Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Fase af "parallel drift" på to phasors

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Matematik & Fysik -> fase af "parallel drift" på to phasors
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Message
scottieman

Tilsluttet: 08 august 2005
Stillinger: 134
Hjulpet: 11
Beliggenhed: På Toppen af Silicon

Post 22 jan 2009 20:25 fase af "parallel drift" på to phasors

Hi All,

Hvordan kan jeg beregne fase af P1 / / P2 [= P1 * P2 / (P1 P2)] i form af fase af P1 og P2, hvor P1 og P2 er phasor.

Tak
Scottie
Tilbage til toppen
subharpe

Tilsluttet: 09 januar 2008
Hjulpet: 32
Beliggenhed: Bangalore, Indien

Post 23 januar 2009 7:33 Re: Fase af "parallel drift" på to phasors
tags: phasors parallelt

Hej,

Antag at P1 og P2 er kendt phasors for dig. Lad P1 = | P1 | exp (jΦ1), P2 = | P2 | exp (jΦ2). Hvis du ønsker at finde kun den fase af deres parallelle kombination gøre det sådan her

1/P1 1/P2 = [| P2 | exp (-jΦ1) | P1 | exp (-jΦ2)] / [| P1 | * | P2 |]

Vanrøgt nævneren fordi det giver blot forstærkning til både phasors i tælleren. Så tager spejlbillede af P1 og P2 om den reelle opgave at finde de vinkler-Φ1 og-Φ2. Projekt linjerne langs-Φ2 af beløb | P1 | og sammen-Φ1 ved | P2 |. Find den færdige.

Endnu en gang tage spejlbillede af den phasor om de reelle akse at komme tilbage til den ønskede fase af P1 | | P2.

Hele denne ting du kan gøre med hjælp fra en blyant kompas eller endda med en lineal

Jeg håber diagrammet vil hjælpe, selv om det er meget rå at visualisere.

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
scottieman

Tilsluttet: 08 august 2005
Stillinger: 134
Hjulpet: 11
Beliggenhed: På Toppen af Silicon

Post 23 januar 2009 8:39 Re: Fase af "parallel drift" på to phasors

Tak, fordi du hjælper, er det meget nyttigt Smile

Scottie

Lagt efter 42 minutter:

Stadig, har du et udtryk for fase af P1 / / P2 i form af fase af P1 og P2?
Jeg forsøger at komme den math gjort. Men det synes jeg går i stå: p

Tak igen
Scottie
Tilbage til toppen
subharpe

Tilsluttet: 09 januar 2008
Hjulpet: 32
Beliggenhed: Bangalore, Indien

Post 23 jan 2009 14:19 Re: Fase af "parallel drift" på to phasors

Lige fra, hvor jeg sluttede før,

resultanten P = [| P1 | | P2 | exp (jΦ1) exp (jΦ2)] / [| P1 | exp (jΦ1) | P2 | exp (jΦ2)]

At finde den fase bidrag fra nævneren skrive sådan her

| P1 | exp (jΦ2) | P2 | exp (jΦ1) = [| P1 | cos (Φ1) | P2 | cos (Φ2)] j [| P1 | synd (Φ1) | P2 | synd (Φ2 )]

Så fase bidrag fra nævneren er

arctan ([| P1 | synd (Φ1) | P2 | synd (Φ2)] / [| P1 | cos (Φ1) | P2 | cos (Φ2)])

Total fase er

Φ1 Φ2 - arctan ([| P1 | synd (Φ1) | P2 | synd (Φ2)] / [| P1 | cos (Φ1) | P2 | cos (Φ2)])

Håber, det hjalp.
Tilbage til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Matematik & Fysik -> fase af "parallel drift" på to phasors
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS