Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

bred stemning vifte VCO problem

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> lang tuning vifte VCO problem
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
gggould

Tilsluttet: 10. april 2004
Stillinger: 26

Post 10 april 2004 5:43 bred stemning vifte VCO problem

Hej alle,

Jeg er at designe et VCO med varactor og lyttebokse cap til at dække 800 MHz bredt. Men jeg synes, at VCO vinde og amplitude variationer er store problemer. Begge Kvco og output amplitude stige med driftsfrekvens ...

Nogen tips eller råd?

Mange tak ...
Tilbage til toppen
View user's profile
flatulent

Tilsluttet: 19. juli 2002
Stillinger: 4984
Hjulpet: 306
Beliggenhed: Middle Earth

Post 10 april 2004 6:26 Re: bred stemning vifte VCO problem

Din bedste chance er at tilføje en AGC sløjfe. Måle output spænding efter en buffer forstærker og bruge den til at ændre bias på oscillator transistor. En anden ting, for det ville være en dæmperen.
Tilbage til toppen
View user's profile
IICCEE

Tilsluttet: 24. december 2001
Stillinger: 233
Hjulpet: 2

Post 10 april 2004 6:36 bred stemning vifte VCO problem

kan du bruge ** flere ** den varactor, nogle sted i nærheden af BJT-E, nogle nær BJT-B;
og du bør omhyggeligt design bufferen i arbejdsmiljøet band, også tilføje en AGC sløjfe.
Tilbage til toppen
View user's profile
gggould

Post 11 april 2004 6:10 Re: bred stemning vifte VCO problem

Tak for al din feedback ...

Men jeg ved stadig ikke, hvordan man får en mere konstant Kvco. Lige nu er de Kvco ved høje band (~ 4GHz) er næsten 1,7 gange den Kvco til lave båndet (~ 3 GHz).

Hi IICCEE, jeg ikke helt forstår, hvad du mener. Kan De forklare konceptet lidt mere? Lige nu er jeg placere et par af back-to-back varactor mellem tværs koblet BJT-C til finjustering.

Desuden er der noget jeg bør se på, mens deigning dem buffer (emitter follower)? Jeg kender kun jeg kom til at kontrollere parasitaere hætter.

Tak igen!
Tilbage til toppen
View user's profile
IICCEE

Tilsluttet: 24. december 2001
Stillinger: 233
Hjulpet: 2

Post 11 april 2004 9:24 bred stemning vifte VCO problem

Jeg tænker ikke kun lade varactor mellem tværs koblet BJT-C til finjustering, men også copuled fra BJT-E.and bruge mere end to varactor. (som mini-kredsløb produkt)

og desuden kan du bruge ADS designer guide til at gøre dette, og gøre nogle ændre for dig ansøgningen.
Tilbage til toppen
View user's profile
VSWR

Tilsluttet: 07 februar 2002
Hjulpet: 67

Post 11 april 2004 22:20 Re: bred stemning vifte VCO problem
tags: vco kvco række

Din VCO er indstillet på omkring 23% frekvensområde (800 MHz/3.5 GHz). En ændring af VCO følsomhed Kvco på 1,7 er ikke usædvanligt i en så stor Frekvensafstemning rækkevidde. Og ændring af udgangseffekt, som oscillator Q ændringer under tuning.
Som varacor diode bruger du?
Hvor store ændringer af tuning spænding der kræves for 800 MHz tuning?
Hvad er den ændring i udgangseffekt?
Tilbage til toppen
View user's profile
gggould

Post 11 april 2004 23:57 Re: bred stemning vifte VCO problem

Tak, IICCEE. Nu fik jeg den.

Jeg bruger NMOS i N_well varactor med 0.3 ~ 2.5V Vtune.
"VCO" (ikke buffer) output ændringer fra ,4 Vpp til ,7 Vpp.

Gee, den Kvco forandring er virkelig en stor hovedpine for mig.
Hvordan kan jeg designe loop filter for at kompensere for de Kvco variation.
Desuden er - 20% varactor proces variation (der vil forårsage ca 300MHz skift) også pisse mig af ...
Tilbage til toppen
View user's profile
flatulent

Tilsluttet: 19. juli 2002
Stillinger: 4984
Hjulpet: 306
Beliggenhed: Middle Earth

Post 12 april 2004 0:37 Re: bred stemning vifte VCO problem

For så vidt angår tuning følsomhed går du har to valg. Den ene er at gøre loop parametre brede nok til at være stabil med alle værdier. Den anden er at gøre en kompensation kredsløb, der sænker eller rejser loop vinde på de lave eller høje ende. Dette kan gøres med en spænding adskillelsesstolpen med række dioder og modstande i rangere sti. Det kan også gøres med diode-modstand netværk i feedback af en op.cit amp.
Tilbage til toppen
View user's profile
lijulia

Tilsluttet: 05 januar 2003
Stillinger: 78

Post 13 mai 2004 8:20 bred tuning vifte VCO problem

How about bruge grove tuning at kompensere processen Temp variant?
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> lang tuning vifte VCO problem
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS