| Forfatter | Besked |
|---|
praveen_palaparthi
Tilsluttet: 15. februar 2008 Stillinger: 78 Hjulpet: 1
| 13 november 2008 11:16 hjælpe mig, hvordan man styrer arbejdscyklus | | |
|
| | Hej venner im gør push pull inverter bruger PIC 16F72 jeg har gjort i åben sløjfe control.i vil styre output spænding til 230 volt ved at give feedback.My problem er, hvordan man styrer udgangsspænding ved hjælp pic controller. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
darla1
Tilsluttet: 21. maj 2008 Stillinger: 144 Hjulpet: 11 Beliggenhed: Indien
| 13 november 2008 13:08 Re: Hjælp mig, hvordan man styrer arbejdscyklus | | |
|
| måle ud sættes spænding som feedback ... baseret på feedback behov for at ændre arbejdscyklus ...
darla |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
praveen_palaparthi
| 14 november 2008 6:36 Re: hjælp mig, hvordan man styrer arbejdscyklus | | |
|
| | kan u forklare mig i detaljer, jeg har taget feedback output spænding og nu, hvordan man styrer den arbejdscyklus hvis output spændingen er steget eller faldet. hvis output spænding øges jeg nødt til at sænke arbejdscyklus og omvendt jeg ved dette, men hvordan det skal gøres. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
AR15
Tilsluttet: 29. marts 2007 Stillinger: 9
| 14 november 2008 15:54 Re: Hjælp mig, hvordan man styrer arbejdscyklus | | |
|
| Du bør nok kun bruge PIC at skabe en reference signal til en analog PWM controller. PIC er for langsom til at kontrollere den feedback, medmindre belastning vil forblive konstant. En analog PWM controller normalt består af en op amp kredsløb, der er fodret en referencespænding (fra PIC) på bens, og output feedback spænding (gennem en feedback kredsløb - spænding adskillelsesstolpen, op.cit amp osv.) på - pin ( negativ feedback). OP'et amp derefter gør hvad det kan, for at køre forskellen (fejl) til nul. OP'et amp output derefter indgå i en komparator, hvor det er i forhold til et oscillerende bølge (ususally en trekant / sawtooth), hvis frekvens bestemmer skifte frekvens (normalt> 20 kHz). Resultaterne af de komparator er PWM.
Du kan skrive kode til at generere et PWM reference signal (en digital repræsentation af en sinusbølge) på en PIC I / O-benet. Så brug en lavpasfilter at fjerne skifte frekvens. Dette skulle give dig en ren sinusbølge at indgå i op amp (fejl amp).
Brug en anden feedback kredsløb til at intensivere produktionen spænding ned til et niveau, der er forenelig med PIC. Et højdepunkt detektorkredsløb kunne bruges til at fremstille en DC repræsentation af den maksimale amplitude af sinusbølge, så læs med Fredsimplementeringsrådets A / D. Hvis amplitude er slukket justere reference. Relativt set, tilpasning af reference ikke behøver at blive gjort meget ofte. Output regulering bør gøres ved den analoge PWM controller.
Dette er bare en idé, jeg er sikker på, at der er mange andre måder at gøre det. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
praveen_palaparthi
| 15 november 2008 8:52 Re: hjælp mig, hvordan man styrer arbejdscyklus | | |
|
| Tak for at give mig god idé, men jeg dont vil bruge alle andre kredsløb gerne op amp. I mit hardware simpelt feedback kredsløb er til stede. Hvad im gør, er im intensivering ned output spænding og rektifikation bruger fuld bro ensretter og zenar diode alle de kredsløb er der for at sørge for ikke at overstige 5 v som input til microcontroller ADC channel.Now efter tager ADC tælle fortælle mig, hvad næste jeg skal gøre for at kontrollere eller stablize output spænding på 230 volt irrecptive belastningskombinationer varations ....
hjælpe mig fyrene kæmper for tidligere 1 uge til slove dette uden brug af andre ekstra kredsløb .......... |
|
| Tilbage til toppen | |
 |