| Author | Besked |
|---|
hot_chmock
| 15 marts 2003 22:49 Elektroniske Strømforsyning belastning | | |
|
| Hej,
Jeg har brug for at opbygge et elektronisk strømforsyning belastning til test formål. Alle oplysninger, link eller diagram er velkommen.
Tak,
hc
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
flatulent
Joined: 19 Juli 2002 Indlæg: 4.816 Hjalp: 314 Beliggenhed: Middle Earth
| 15 marts 2003 23:02 høj effekt nuværende vask | | |
|
| Den sædvanlige metode er at lave en høj effekt nuværende vask. Start med en power transistor med sin emitter eller kilde forbundet til en lille modstand, som er forbundet til jorden.
har en TXRX tilsluttet input til modstanden og dens output er tilsluttet basen eller port. Sætte en spænding på den anden TXRX input vil kontrollere den aktuelle trukket.
Denne anden spænding kan komme fra en manuel variabel modstand Voltag deler eller en DAC styres af en computer, hvis du ønsker dynamiske measruements. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 15 marts 2003 23:02 annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Jayson
Joined: 08 Oktober de 2001 Posts: 460 Hjalp: 17 Beliggenhed: Brasilien
| Marts 16, 2003 0:58 | | |
|
| Mon ikke de dyre elektroniske belastninger (ProDigit, Kikusui) også bruge den metode, Flatulent beskrevet? Jeg har ofte spekuleret over, hvorfor de er så dyre.
Anyway, disse kredsløb ideer er virkelig nyttige. Er der nogen kender nogen online skematiske respositories, der har disse typer af kredsløb og forklaringer på, hvordan de virker? Alle bøger derude beskæftige sig med opamps og transistorer, men i særskilte kapitler, hvordan aldrig at kombinere dem.
En anden interessant kredsløb er den IC skifte med to MOSFETs, igen ingen bøger, jeg har set har disse færdigt opskrifter. En online indsamling ville være en rigtig dejlig ting at have reference til.
- Jayson |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
flatulent
Joined: 19 Juli 2002 Indlæg: 4.816 Hjalp: 314 Beliggenhed: Middle Earth
| Marts 16, 2003 3:53 simpelt hobby kredsløb | | |
|
| Hvad jeg forklarede er simpelt nok til en hobby brug. De kommercielle enheder har meget mere ydelse og overstiger almindelig hobby behov.
For eksempel kan de trækker strøm med 0V eller så på tværs af dem. De kan måle output impedans levering på forskellige frekvenser. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
billano786
| 16 marts 2003 18:17 | | |
|
| Her er noget nyttigt.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
SAR
| 16 marts 2003 20:34 Load | | |
|
| Prøv her: http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/dc-load.htm |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Eternauta
| 13 marts 2004 10:46 Re: Elektronisk Strømforsyning belastning | | |
|
| I den vedhæftede fil den skematiske af en elektronisk belastning for PSU test. Det er interessant mulighed for at skifte mellem fast ampereforbrug og fast Ohm belastning. Det er fra et sæt, som en hobby magasin sælger i Italien: "Nuova Elettronica".
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
aslm
| 15 marts 2004 21:18 Re: Elektronisk Strømforsyning belastning | | |
|
| Hej, havde brug for noget efterligne et par måneder siden, og bygget en belastning med opamps og magt MOSFETs efterligne, der er beskrevet i linket to stillinger op. Works fine, lidt ustabil, men med som ekstra filtrering Det har været til stor hjælp i mit SMPS projekt.
re Me |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
AL0117
Joined: 25 Juli 2003 Posts: 237 Hjalp: 8 Beliggenhed: dracu-la-nd
| Marts 16, 2004 9:51 Re: Elektronisk Strømforsyning belastning | | |
|
| Hej,
Check out the TI (tidligere UNITRODE) design notat "Indstillelige Electronic Load for Low Voltage DC Applications".
hxxp: / / www-s.ti.com/sc/psheets/slua045/slua045.pdf
Rgds, Al |
|
| Tilbage til toppen | |
 |