.
Når du har gjort følgende du har brug for at finde ud af hvordan du kan konvertere signaler fra VGA kilde til billeder for LCD-displayet.
Så er du nødt til at beslutte, hvad microcontroller du vil bruge til at styre LCD, det skal være hurtigt nok til at være i stand til at afkode VGA signal og drev LCD på samme tid!

Jeg mener, at det vil tage dig tid at få denne ret, hvis du har ingen idé om hvad du laver! Du kan få alle de info du har brug for fra Google.

Jeg har kun set folk køre VGA med en microcontroller, ikke visa versa hvilket jeg tror, du ønsker at gøre. Selvom jeg er sikker på, at det vil være let nok at arbejde baglæns og drev en LCD-skærm med et VGA signal. Jeg er ikke sikker på, om sit værd det skønt.

Lagt efter 2 timer 50 minutter:

Ok ... dybest du vil have to enheder.
Den første vil være kameraet og transmiter enhed og den anden vil receiveren og LCD.
Du behøver ikke at bekymre dig om VGA signaler eller lignende.
Du bliver nødt til at se, hvilken type billede, du får fra kameraet, og hvordan de skal få det vist på LCD. vil du sandsynligvis nødt til at gå i compresion teknikker eller bare finde ud af, hvordan man kan oversætte kameraet data til en RGB billede.
Du er også nødt til at beslutte, hvilken teknik der skal bruges til woreless transmition. Jeg mener u få enkle 433Mhz sendere og derefter får du 2.4GHz Zig-bee og x-bi. Jeg vil sige det ST CC2430 er et godt valg. dens en 2.4GHz Zig-bee tranceiver.

Du er nødt til at beslutte, om du ønsker fuld video eller bare billeder. Hvis du vælger at overføre video skal du bruge en temmelig kraftig processor og kompliceret software.

Ønsker du receiveren og LCD-enheder, der skal moble? Hvis ja, du har brug for at få et anstændigt batery ...

Dette bliver ikke en nem projektet, og jeg er ikke sikker på, at dens bedste ting for en person, der ikke har meget erfaring med embeded systemer. Men hvis du vil have en chalange gå for det.
Tilbage til toppen
deepak007

Post 04 jul 2008 14:36 Re: farve-LCD modifikation

Endnu en gang tak!

Jeg har en lille tvivl. formode tage Sony Ericsson k750i cellphone. hvis vi kopiere en video sang i sin hukommelse og afspille den, den spiller. ret? det har til at træffe de data fra lagringskomplekset chip og afspille det. der er en bus-forbindelsen mellem LCD og opbevaring. der er en software, der spiller musikken. nu, hvis vi par kameraerne video signal (ved hjælp af en til d omdannere om nødvendigt) på opbevaring chip fører eller nogle, hvor i mellem. Jeg ved ikke, hvor præcis. fik det punkt? de videokameraer signal vil komme ud løbende og bliver koblet til LCD-bus, og når LCD gennem egne kompressorer og processorer og bliver vist. Dette er en generel idé. tilgiv mig, hvis jeg tager fejl.
Tilbage til toppen
RossiRPI

Post 04 jul 2008 14:44 farve LCD modifikation

Hm ... Jeg ville ønske, det var så enkelt! Du ser den hukommelse, du taler om kun holda et enkelt billede. Det behøver faktisk ikke indeholder hele videoen.
Videoen er lagret i flash-hukommelse på selphone. Den cellphone processor læser derefter video, processer video-og audio-og sender passende data til LCD og højttalere!

En video signal er ikke blot en tråd! du får lidt kameraet der har en digital udgang. Alt hvad du skal gøre, er at læse billedet, behandle den og sender den. Så på LCD-side er du nødt til at modtage den og sende den til LCD. Hvis du kan gøre dette ca 25/30 gange en anden du har video.
Tilbage til toppen
Post new topicReply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Embedded Systems og Real-Time OS -> farve LCD modifikation
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS