elektronik forum

Regler | Seneste indlæg | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Lyspærer holde blæser ...

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Elektronisk elementære spørgsmål -> Glødelamper holde blæser ...
Author Besked
eem2am

Hjalp: 13

Post 19 September 2009 18:47

når lyspærer holde blæsning

Please, vil jeg gerne hjælpe mine fremragende tidligere arbejdsgivere,-Carling Academy natklub og spillested i Birmingham, UK.

Jeg arbejdede der for nogle år siden, og ofte var nødt til at erstatte mange af de mange glødepærer, som de havde på stedet.
Løgene bruges til at mislykkes med stor regelmæssighed, og ofte bruges til at blæse som du har indsat dem i soklen.

Jeg tænker "beskidte ledningsnettet"??

Men hvorfor skulle det være "beskidt"?, Var der (så vidt jeg ved) ingen fabrikker eller tunge elektriske anlæg opererer i nærheden.

Men jeg kan huske, at denne nat-klub havde en ventilation system, der omfatter 100's på værfter i yard_diameter luftkanalerne (rør), hvorigennem luften blev blæst af en absolut KÆMPE elektrisk ventilator.

Denne fan var omkring 20 meter i diameter, det suges luft ind fra mange lameller der åbnes ud fra en korridor til den omgivende luft.

Når blæseren var drift, men det var næsten umuligt at åbne døren til denne korridor på grund af ren og skær sugeeffekt af denne enorme fan.

Tror det var fan, at en eller anden måde var årsag overspænding transienter på elnettet, der har fremsat løg holde blæser?

Hvordan kunne de løse deres problem?
Tilbage til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 19 September 2009 18:47

Annoncer

Tilbage til toppen
flatulent

Hjalp: 324
Beliggenhed: Middle Earth

Post 19 September 2009 18:52

pære holde blæsning

Det var sandsynligvis en kombination af billige pærer en netspænding over, hvad det burde være. Glødepærer har en rimelig termisk masse og korte aks bør ikke skade dem.
Tilbage til toppen
pauloynski

Hjalp: 34
Beliggenhed: Brasilien

Post 19 September 2009 22:26

Re: Glødelamper holde blæser ...

eem2am skrev:
... og ofte bruges til at blæse som du har indsat dem i soklen.

Det betyder dårlig kvalitet løg.
Der er lande med 110, 115, 117.120 og 127V lysnettet. Så det er muligt, at dem, du har brugt var bestemt til at blive brugt i et andet land. Ligeledes blev de lamper, der anvendes i blinkende eller blinkende kredsløb? Dette kræver anvendelse af særlige glødelamper (som dem, der anvendes i biler eller i fly).
Tilbage til toppen
eem2am

Hjalp: 13

Post 19 September 2009 22:29

tak, nej de werent til at blinke, de var bare på
Tilbage til toppen
pauloynski

Post 19 September 2009 22:45

Du har nævnt en "stor fan". Er dette også betyder Natklub har en dedikeret transformer til magten alle installationen? Hvis så det kunne være for stor på grund af de store nuværende brug af ventilator. Når ventilatoren er slukket, får du en overspænding i ledningsnettet.

Lagt efter 6 minutter:

Anden mulighed er løg godt ventileret? Som den endeløse varme, de lider meget. Dårligt ventilerede løg sidste mindre.
Tilbage til toppen
FVM

Hjalp: 766
Hjemmehavn: Bochum, Tyskland

Post 19 September 2009 23:14

Den første hjælpe skridt ville være at måle netspænding på de berørte kredse, især kontrollere neutral til jorden spænding forskel. Typisk svage eller brudt neutrale linjer i et trefaset installation årsag spænding ubalance og eventuelt store overspændinger på belastninger forbundet til fase med den mindste belastning.

For så vidt angår ventilation drevet bruger en regelmæssig trefaset motor, bør det ikke give problemer, bortset fra spændinger dips i maskinen køre op. Som et særligt tilfælde, kan en forkert drives reaktive effekt kompensator årsag gitter overspænding.
Tilbage til toppen
Audioguru

Hjalp: 93
Beliggenhed: Toronto-området i Canada

Post 20 September 2009 19:50

Glødepærer er forældede. De var designet til at brænde ud, så du køber mere og mere og producenterne blive rige.
Tilbage til toppen
ctownsend

Hjalp: 21
Beliggenhed: Canada

Post 20 September 2009 22:47

Jeg havde en timer kabelforbundet at tænde et lys i skumringen, og ud i de tidlige morgentimer.
Jeg ville have at udskifte pæren mindst en gang om måneden. Efter udskiftning af et dusin løg, begyndte det at genere mig, fordi adgangen til lys er meget begrænset.

Jeg har installeret en photosensor i stedet for de timer og pæren er ikke blevet ændret i godt over 18 måneder, (næsten to år til denne dag).

Jeg regnede med det var en dårlig kontakt. (i virkeligheden et år tidligere til denne jeg havde erstattet af timer med en ny, og det gjorde ingen forskel)

Sandsynligvis bare en dårlig kvalitet skifte inden for timeren.
Tilbage til toppen
barrybear

Hjalp: 6

Post September 21, 2009 0:07

Lamper bør ikke erstattes med strøm på til stikket. De bør ikke flytte.
Hvis de er meget kolde, når de Swith om der kan blæse dem.
Tilbage til toppen
pauloynski

Post September 21, 2009 2:39

Audioguru skrev:
Glødepærer er forældede. De var designet til at brænde ud, så du køber mere og mere og producenterne blive rige.

Jeg er enig. På det sted, jeg bor i, når spændingen blev ændret fra 115 til 127V omkring 20 år siden, tog det 12 år for fabrikanterne at ændre lamper til den nye spænding (i henhold til gældende regler).
Tilbage til toppen
Audioguru

Hjalp: 93
Beliggenhed: Toronto-området i Canada

Post September 21, 2009 3:39

Jeg kan købe svagt orange glødepærer, der ikke har den ekstremt høje temperaturer lysere glødepærer, så de sidste i meget lang tid.
De ser forfærdeligt.
Tilbage til toppen
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spansk version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesisk version Italienske version Hebræisk Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk Hollandsk version Norwegian version Polsk Portuguese version Rumænsk Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamese version Kinesisk version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Elektronisk elementære spørgsmål -> Glødelamper holde blæser ...
Side 1 af 1

subj

text

Alle tidspunkter er GMT 1 Time
Lignende emner:
Dimmer til lavenergipærer? (4)
Kan jeg udskifte Chrismas pærer med lysdioder? (2)
Energibesparelse Løg med genopladelige batterier (1)
4.069 blæser ofte (13)
H-bro holder sprænge (3)
blowing porte på min inveter (1)
Hvor hen til setup 30pcs 12V pærer? Kredsløbsdesign hjælp ... (5)
Hjælp! Min kredsløb holder sprænge! (6)
RCA TV blæser vandret udgang (1)
forstærker Holder blæser Sikringer fejlfinding 101 (10)

Misbrug | | Administrator | | Moderators | | Støt os | | sitemap
topic RSS