| Forfatter | Besked |
|---|
ze_dib
Tilsluttet: 06 januar 2003 Stillinger: 82 Location: Frankrig
| 18 februar 2003 14:33 Digital oscilloskop Project | | | tags: pc oscilloskop bord projekt oscilloskop projekt fpga oscilloskop oscilloskop fpga PC oscilloskop projekt usb oscilloskop projekt digitale oscilloskop projekt |
|
| Hej
Jeg undersøger mulighederne for at gøre et digitalt oscilloskop til PC, med ombord RAM for at lagre prøver.
Jeg har flere spørgsmål: => Hvilken bus er den nemmere at bruge (hård og fører til Linux / Windows): PCI, USB, IEEE1394 => Jeg dog om at bruge mange lav hastighed ADC (cheapier) at nå samplingfrekvensen Jeg ville gerne bruge, er det en god måde at gøre dette.
Som FPGA ville være de mest egnede til at projektet SpartanII, eller APEX20k
TOTO2001 |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ee_freak
Tilsluttet: 28. maj 2001 Stillinger: 28 Location: et sted i god tid
| 18 februar 2003 15:48 | | |
|
| | Prøv www.bitscope.com. De bruger PIC med CPLD. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
MADURAN
Tilsluttet: 01 januar 1970 Stillinger: 65 Hjulpet: 2 Beliggenhed: Rumænien
| 18 februar 2003 15:56 | | | tags: http://www.chocbar.demon.co.uk/ |
|
| | http://www.chocbar.demon.co.uk/ |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ze_dib
| 18 februar 2003 16:08 | | |
|
| Takker meget for de nyttige links
Jeg tror, den anden er i nærheden af det, jeg gerne vil design.
Jeg vil hellere bruge PC SDRAM hukommelse for at tillade opbevaring af prøver, billig løsning med en FPGA.
Toto2001 |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
dsp_
Tilsluttet: 02 marts 2002 Stillinger: 66 Hjulpet: 3 Location: lige her ... lige nu ...
| 18 februar 2003 16:38 | | | tags: "tid interleaved proeveudtagning" tp: / / www.google.com/ |
|
| hi toto lede efter "tid interleaved proeveudtagning" eller "interleaved proeveudtagning ADC" på google
theres en app notat om dette emne på maksime hjemmeside http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/384
men måske er dette ikke den bedste tilgang til hobby formål | Maxim wrote: | | Desværre er denne tilgang er kompleks og medfører ekstra omkostninger, en langvarig kalibrering og matematisk analyse. |
HTH dsp_ |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ze_dib
| 18 februar 2003 18:25 | | |
|
| Tak for anvendelsen note.
Det er næsten, hvad jeg tænkte om.
Kunne en FPGA antage uret for ADC stikprøver, mener jeg tror De jitter på ursignal ville være acceptable for en sådan ting
Tak for anwers |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Hugo
Tilsluttet: 01 januar 1970 Stillinger: 268 Hjulpet: 25
| 19 februar 2003 3:36 | | | tags: mccord plus fyp lave omkostninger oscilloskop mccord plus fyp lave omkostninger oscilloskop mccord final_report pc oscilloskop lave omkostninger |
|
| Dette link kan være nyttige:
http://www.mccord.plus.com/FYP/final_report.htm
(Gennemførelse af en billig PC baserede quad kanal realtid / opbevaring oscilloskop). |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ze_dib
| 19 februar 2003 15:38 | | | tags: firewire oscilloskop fpga oscilloskop fpga baseret oscilloskop oscilloskop fpga PC oscilloskop fpga baseret digitale oscilloskop oscilloskop med fpga |
|
| Faktisk I'not virkelig leder efter en billig oscilloskop,
Det 'snarere en høj hastighed oscilloskop til lavere omkostninger, der er baseret på FPGA for at tillader configurable prøvetagning og filtrering frekvens, configurable prøve bredde og antallet af prøver. Jeg er især intrested i muligheden for at gøre hardware digital før opbevaring.
Jeg har også planer om at bruge PC hukommelse til at sænke omkostningerne i forbindelse med datalagring.
Jeg ved ikke hvor Høj hastighed pc bus (PCI, USB-og FireWire) er easist at gennemføre (med en chip eller i fpga) og cheapier.
Her er det
Toto2001 |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Gunship
Tilsluttet: 31. december 2001 Stillinger: 52 Hjulpet: 3
| 21 februar 2003 19:57 | | | tags: firewire oscilloskop fpga oscilloskop fpga baseret oscilloskop oscilloskop fpga PC oscilloskop fpga baseret digitale oscilloskop oscilloskop med fpga |
|
| | toto2001 wrote: | Faktisk I'not virkelig leder efter en billig oscilloskop,
Det 'snarere en høj hastighed oscilloskop til lavere omkostninger, der er baseret på FPGA for at tillader configurable prøvetagning og filtrering frekvens, configurable prøve bredde og antallet af prøver. Jeg er især intrested i muligheden for at gøre hardware digital før opbevaring.
Jeg har også planer om at bruge PC hukommelse til at sænke omkostningerne i forbindelse med datalagring.
Jeg ved ikke hvor Høj hastighed pc bus (PCI, USB-og FireWire) er easist at gennemføre (med en chip eller i fpga) og cheapier.
Her er det
Toto2001 |
For PCI, du normalt købe en chip til den interface eller en kerne og sætte ind i FPGA. Det vil sandsynligvis give dig den hurtigste overførsel af data mellem anvendelsesområdet del af FPGA og pc'en. Men gør et godt højhastigheds PCI kan være svært. Også designet er ikke bærbare. (Du bliver nødt til at flytte hele PC ca.)
USB er godt, især med USB 2.0. Det er meget god hastighed. Du kan købe en USB-chip, som kan komme med alle føreren udviklingsværktøj du har brug for. Designet er også bærbare. Hvis du skal flytte anvendelsesområde rundt til et andet lab, dette er et bedre valg.
Jeg kender ikke så meget om Firewire undtagen brugt det på et par lejlighed. Hovedsagelig for Digital Video stuff. Jeg vil ikke anbefales denne grænseflade for rækkevidde. Jeg tror ikke, det er stadig anvendes til instrumenter formål.
Anyway, bare mine 2 cents. Håber, at hjælpe.
Gunship |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
DrShoe
Tilsluttet: 16. april 2001 Stillinger: 35 Hjemmehavn: Holland
| 24 februar 2003 23:36 | | |
|
| Den AD9283BRS-100 er en AD konverter i $ 6 vifte, gratis prøver.
8-Bit, 50 MSPS/80 MSPS/100 MSPS ADC |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ze_dib
| 25 februar 2003 13:51 | | |
|
| Tak for alle de nyttige råd.
Jeg havde nu en bedre opfattelse af, hvad der vil blive projektet.
I mine flirts mente, jeg var på udkig efter PCI, men mobilitet er et argument, jeg ikke tænke på.
USB 2/1.1 synes en beter valg i den forstand, at det giver mulighed for at være stik på en pc, en Mac ... Det vil blot tage lidt længere tid at indstille filtre parameter og at sikkerhedskopiere alle data til computeren, men det kan være lettere at gøre for!
Hvis folk er interesserede i at deltage i det, de er velkomne
TOTO2001 |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
mbyka
Tilsluttet: 12. maj 2002 Posts: 509 Hjulpet: 1
| 01 marts 2003 16:28 | | |
|
| http://alternatezone.com/electronics/dsoamk3.htm
UDSTEDELSE 97 August 1998 Tema: debugging TEKNIKKER
Jobliste Næsten Made 100, Ken Davidson, 2. Læser I / O, 6. New Product News, 8. Bitscope A blandede signaler Capture Engine, som Norman Jackson, 12. http://www.circuitcellar.com/library/toc.asp |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
mbyka
Tilsluttet: 12. maj 2002 Posts: 509 Hjulpet: 1
| 01 marts 2003 23:43 | | | tags: circuit_cellar http://www.vitrum.cz/snail/bitscope.htm |
|
| http://www.vitrum.cz/snail/bitscope.htm http://www.vitrum.cz/snail/products.htm # BITSCOPE
eller ftp.circuitcellar.com 21 Anonyymoue \ ftp.circuitcellar.com \ Circuit_Cellar \ 1988 \ Issue_5 ftp.circuitcellar.com \ Circuit_Cellar \ 1992 \ Issue_25 ftp.circuitcellar.com \ Circuit_Cellar \ 1998 \ Issue_97 |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Goliath
Tilsluttet: 26. marts 2002 Stillinger: 23 Hjulpet: 1
| 23 marts 2003 17:46 | | | tags: p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ Johann glaser Johan glaser DSO DSO glaser Johann glaser DSO |
|
| Du kunne også have et kig på følgende link
http://www.johann-glaser.at/projects/DSO/
Goliath |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
RF_Router
Tilsluttet: 01 februar 2002 Stillinger: 47
| 23 marts 2003 19:16 | | |
|
| Jeg tror, at bussen på din valgte bør primært afgøres af din samplingfrekvens. Hvad er den maksimale sats, som du gerne vil prøve? Og du kan gå derfra? Bare bar in mente, at din samplinghastigheden bør være mindst 2,5 gange mere og også bør du sikre dig, at dine prøveudtagning ikke variere. Du ønsker ikke at blive involveret i en varierende prøveudtagningssystem forårsage det er for kompliceret til at håndtere så normalt, hvis du vil være sikker på det, så du vil måske gerne have en slags buffer mekanisme mellem din pc og dit bord.
Nyde, RF_Router |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Sobakava
Tilsluttet: 27. marts 2002 Posts: 366
| 27 marts 2003 9:02 | | |
|
| Hvis du ikke har brug for dybe hukommelse, blot generere to video vaeddere til at gemme PAL eller NTSC image og udfylde denne hukommelse med det grafiske at du ønsker at vise. (anvendelsesområde graf) og generere Standart video signal med disse data. Det er nyttigt, hvis du ikke ønsker at bruge en computer med din oscilloskop .... |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
qinqiuer
Tilsluttet: 27. marts 2003 Stillinger: 3
| 31 marts 2003 17:05 | | | tags: usb DSO glaser p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ Johann glaser Johann glaser analog Johan glaser DSO Johann glaser DSO |
|
| | Goliath wrote: | Du kunne også have et kig på følgende link
Goliath |
denne plan er bedst en!
fordi det har en god løsning i analog front-end!
og jeg tror, at usb er et godt valg, men er kompleks |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ME
Tilsluttet: 14. marts 2002 Stillinger: 1775 Hjulpet: 11
| 31 marts 2003 21:38 | | | tags: DSO skematiske p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ Johann glaser Johan glaser DSO DSO glaser Johann glaser DSO |
|
| Der er en fejl i denne skematiske: http://www.johann-glaser.at/projects/DSO/schematic/MainSchematic.png
IIC pull up modstande på SDA og SCL bør være forbundet med 3.3V og ikke 5V som vist i det nederste venstre hjørne af skematisk. Begge AN2131 og EEPROM er 3.3V typer. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Make_Pic
Tilsluttet: 13. april 2002 Stillinger: 79 Hjulpet: 1
| 13 jun 2003 21:25 2: Goliath Dette link har ikke kilderne for FPGA | | | tags: DSO fpga fpga DSO fpga DSO projekt DSO fpga DSO fpga projekt p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ Johann glaser |
|
| | Citat: | Du kunne også have et kig på følgende link
Goliath | Dette link har ikke kilderne for FPGA!? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
joilen
Tilsluttet: 08 juni 2003 Stillinger: 6
| 15 jun 2003 15:14 | | | tags: DSO fpga fpga DSO DSO fpga DSO verilog |
|
| også tjekke www.fpga4fun.com, denne fyr har lavet en DSO bruger en fpga, han i øjeblikket gør en tutorial om, hvordan han gjorde det sammen med alle de verilog kode ...
En |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Make_Pic
| 15 jun 2003 16:02 stroboskopisk metode til måling for DSO | | |
|
| joilen: Det er gode oplysninger for mig, men Jeg har brug for yderligere oplysninger om en stroboskopisk metode til måling for DSO!
Sidst redigeret af Make_Pic den 15. juni 2003 17:54, edited 1 gang i den samlede |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Make_Pic
| 15 jun 2003 16:06 Re: stroboskopisk metode til måling for DSO | | |
|
| Jeg har brug for yderligere oplysninger om en stroboskopisk metode til måling for DSO! Den stroboskopisk metode gør det muligt at måle frekvenser op til omkring 3 GHz.
Sidst redigeret af Make_Pic den 15. juni 2003 17:52, edited 1 gang i den samlede |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
xgnetto
Tilsluttet: 01 januar 1970 Stillinger: 13
| |
| Tilbage til toppen | |
 |
Sobakava
Tilsluttet: 27. marts 2002 Posts: 366
| 13 okt 2003 12:29 | | | tags: cy7c68013 kredsløb scenix |
|
| "Jeg har brug for ideer om 'udløser'"
Mit design vil blive baseret på en simpel FPGA / CPLD eller en hurtig Scenix SX FIFOs.
Hvis jeg ikke behov for at gennemføre "præ-udløsning" Jeg formoder, jeg behøver ikke at gemme prøver hele tiden. Kun en udløser signal fra analog kanal eller ekstern udløse kanal er påkrævet for at starte erhvervelse af "n" prøver med samplinghastigheden af "m" MPSP.
Efter påfyldning FIFO, I'll start USB2.0 overdragelse med CY7C68013 (Cypress EZ-USB2 8051 IC)
Jeg vil gerne vide, om udløsning kredsløb. Hvordan kan jeg gøre det i analog måde?
Jeg har brug for at generere en impuls fra specificerede niveau og specificeret kant (hi-to-lo eller lo-til-hi) af det analoge signal og derefter vil jeg sætte en flip-flop, og nulstille denne flip flop efter FIFO fyldt så jeg plejer få gentagne pulser for hver matchede plan-kant under prøvetagningen.
For indstilling udløse niveau, jeg tænker om brug af en DAC / digitale potentiometer. Eller hvis jeg gør dette efter ADC, jeg kan bruge 8 bit størrelsesorden komparatorer ...
Kan jeg i forkert måde. Hvad tror du / anbefale? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Aoxomox
Tilsluttet: 18. juli 2001 Stillinger: 90
| 15 okt 2003 22:51 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hvis du ikke ønsker at pre udløser ved opbevaring af prøver i en cirkulær buffer, hvorfor ikke dig med at implementere en digital sammenligne for stikprøven AD værdi. Hvis du ønsker at registrere f.eks lav til høj overgang du har første til at vente, at AD input værdi bliver mindre end udløsningsprisen plan. så kan du nulstille din udløse puls. næste gang annoncen værdi bliver lig med eller højere end dette niveau kan du indstille udløsningsprisen puls.
Fordelen ved denne måde er du kan gennemføre en udløsning enhed uden ekstra analog hardware, som kan glide af temperatur ans så videre. en anden fordel er, du kan gennemføre Schmitt udløser adfærd, når der er to uafhængige niveauer for øvre og nedre AD værdi. Til at gennemføre dette med analoge spørgsmål, er du nødt til at opbygge to DACs eller andet.
Håber det hjælper, aOxOmOx |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
phongwiroon
Tilsluttet: 08 december 2003 Stillinger: 32
| 08 december 2003 7:37 | | | tags: små oscilloskop |
|
| | forsøger at bruge gameboy for små oscilloskop |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Aoxomox
Tilsluttet: 18. juli 2001 Stillinger: 90
| 25 december 2003 22:21 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: oscilloskop input skematiske oscilloscop input skematiske oscilloskop input dæmperen skematiske |
|
| Er der nogen der skematisk eller princippet om et oscilloskop input sektion??
primært med følgende requeirements:
- Høj BW - Høj impedans - Lav forvrængning - Lavt støj / høj følsomhed
Eventuelle forslag til en god HF input dæmperen kredsløb??
Any help is appreciated. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
martingn
Tilsluttet: 31. marts 2004 Stillinger: 40
| 13 april 2004 15:11 Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hej folk,
Kunne man gå videre og opbygge noget? Enhver interessant at dele??
Hilsen,
Martin |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Cluricaun
| 08 mai 2004 18:50 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: projekt usb anvendelsesområde usb anvendelsesområde projektets omfang pc projekt projekt usb rækkevidde på pc projekt PC anvendelsesområde PC anvendelsesområde projektets omfang usb projekt |
|
| Hej
Jeg har en bitscope siden et par år, og nu vil jeg gerne komme med en opdatering til kommunikation mellem pc'en og bitscope. De (Bitscope) sælge en ethernet-RS232 og en højhastighedsadgang til USB-RS232 adapter. Jeg tror, de er en smule til expencive til orden, skal tilføje brugerdefinerede skat og moms. Så jeg spekulerer på, om der er nogen projekter, jeg kan bruge til at få enten en USB-eller Ethernet adapter, PIC kode eller SCH.
Mere info her:
www.bitscope.net/store/?p=view&i=item 0 www.bitscope.net/store/?p=view&i=item 1
Thanks in advance for any help Cl |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
joc_06
Tilsluttet: 28 november 2003 Stillinger: 51 Hjulpet: 2
| 25 mai 2004 13:56 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | martingn wrote: | Hej folk,
Kunne man gå videre og opbygge noget? Enhver interessant at dele??
Hilsen,
Martin |
Jeg er begyndt at opbygge et projekt svarende til ldso næste uge. Bare venter på dele i det øjeblik, jeg vil holde dig opdateret her |
|
| Tilbage til toppen | |
 |