Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

universelle RF fjernbetjening

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> universelle RF fjernbetjening
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
hunter86

Stillinger: 3

Post 16 sep 2008 10:26 universelle RF fjernbetjening

hej alle .................

Jeg har brug for oplysninger om universel RF fjernbetjening ...
Jeg ønsker at designe universelle RF fjernbetjening som kan styre TV, radio og andre apparater.
nogen, kan u hjælpe mig ................
Tilbage til toppen
View user's profile
biff44

Tilsluttet: 24. december 2004
Stillinger: 1653
Hjulpet: 221

Post 16 sep 2008 12:47 Re: universel RF fjernbetjening

De fleste elektronik apparater kontrolleres af IR. Så er du nødt til at designe en receiver til at konvertere de radiofrekvensenergi til lysimpulser, at apparatet kan forstå.

På brugerens side, du har brug for at få en persons IC chip, som har biblioteket af apparatet kommandoer programmeret ind i den. De jetoner output er en spænding impuls til formål at lette en IR-LED. I stedet for at sende denne impuls til en LED, kan du sende det til en RF oscillator. RF oscillator tændes / sluk samme måde som den oprindelige LED gør. Du kan bruge en krystal eller sav oscillator kredsløb, for requency stabilitet.
Tilbage til toppen
View user's profile
hunter86

Post 16 sep 2008 17:24 Re: universel RF fjernbetjening

takket biff4 ....

hvis jeg brugte ir-modtager, modtageren skal synslinje til apparater .. skal jeg design ir receiver til hvert apparatur, som jeg ønsker at kontrol? eller bare en IR-modtager til at kontrollere alle apparater.? Hvordan den metode til at kontrollere mange apparater med samme hyppighed, som er UHF .. kan u forklare mig??
Tilbage til toppen
View user's profile
lladnar23

Tilsluttet: 20. marts 2006
Hjulpet: 32

Post 19 sep 2008 19:37 universelle RF fjernbetjening

Afhænger af, hvis alle dine apparater er i et rum. Du har brug for så mange modtagere som det tager at få en line-of-sight vejen til alle dine apparater. Ideen er simpelthen at sende den almindelige lR data via et RF link ...
Tilbage til toppen
View user's profile
flatulent

Tilsluttet: 19. juli 2002
Stillinger: 5005
Hjulpet: 310
Beliggenhed: Middle Earth

Post 19 sep 2008 20:59 Re: universel RF fjernbetjening

Din næste problem er at kende data strøm, der bruges til hver enhed. Disse er forskellige i bithastighed og bits.
Tilbage til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 19 sep 2008 20:59 Annoncer

Tilbage til toppen
hunter86

Post 23 sep 2008 8:07 Re: universel RF fjernbetjening

Jeg fik problemet til at designe denne universelle RF fjernbetjening, fordi jeg ikke kender den korrekte kredsløb og komponenter, der kan bruge i dette projekt ...
Jeg havde gjort en forskning, men ikke fik at kredsløb ....
mai nogen hjælpe med at give mig en hjemmeside eller noget andet, der kan hjælpe mig med dette problem .................

Lagt efter 33 minutter:

flatulent wrote:
Din næste problem er at kende data strøm, der bruges til hver enhed. Disse er forskellige i bithastighed og bits.

Hvordan kan jeg skelne denne bits sats og grænseflade, der til knappen på fjernbetjeningen??
Tilbage til toppen
View user's profile
Northland

Tilsluttet: 10. oktober 2007
Stillinger: 4

Post 25 oktober 2008 2:22 universelle RF fjernbetjening

Hej alle, im også gøre det samme projekt om forsyningspligt RF fjernbetjening, men har nogle probelms i indkodning af pic16f84 til at fremstille en 40kHz output. mai nogen hjælpe mig med kodningen af dette projekt
Tilbage til toppen
View user's profile
IanD

Tilsluttet: 19. januar 2006
Stillinger: 1

Post 26 okt 2008 10:59 Re: universel RF fjernbetjening

Hej,

www.rf4ce.org

Du kan være interesseret i RF4CE. Dens et konsortium oprettet i June'08 bestående af nogle ledere i medierne, som er at sammensætte en specifikation for en RF fjernbetjening. Webstedet siger spec kunne være klar inden årets udgang.

(Interessant, at Philips er i dette - som det var Philips, der har oprettet den første infrarød, IR5, type specifikationer. Også Sony er i dette og Sony udgivet en RF fjernbetjening for they're Bravia midten sidste år).

Held og lykke, Ian
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> universelle RF fjernbetjening
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS