| Forfatter | Besked |
|---|
steadyj
Tilsluttet: 17. august 2008 Stillinger: 13
| 22 aug 2008 20:10 "ledende" eller "Lag" i fase detektor? | | |
|
| Hej alle, jeg er forvirret over dommeren af "ledende" eller "efterslæb" i fase detektoren.
Figur 1 er en fase detektoren. Figur 2 er bølgeform når en fører B. Men den omstændighed, "A fører B" synes at afhænge af den første tid. Som vist i figur 3, hvis den første tid er den røde lodrette linje, bliver det "A halter B". Og output pulser vil være på Qb i stedet for på Qa.
Så hvad er der galt med min logik? Jeg tror fase detektor bør arbejde på en pålidelig måde i stedet for afhængigt af vilkårlige første gang. Hvad er den rigtige vej fase detektor værker?
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
FVM
Tilsluttet: 22. januar 2008 Stillinger: 4006 Hjulpet: 598 Hjemmehavn: Bochum, Tyskland
| 22 aug 2008 20:25 Re: "ledende" eller "Lag" i fase detektor? | | |
|
| | in a real circuit? hvad der er første gang i en reel kredsløb? Kun en fiktion. Faktisk, at strømforsyningen er tændt på et vilkårligt tidspunkt og FFS oprindelige stater er ukendt alligevel. Så en kant optælling fase detektor vil have en i første omgang usikkerhed af en cyklus. Men det er ikke noget problem i nogen egentlig ansøgning (typisk en PLL). Jeg tror, du findout, hvorfor. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
steadyj
Tilsluttet: 17. august 2008 Stillinger: 13
| 22 aug 2008 20:38 "ledende" eller "Lag" i fase detektor? | | |
|
| Jeg ved det virkelig ikke hvorfor. For eksempel, A er referenceformatet input og B er VCO output. Efter at have tændt, B's frekvens er lavere end A. Så vi ønsker fase detektor kan udgangsspænding på "UP" port. Desværre usikkerheden efter magt på måske gøre det modsatte handling, som synes at un-lock for evigt. - Ret mig. Tak. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
LvW
Tilsluttet: 07 mai 2008 Stillinger: 1162 Hjulpet: 199 Location: Tyskland
| 23 aug 2008 10:28 Re: "ledende" eller "Lag" i fase detektor? | | |
|
| | steadyj wrote: | Figur 1 er en fase detektoren. Figur 2 er bølgeform når en fører B. Men den omstændighed, "A fører B" synes at afhænge af den første tid. Som vist i figur 3, hvis den første tid er den røde lodrette linje, bliver det "A halter B". Og output pulser vil være på Qb i stedet for på Qa. |
Jeg er bange for, din forståelse af begrebet "ledende" er ikke korrekt. "Ledende" ikke betyder, at pulsen toget er "mere til højre" - bare det modsatte er tilfældet: Tag din røde linje og kontrollere, at toget A er allerede i en stor stat og tog B er det ikke. Derfor kan en fører B. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
FVM
Tilsluttet: 22. januar 2008 Stillinger: 4006 Hjulpet: 598 Hjemmehavn: Bochum, Tyskland
| 23 aug 2008 11:14 Re: "ledende" eller "Lag" i fase detektor? | | |
|
| | Citat: | | Desværre usikkerheden efter magt på måske gøre det modsatte handling, som synes at un-lock for evigt. | Sammenlign dit kredsløb med en 4046 digital fase detektor, der er kendt for ikke at have lignende problemer, det skal arbejde.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |