Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

PDA-størrelse, farve-LCD

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Microcontrollers -> PDA-størrelse, farve-LCD
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
kender

Tilsluttet: 19 juni 2005
Stillinger: 1127
Hjulpet: 79
Beliggenhed: Stanford, SF Bay Halvø, Californien, Jorden, Solsystemet, Mælkevejen

Post 16 aug 2009 12:00 PDA-størrelse, farve-LCD

Kolleger,

Der er et væld af Nice LCD derude, men jeg er floundering forsøger at vælge den ene til at arbejde med. Alt, hvad jeg vil gøre, er at være i stand til at vise farvet tekst. Mit system vil blive baseret på LPC2129 eller lignende.

Denne ene kom tæt, men det er en smule mindre. Http://www.crystalfontz.com/product/CFAF320240F-T. Hvad er rart ved det er, at det kan tilsluttes UC gennem SPI. Hvis det var 240x320 (portrait orientation) og hvis det blev 4 inches lang (ca. 100mm), ville det være perfekt.

Jeg vil sætte pris på og forslag eller indsigt!

- Nick

PS Jeg glem ikke at klikke på "hjulpet mig" for dem, der hjalp.
Tilbage til toppen
View user's profile
XNOX_Rambo

Tilsluttet: 13. juli 2002
Hjulpet: 87

Post 16 aug 2009 12:20 Re: PDA-størrelse, farve-LCD

Måske er dette en:
http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=8335

/ Ram
Tilbage til toppen
View user's profile
kender

Beliggenhed: Stanford, SF Bay Halvø, Californien, Jorden, Solsystemet, Mælkevejen

Post 16 aug 2009 20:44 Re: PDA-størrelse, farve-LCD

XNOX_Rambo wrote:
Måske er dette en:
http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=8335

Jeg så, at en. It's a very nice skærm, men det kan være ret komplicerede at interface.
Det har 24bit farver. For mig 6bit eller 8bit farve ville være tilstrækkelig. Med denne hastighed, selv monokrom ville arbejde.
Tilbage til toppen
View user's profile
XNOX_Rambo

Post 16 aug 2009 23:59 Re: PDA-størrelse, farve-LCD

Her er nogle andre typer, fra Optrex: http://www.optrex.com/products/groupdetail.asp?g=cstn

Det "problem" med disse (og mange andre skærme) er, at de er gjort for landskab orientering og enten 6 eller 12 klokken Synsretningen.

Hvis du slår en af disse 90 grader til portræt orientering kan det være ulæseligt.
Så hvad du virkelig har brug for, er et display, der specifikt til portræt skærm - og de eksisterende er små, så de passer til PDA'er og mobiltelefoner.

Jeg har set displays af den type, du leder efter - men det var i Star Trek: The Next Generation ... Kys

/ Ram
Tilbage til toppen
View user's profile
kender

Post 17 august 2009 2:36 Re: PDA-størrelse, farve-LCD

XNOX_Rambo wrote:
Jeg har set displays af den type, du leder efter - men det var i Star Trek: The Next Generation ... Kys

Faktisk, så jeg en perfekt skærm 2 dage siden. Det var ikke en film. Det var en peristaltisk pumpe på et hospital. Tag et kig på fotoet.

Tilbage til toppen
View user's profile
rhinskvin

Tilsluttet: 28. maj 2001
Stillinger: 1243
Hjulpet: 23
Beliggenhed: Indien

Post 17 august 2009 7:33 Re: PDA-størrelse, farve-LCD

det store spørgsmål er ikke at finde den store størrelse skærm. gå til enhver mobil værksted, og han kan give dig et stort LCD-display. det vigtigste er at finde de pin Skema og controller detaljer.

se på LG KP500, har det stor 4 "skærm med berøringsskærmen, men jeg kunne ikke finde nogen controller detaljer.

rhinskvin
Tilbage til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 17 august 2009 7:33 Annoncer

Tilbage til toppen
kender

Post 17 aug 2009 10:02 Re: PDA-størrelse, farve-LCD

rhinskvin, hvis nogen spurgte dig om at bygge en 1. prototype af en UC-baseret enhed med en farve LCD i et par uger, hvilket LCD ville du vælge?

rhinskvin wrote:
det vigtigste er at finde de pin Skema og controller detaljer.

Dette er en barriere med flere hovedspørgsmål. De er ligesom lag af løg.

1. Antag at de pinout er kendt. Det vil sandsynligvis har snesevis af stifter, fordi i dag de fleste moduler ville have 24-bit farve.
2. Antag at de UC har nok ben. Jeg har en fornemmelse af, at bygherren skal skrive et tusinde linjer kode lige før første demonstrerbare resultater (f.eks et par linjer af farvet tekst) vises på LCD.

Sidst redigeret af kender den 17. august 2009 10:04, edited 1 gang i den samlede
Tilbage til toppen
View user's profile
XNOX_Rambo

Post 17 aug 2009 10:03 Re: PDA-størrelse, farve-LCD

rhinskvin wrote:
se på LG KP500, har det stor 4 "skærm med berøringsskærmen, men jeg kunne ikke finde nogen controller detaljer.

rhinskvin

Hock, hvis du vil have læst kender's / Nick's oprindelige post ordentligt du ville have set, at han har brug for et display, der er
omkring 4 inches dækkende portræt orientering, ikke 4 inches diagonalt.
Den bistandssøgte diagonal størrelse vil derfor være 6,7 "(under forudsætning af en 4:3-skærm).

Har du sådan humongous mobiltelefoner i Indien?! Smile

Tilbage til emnet, jeg har søgt men umiddelbart tilgængelige skærme jeg fandt i denne størrelse har alle komplekse (ikke-seriel) interfaces.
Jeg gætter det medicinske (dyre!) Portræt eksempel du har fundet er specialfremstillede varer.

/ Ram
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Microcontrollers -> PDA-størrelse, farve-LCD
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS