| Forfatter | Besked |
|---|
hunter86
| 16 sep 2008 10:26 universelle RF fjernbetjening | | |
|
| hej alle .................
Jeg har brug for oplysninger om universel RF fjernbetjening ... Jeg ønsker at designe universelle RF fjernbetjening som kan styre TV, radio og andre apparater. nogen, kan u hjælpe mig ................ |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
biff44
Tilsluttet: 24. december 2004 Stillinger: 1653 Hjulpet: 221 Location: New England, USA
| 16 sep 2008 12:47 Re: universel RF fjernbetjening | | |
|
| De fleste elektronik apparater kontrolleres af IR. Så er du nødt til at designe en receiver til at konvertere de radiofrekvensenergi til lysimpulser, at apparatet kan forstå.
På brugerens side, du har brug for at få en persons IC chip, som har biblioteket af apparatet kommandoer programmeret ind i den. De jetoner output er en spænding impuls til formål at lette en IR-LED. I stedet for at sende denne impuls til en LED, kan du sende det til en RF oscillator. RF oscillator tændes / sluk samme måde som den oprindelige LED gør. Du kan bruge en krystal eller sav oscillator kredsløb, for requency stabilitet. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
hunter86
| 16 sep 2008 17:24 Re: universel RF fjernbetjening | | |
|
| takket biff4 ....
hvis jeg brugte ir-modtager, modtageren skal synslinje til apparater .. skal jeg design ir receiver til hvert apparatur, som jeg ønsker at kontrol? eller bare en IR-modtager til at kontrollere alle apparater.? Hvordan den metode til at kontrollere mange apparater med samme hyppighed, som er UHF .. kan u forklare mig?? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
lladnar23
Tilsluttet: 20. marts 2006 Posts: 221 Hjulpet: 32
| 19 sep 2008 19:37 universelle RF fjernbetjening | | |
|
| | Afhænger af, hvis alle dine apparater er i et rum. Du har brug for så mange modtagere som det tager at få en line-of-sight vejen til alle dine apparater. Ideen er simpelthen at sende den almindelige lR data via et RF link ... |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
flatulent
Tilsluttet: 19. juli 2002 Stillinger: 5005 Hjulpet: 310 Beliggenhed: Middle Earth
| 19 sep 2008 20:59 Re: universel RF fjernbetjening | | |
|
| | Din næste problem er at kende data strøm, der bruges til hver enhed. Disse er forskellige i bithastighed og bits. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 19 sep 2008 20:59 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
hunter86
| 23 sep 2008 8:07 Re: universel RF fjernbetjening | | |
|
| Jeg fik problemet til at designe denne universelle RF fjernbetjening, fordi jeg ikke kender den korrekte kredsløb og komponenter, der kan bruge i dette projekt ... Jeg havde gjort en forskning, men ikke fik at kredsløb .... mai nogen hjælpe med at give mig en hjemmeside eller noget andet, der kan hjælpe mig med dette problem .................
Lagt efter 33 minutter:
| flatulent wrote: | | Din næste problem er at kende data strøm, der bruges til hver enhed. Disse er forskellige i bithastighed og bits. |
Hvordan kan jeg skelne denne bits sats og grænseflade, der til knappen på fjernbetjeningen?? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Northland
Tilsluttet: 10. oktober 2007 Stillinger: 4
| 25 oktober 2008 2:22 universelle RF fjernbetjening | | |
|
| | Hej alle, im også gøre det samme projekt om forsyningspligt RF fjernbetjening, men har nogle probelms i indkodning af pic16f84 til at fremstille en 40kHz output. mai nogen hjælpe mig med kodningen af dette projekt |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
IanD
Tilsluttet: 19. januar 2006 Stillinger: 1
| 26 okt 2008 10:59 Re: universel RF fjernbetjening | | |
|
| Hej,
www.rf4ce.org
Du kan være interesseret i RF4CE. Dens et konsortium oprettet i June'08 bestående af nogle ledere i medierne, som er at sammensætte en specifikation for en RF fjernbetjening. Webstedet siger spec kunne være klar inden årets udgang.
(Interessant, at Philips er i dette - som det var Philips, der har oprettet den første infrarød, IR5, type specifikationer. Også Sony er i dette og Sony udgivet en RF fjernbetjening for they're Bravia midten sidste år).
Held og lykke, Ian |
|
| Tilbage til toppen | |
 |