Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

som er den bedste lodning & desoldering stationer?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Professional Hardware og Electronics Design -> som er den bedste lodning & desoldering stationer?
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
mbyka

Tilsluttet: 12. maj 2002
Hjulpet: 1

Post 27 april 2004 23:53, som er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: bedste lodning station bedste loddemetal station bedste lodning stationer antex loddemetal station loddemetal station bedste den bedste lodning stationer lodning station bedste

hej alle
Hvilken er den bedste lodning & desoldering jern stationer systemer

Antex www.antex.co.uk
JBC www.jbctools.com
ERSA http://www.ersa.de/en/index.html
og Weller www.cooperhandtools.com / mærker / Weller / index.cfm

Jeg vil gerne købe antex produkter
Tilbage til toppen
View user's profile
flatulent

Tilsluttet: 19. juli 2002
Stillinger: 4987
Hjulpet: 307
Beliggenhed: Middle Earth

Post 28 april 2004 0:54 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

Metcal var den førende kraft i mange år. På grund af dette er der mange der anvendes ældre modeller til lave priser på auktion websteder.
Tilbage til toppen
View user's profile
gorkin

Tilsluttet: 27. februar 2002
Hjulpet: 11

Post 28 april 2004 1:02 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

Jeg bruger Weller lodning stationen i mange år uden problem ... det er et godt værktøj!
Tilbage til toppen
View user's profile
Beepster

Tilsluttet: 21. juli 2001
Stillinger: 144
Hjulpet: 5

Post 30 april 2004 16:52, som er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: soldapullt

For hånd arbejde intet er bedre end en Super Soldapullt. It's a foråret drevet vakuum hånd værktøj anout 12-20 USD
Holde den ren & lubed
Tilbage til toppen
View user's profile
ME

Tilsluttet: 14. marts 2002
Stillinger: 1783
Hjulpet: 13

Post 30 april 2004 19:00 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: bedste lodning station bedste loddemetal station bedste lodning stationer, hvordan man kan vælge den bedste loddemetal station antex loddemetal station ersa loddemetal stationer på e bay uk bedste billige lodning station

mbyka wrote:
hej alle
Hvilken er den bedste lodning & desoldering jern stationer systemer

Antex www.antex.co.uk
JBC www.jbctools.com
Ersa www.ersa.com
og Weller www.cooperhandtools.com / mærker / Weller / index.cfm

Jeg vil gerne købe antex produkter

Jeg vil sige, at ingen af ovennævnte er det bedste.
Jeg tror Metcal er det bedste du kan få.
Jeg har en masse experince med både Weller og Metcal og jeg må sige, at Metcal er meget bedre end Weller.
Når vi kun anvendes Weller i service afdeling af et stort selskab, jeg brugte til at arbejde for, men da vi forsøgte en Mectal MX-500TS Loddeapparater / SMT omforarbejde System med Talon Handpiece og nu har vi erstattet alle Weller stationer erstattes alle Weller stationer med Metcal MX-500.
En af de bedste ting ved Metcal er det er så nemt at ændre tip, du ikke behøver at skrue noget.
En anden greart træk er, at er varm næsten samme anden som du tænder den, er der heller ikke noget problem, hvis du er nødt til at varme op en meget stor loddemetal joint.
Men de ting, jeg gerne mest om Metcal er, at du holder det som en blyant.
Jeg blev brugt til at Weller, så det var lidt underligt i starten, men når du først vænne sig til det, er det meget bedre end den traditionelle loddemetal greb med en lang soldertip.
Intet virkelig sammenlignes med Metcal efter min mening.
Vores selskab har sparet en masse tid og $ $ på bronken PCB's puder efter flytter fra Weller til Metcal. Vi erstatter en masse PLLC SMD pakker i eftersalgsservice serviceing og og antallet af knækkede PCB puder gik ned efter changin til Metcal, så prisen differerence mellem Weller og Metcal ikke så meget i det lange løb.
Link: http://www.metcal.com

Men Metcal er også meget dyre i forhold til Weller eller på leat det plejede at være, da jeg arbejdede der, jeg kender ikke priserne nu.

Der er også en anden interessant selskab ikke er nævnt endnu: PACE
http://www.paceusa.com/_ShowSystems.asp?ProductSetID=1
Jeg har ikke prøvet PACE personligt (kun kigget på det), men en anden person fra mit tidligere selskab prøvet det, og han foretrak Metcal, har jeg ikke mødt nogen, der ikke troede Metcal var den bedste.
Det ligner PACE har copided mange af de Metcal ideer i det tempo, HW 100 og HW 200 HeatWise loddemetal stationer.

Jeg kan ikke lide Antex overhovedet, jeg min mening er det kun godt for hobby brug og ikke for kompliceret SMD lodning. Den eneste fordel: den er billig. Jeg tror, Antex er den værste af dem, der er nævnt.

I mit opinin Weller er også en god loddemetal jern, men det ser ud som både PACE, JBC og Ersa har forbedret de seneste år.
Antex er stadig den stakkels gamle "hobby" design.

Hvis du ønsker det bedste gå for Metcal, hvis du wan't et billigere alternativ bør du undersøge alternativer fra Weller, PACE, JBC og Ersa. Det ville være bedst totry de forskellige mærker, før du vælger.
Hvis du er i et stort selskab, distributører vil komme ud og vise dem gratis.
Ellers gå en elektronik-messe for at prøve dem eller prøv dem på din lokale forhandler, hvis du kan.

Jeg har kun en masse experince med Metcal, Weller en Antex.
Her er mit experinces med de tre mærker:

Weller:
I min experince de Weller soldertips er meget gode, varige og rimelige priser. Du kan købe 3. part soldertips for Weller, som er langt billigere end de originale, men de behøver ikke vare så længe som originalen Weller tips. I min gamle selskab brugte vi den 3. part tips og var tilfreds med dem, og vi gemt nogle $ $ på samme tid.
Weller er en respekteret brand og formentlig den mest solgte kvalitet loddemetal jern i verden (i hvert fald er det i min del af verden).

Metcal:
Metcal loddemetal tip er meget dyrt, men de kom i alle former og størrelser, og det er meget hurtigt at skifte fra en spids til den anden, og den nye varmes op på ingen tid. Varmen magten er meget godt reguleret, og der er langt mere varme magt reserver for store loddemetal fælles end de andre mærker på grund af den særlige opvarmning teknologi.
Nogle Metcal soldertips kan mislykkes efter et kort stykke tid, men vi fik alle de fejl soldertips erstattes gratis, hvis det ikke var på grund af normal slitage.
Automatisk time-out stigninger tip patron liv. MX-500P strømforsyning sanser hvorvidt spidsen patron har været anvendt i de sidste 30 minutter, og automatisk slukker for at maksimere liv i dit tip patroner.

Antex:
Jeg tror, at soldertips er af dårlig kvalitet og de ikke vare længe, designet er meget unhandy. Jeg vil kun bruge Antex for simple loddemetal og desolder arbejdspladser. Som en professionel serviceman det ville aldrig bruge Antex.

Derhjemme har jeg en normal 50W 24V Weller loddemetal-jern og er helt tilfreds med. Jeg synes, det er den bedste i denne prisklasse. Allthough Jeg vil gerne eje et Metcal loddemetal / desolder stationen derhjemme, hvis jeg har råd til det.
Jeg overvejer at købe en brugt Metcal, men Metcal ikke er så kendt i Europa som i USA, så måske jeg er nødt til at købe den på eBay fra USA, men jeg ville foretrække at købe det fra mit eget land, hvis jeg kan finde det .

Sidst redigeret af ME den 30. april 2004 20:22, edited 1 gang i den samlede
Tilbage til toppen
View user's profile
flatulent

Post 30 april 2004 19:54 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: metcal patent

Hvad gør Metcal så gode, er deres specielle tips at opretholde temperaturen inden 1 C under lodning. De induktivt varme spidsen og spidsen er fremstillet af en speciel metallegering, der ændrer dens mu med temperaturen. Selv om patentet er udløbet, og ingen andre virksomheder har været i stand til at reproducere de legeringsmateriale.
Tilbage til toppen
View user's profile
davorin

Tilsluttet: 07 juni 2003
Stillinger: 1491
Hjulpet: 8

Post 30 april 2004 21:03 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: metcal hobbyist hobby lodning

Bare så op til SP200 fra Metcal ...

omkring 450 euro fra forhandler ... udelukke noget lodning tip ...
så definitivt IKKE for hobbyists (o;

Men huske forsøgte en for mange år siden ... virkelig leightweight og awesome heatup tid ... hbut dengang vi kun anvendes Bigg-puder gennem hullers komponenter .. så Weller var bare en bøde (o;

Undre sig over, hvorfor i det mindste en standard tip er ikke inkluderet ...
Tilbage til toppen
View user's profile
flatulent

Post 30 april 2004 22:06 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

Grunden en standard tip er ikke medtaget er, at de gør snesevis af tips og de alle sælge så det ville være spild af penge for kunderne at skulle betale for en tip de aldrig brug.
Tilbage til toppen
View user's profile
ME

Post 30 april 2004 22:21 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: 5 post DIN socket lodning jern antex loddemateriale station Weller skematisk metcal ps 800 enhver god DIN 5 lodning jern plug skematisk er jbc lodning værktøjer bedre metcal skematiske

davorin wrote:

Men huske forsøgte en for mange år siden ... virkelig leightweight og awesome heatup tid ... hbut dengang vi kun anvendes Bigg-puder gennem hullers komponenter .. så Weller var bare en bøde (o;

Jeg har lige set de nye Metcal PS-800 til 259 på europæisk distibutor, forekommer det som en bedre vilkår for hobbyists. De skal også bruge et nyt tip design for PS-800, hvilket gør tips billigere.
Citat:
Minimal omkostning ved ejerskab

PS-800 Loddeapparater System beskæftiger udskiftelige opvarmningsanlægget tips snarere end patroner, at omkostningerne ved ejerskab yderst konkurrencedygtig. Den unikke todelte design adskiller varmevikling fra spidsen. Den langtidsholdbare varmevikling forbliver i håndtaget, mens udskiftelige tips der let kan fjernes og erstattes. Vigtigst er det, at omkostningerne ved opvarmningsanlægget tips er sammenlignelig med konventionelle tips.

Hvis 259 er stadig for meget vil jeg anbefale Weller. Det er billigere og stadig god kvalitet.
Ikke spilder penge på Antex allthough det er billigere end Weller.
Efter at have kigget nærmere på JBC og ERSA ville jeg ikke vælge nogen af dem begge. Jeg rember bruger en JBC nylig på mine venner hus og det var dårlig kvalitet.

Det efterlader kun tre choises venstre:
Metcal
PACE
Weller

Metcal er dyrere, og det synes Weller bedre loddemetal strygejern end tempo i den billige prisklasse, men hvis du vil bruge lidt mere, og nogle af de dyrere PACE modeller er også et alternativ.

For hobby elektronik vil jeg anbefale Weller WTCPT / WTCPTD nederst på denne side:
www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL003&att1=Soldering% 20Stations & att2 = Industrial% 20Soldering% 20Stations
Dette er den billigste Industrial Weller loddemetal station med temperaturen kontrolleres af tip udvælgelse. En ferrormagnetic temperaturføler i spidsen kontrol spidsen temperatur - ingen kontrol er nødvendig.
Tips til rådighed i 3 standard temperaturområder: 600 ° F, 700 ° F, og 800 ° F (316 ° C, 371 ° C og 427 ° C).
Hvis du ønsker det endnu billigere, bør du købe TC201T erstatning Loddeapparater Pencil for WTCPT Loddeapparater Station uden lodning station og derefter købe en separat 1.75A (min.) 24V transformer, og læg dem i en bolig med et brandrør. Det er meget billigere end at købe den originale Weller loddemetal station / transformator. Mange virksomheder vælger at gøre dette, og det er, hvad jeg har gjort derhjemme også. Så får du en meget billig kvalitet loddemetal station.
Hvis du vil have en loddemetal stationen med manuelt kontrolleret temperatur

TC201T erstatning Loddeapparater Pencil for WTCPT Loddeapparater Station: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL012&att1=Soldering% 20Stations & att2 = erstatning% 20Soldering% 20Pencils
PH1201ESD Jern Stand: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL011&att1=Accessories&att2=Stands
PT Series tips: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL007&att1=Tips% 20and% 20Nozzles & att2 = PT% 20Series
Weller Electronic Loddeapparater og Desoldering Værktøjer Catalouge: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Literature&filename=550147.pdf

Jeg ville aldrig købe nogen af de Weller Forbrugerpolitik Loddeapparater Stationer men hellere vil holde sig til de TC201T Industrial erstatning Loddeapparater blyant og købe en standard 24V 2A tranformer, og en bolig med et brandrør og en 3 eller 5 polet DIN stik, så det passer til loddemetal jern plug . Forbrugerdimensionen Loddeapparater vifte er en dårlig kvalitet sammenlignet med TC201T, men TC201T stadig er billige nok til hobbyists.
Her er den oprindelige Weller skematisk, som du kan se det er let at købe din egen transformator og opbygge kredsløbet.
Den skematiske er taget fra denne pdf: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Parts_Lists&filename=WTCPT_OI_PL.pdf

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
View user's profile
ME

Post 01 mai 2004 1:44 som er den bedste lodning & desoldering stationer?

Der er også et firma kaldet Edsyn, der gør loddemetal og desolder systemer:
http://www.edsyn.com
Tilbage til toppen
View user's profile
BigBoss

Tilsluttet: 17 november 2001
Hjulpet: 55

Post 01 mai 2004 3:03 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: Weller wsl www.cooperhandtools.com

Weller er den bedste ...

Jeg har brugt Weller siden 1983, og intet er sket ...

Nylig jeg bruge denne her, og jeg varmt anbefale ..

http://www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Hi_Res_Images&filename=WSL_300.jpg
Tilbage til toppen
View user's profile
TheDane

Tilsluttet: 30. januar 2002
Stillinger: 20

Post 10 mai 2004 15:58, som er den bedste lodning & desoldering stationer?

Jeg har for nylig skiftet til Metcal, og jeg ikke gå tilbage til Weller.

Weller er ok for mindre projekter med hovedsagelig blyholdig komponenter. Hvis du beskæftiger sig med en masse <small> SMD har du til at arbejde lidt hårdere med Weller end med Metcal.
Tilbage til toppen
View user's profile
toonafishy

Tilsluttet: 18 juni 2002
Hjulpet: 23

Post 10 mai 2004 18:03 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

For hånd lodning dets hårdt for at slå den Metcal men $ $ $. For lodning store BGAs, jeg vil foreslå Sniper.
Tilbage til toppen
View user's profile
mbyka

Tilsluttet: 12. maj 2002

Post 10 mai 2004 23:14 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

ok tak alle

Men jeg vil købe antex.How er det?

www.antex.co.uk

eller

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
View user's profile
borisov57

Tilsluttet: 11. maj 2001
Stillinger: 43
Hjulpet: 2

Post 11 mai 2004 10:01 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

Aldrig bruge nogen penge på Weller desoldering, og hvis du får det gratis, smide det væk. Du vil spare dig en masse tid og nerver.
Tilbage til toppen
View user's profile
davorin

Tilsluttet: 07 juni 2003
Stillinger: 1491
Hjulpet: 8

Post 15 jun 2004 0:56 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: metcal lodning station

Lige hørt i dag, at det tager mindst indtil udgangen af august for at få de nye PS800 lodning stationen fra Metcal her i mit land ...* aaarrrgghhh

Synes Metcal er 2000 enheder bagud i produktion ..

Nogen kender en virksomhed, der har dem på lager?
Tilbage til toppen
View user's profile
SEBI

Tilsluttet: 02 januar 2002
Stillinger: 63
Beliggenhed: Ungarn

Post 15 jun 2004 9:05 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

Jeg er enig, borisov57. Undertrykket-pumpen kan kun køling spidsen, men ikke give nok vakuum
Tilbage til toppen
View user's profile
betanorm

Tilsluttet: 13. august 2001
Stillinger: 44

Post 15 jun 2004 11:32 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: hobby lodning station billige lodning station

Et forslag til hobby bruger:

Hvis du ikke har nok midler til at købe en god lodning stationen, jeg har en rådgivning, der arbejdede for år uden problem.

Jeg sætter en 1N4148 diode på spidsen af en billig strømforsyningskabel loddemetal, og tilsluttet den til en komparator kredsløb med et relæ ud til loddemateriale. Den diode var i silicium-kabel, som er resistente over for varme og indpakket aroun til spids. Der bør være en histeresis i komparator kredsløb ...

betanorm
Tilbage til toppen
View user's profile
forsinkelse

Tilsluttet: 11 juni 2004
Hjulpet: 3
Beliggenhed: Van Allen Bælt

Post 29 jul 2004 20:33 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

imho Hakko 92X serien.
Goot har også nogle gode.

forsinkelse (forsinket af teknologi)
Tilbage til toppen
View user's profile
rauol

Tilsluttet: 02 oktober 2002
Hjulpet: 11

Post 30 jul 2004 19:25 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: antex loddemetal station antex lodning station

Jeg havde to Antex lodning stationer med glideskinne Potentiometer for temperatur kontrol (10 år tilbage)
og det virkede fint i omkring 5 til 6 år.
Men tip skiftende var svært, det var et slip på slags arrangemet med et klip.
Tilbage til toppen
View user's profile
TekNoir

Tilsluttet: 05 marts 2005
Stillinger: 4

Post 28 april 2005 15:41 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: lodning værktøj på 800 Weller wsl www.cooperhandtools.com loddemetal station mærker lodning mærker billige loddemetal stationer lodning station lavere pris

Jeg er lige begyndt at lære om elektronik sidste år og på det tidspunkt jeg købte mig en meget billig lodning jern at starte ud med. (Når jeg siger "billige", mener jeg, at jeg gav degnen en ti-dollarseddel og modtog skifte tilbage til gengæld for elementet.) Jeg vil gerne opgradere, helst til en komplet station, men jeg har en lille smule Vanskelighedsindeks med reklame vilkår.

Hvad forvirrer mig, er forbindelsen mellem temperatur og reklamerne watttal.

Fra min forståelse, det tager et tip temperatur på omkring 361F (183C) til at smelte 63/37 loddemetal effektivt. Men et stort antal lodning strygejern og lodning stationer, som ligeledes kun annoncere en watttal rating, nogle give begge dele, og nogle kun give deres temperatur. Jeg er ikke ligefrem visse hvordan watttal oversætter direkte i temperatur rating.

Jeg forstår, at elektricitet bevæger sig gennem varmeelement og resistens årsager varme og at magten spredes kan måles i watt. Jeg mangler nogle enkle forbindelse? Jeg vil tro, at de to var usammenhængende, sådan som markedsføring arrangement med lighbulbs i watt, som intet har at gøre med deres lyseffekt (i lumen). Det kunne antages, naturligvis, at højere watttal producerer mere varme (eller lys), men dette er bare ikke altid rigtigt. Termiske egenskaber af de involverede stoffer, grundlæggende konstruktion, samt andre faktorer der skal figureret i såvel.

Som en sidebemærkning, jeg har bemærket lodning stationer reklameres med tip temperaturer indstilles mellem 350F og 800F, men deres averterede watttal var helt anderledes (42W for en i forhold til 80W for de andre). Jeg har fået fortalt (og læses i en række steder på nettet), at fem og tyve-tredive-fem watt var godt nok til elektronik arbejde. Alligevel kan jeg ikke forstå "god nok." Betyder det, at jeg ikke skulle få noget over fem og tredive watt af frygt for at ødelægge komponenter (som jeg endnu en gang, ville en tendens til at tro, har mere at gøre med temperatur end faktiske watttal), eller at noget med lavere effektforbrug vil ganske enkelt ikke get varmt nok? (Jeg vil bemærke, at jeg så nogle 15W lodning strygejern med tip temperaturer på 600F.)

Den eneste forbindelse, at jeg kan eller anden attribut fra forskning i forbindelse med overførsel af varme til fælles selv. Højere wattages ville overføre den samme mængde varme hurtigere end en lavere watttal ville for samme temperatur. Jeg ville mene, at dette ville være befordrende for en bedre og hurtigere lodning så længe du ikke beslutte at Daydream i det øjeblik du har besluttet at loddemetal en joint. Dette er en anden grund, at jeg spørgsmålstegn ved 25W til 35W "-reglen." Bør ikke nogen lodning værktøj i stand til at levere et passende beløb for det 360F tip temperatur være "god nok?"

Til sidst vil de to lodning stationer at jeg overvejer at købe (de Hakko FO-102 og CooperTools / Weller WSL, både sammenligneligt pris på 200 $ USD og hvad jeg har budgetteret til at bruge på en ny lodning station) er begge langt over de 35W anbefales til elektronik arbejde. Jeg forsøgte at sammensætte et klarere billede af, hvad jeg bør se på, når de køber min lodning følgesvend for den næste årrække.

Sorry for den lange post og takke Dem alle på forhånd ...

I had inadvertently copied the melting point for lead alone. Edit: Jeg havde uforvarende kopieres smeltepunktet for bly alene. Jeg har nu korrigeret mine data til korrekt repræsenterer "ideelle" elektronik loddemetal's smeltepunkt.
Tilbage til toppen
View user's profile
Hugo

Tilsluttet: 01 januar 1970
Hjulpet: 25

Post 31 januar 2006 3:21 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: 5 post DIN socket lodning jern antex loddemateriale station Weller skematisk metcal ps 800 enhver god DIN 5 lodning jern plug skematisk er jbc lodning værktøjer bedre metcal skematiske

ME wrote:
davorin wrote:

Jeg har lige set de nye Metcal PS-800 til 259 på europæisk distibutor, forekommer det som en bedre vilkår for hobbyists. De skal også bruge et nyt tip design for PS-800, hvilket gør tips billigere.
Citat:
Minimal omkostning ved ejerskab

PS-800 Loddeapparater System beskæftiger udskiftelige opvarmningsanlægget tips snarere end patroner, at omkostningerne ved ejerskab yderst konkurrencedygtig. Den unikke todelte design adskiller varmevikling fra spidsen. Den langtidsholdbare varmevikling forbliver i håndtaget, mens udskiftelige tips der let kan fjernes og erstattes. Vigtigst er det, at omkostningerne ved opvarmningsanlægget tips er sammenlignelig med konventionelle tips.

Hvis 259 er stadig for meget vil jeg anbefale Weller. Det er billigere og stadig god kvalitet.
Ikke spilder penge på Antex allthough det er billigere end Weller.
Efter at have kigget nærmere på JBC og ERSA ville jeg ikke vælge nogen af dem begge. Jeg rember bruger en JBC nylig på mine venner hus og det var dårlig kvalitet.

Det efterlader kun tre choises venstre:
Metcal
PACE
Weller

Metcal er dyrere, og det synes Weller bedre loddemetal strygejern end tempo i den billige prisklasse, men hvis du vil bruge lidt mere, og nogle af de dyrere PACE modeller er også et alternativ.

For hobby elektronik vil jeg anbefale Weller WTCPT / WTCPTD nederst på denne side:
www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL003&att1=Soldering% 20Stations & att2 = Industrial% 20Soldering% 20Stations
Dette er den billigste Industrial Weller loddemetal station med temperaturen kontrolleres af tip udvælgelse. En ferrormagnetic temperaturføler i spidsen kontrol spidsen temperatur - ingen kontrol er nødvendig.
Tips til rådighed i 3 standard temperaturområder: 600 ° F, 700 ° F, og 800 ° F (316 ° C, 371 ° C og 427 ° C).
Hvis du ønsker det endnu billigere, bør du købe TC201T erstatning Loddeapparater Pencil for WTCPT Loddeapparater Station uden lodning station og derefter købe en separat 1.75A (min.) 24V transformer, og læg dem i en bolig med et brandrør. Det er meget billigere end at købe den originale Weller loddemetal station / transformer. Mange virksomheder vælger at gøre dette, og det er, hvad jeg har gjort derhjemme også. Så får du en meget billig kvalitet loddemetal station.
Hvis du vil have en loddemetal stationen med manuelt kontrolleret temperatur

TC201T erstatning Loddeapparater Pencil for WTCPT Loddeapparater Station: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL012&att1=Soldering% 20Stations & att2 = erstatning% 20Soldering% 20Pencils
PH1201ESD Jern Stand: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL011&att1=Accessories&att2=Stands
PT Series tips: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL007&att1=Tips% 20and% 20Nozzles & att2 = PT% 20Series
Weller Electronic Loddeapparater og Desoldering Værktøjer Catalouge: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Literature&filename=550147.pdf

Jeg ville aldrig købe nogen af de Weller Forbrugerpolitik Loddeapparater Stationer men hellere vil holde sig til de TC201T Industrial erstatning Loddeapparater blyant og købe en standard 24V 2A tranformer, og en bolig med et brandrør og en 3 eller 5 polet DIN stik, så det passer til loddemetal jern plug . Forbrugerdimensionen Loddeapparater vifte er en dårlig kvalitet sammenlignet med TC201T, men TC201T stadig er billige nok til hobbyists.
Her er den oprindelige Weller skematisk, som du kan se det er let at købe din egen transformator og opbygge kredsløbet.
Den skematiske er taget fra denne pdf: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Parts_Lists&filename=WTCPT_OI_PL.pdf

Er det muligt at aply din ide til et (MX) Metcal Loddeapparater Station?
Jeg tænker at købe en MX-RM3E erstatning omforarbejde Handpiece med ledning (~ 100 $) og en spids (~ 40 $)!
Er deres tips arbejder @ 24V også?
Nogen råd?

Tak
Tilbage til toppen
View user's profile
vdaniel

Tilsluttet: 08 oktober 2004
Stillinger: 216
Hjulpet: 9

Post 10 februar 2006 14:02 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

Meget god og forholdsvis billig varm luft værktøj Hot-Jet S fra www.leister.com
Tilbage til toppen
View user's profile
zolam

Tilsluttet: 03 oktober 2005
Stillinger: 102

Post 10 februar 2006 14:35 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

undoubtly Weller
i vores laboratorium har vi omkring 120, og vi forsøgt i 20 y forskellige firmaer, herunder japanske og amerikanske virksomheder
Tilbage til toppen
View user's profile
vdaniel

Tilsluttet: 08 oktober 2004
Stillinger: 216

Post 10 februar 2006 16:00 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

Please, sammenlign Leister og Weller priser.
Tilbage til toppen
View user's profile
george.leman

Tilsluttet: 20. februar 2007
Stillinger: 1

Post 20 februar 2007 21:16 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?
tags: metcal Weller forum Hakko metcal Weller tempo

Jeg er virkelig overrasket over, at i dette forum, ingen har nogensinde talt om
Brand of equipment manufactured by Bokar International X-KAR Brand af udstyr fremstillet af Bokar International
som jeg synes er virkelig effektiv og præcis.

for my company and my Jeg havde brugt flere omforarbejde Systems for min virksomhed og mine
since 8 years and they can tell EMPLOYES har brugt Bokar enheder siden 8 år, og de kan fortælle
Dem, de havde i årenes løb kun par små bemærkninger om disse værktøjer, som
var som regel hurtigt ændret af producenten.

www.bokar.com eller kommercielle websted i USA www.bomir.com

Jeg vil gerne have dig til at sammenligne og fortælle mig, hvad X-KAR Produkter har ikke i
, Pace or Weller and Metcal that everybody is talking about? sammenligning med sine konkurrenter såsom Hakko, Pace eller Weller og Metcal at alle taler om?

Vi er nødt til at få nogle flere systemer og din erfaring kan hjælpe os.
Tilbage til toppen
View user's profile
harrybeafull

Tilsluttet: 27. marts 2009
Stillinger: 17

Post 28 april 2009 10:34 Re: der er den bedste lodning & desoldering stationer?

Jeg anbefaler PACE - http://www.renex.info/pokaz_kategorie.php?cid=43
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Professional Hardware og Electronics Design -> som er den bedste lodning & desoldering stationer?
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS