Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

mikroboelgeudstyr antenne måling

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> mikroboelgeudstyr antenne måling
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
scoppulal

Tilsluttet: 18. april 2004
Stillinger: 126
Hjulpet: 1

Post 16 mai 2004 12:05 mikroboelgeudstyr antenne måling

Hej alle,
kan nogen hjælpe med dette emne?

Pointen er, at jeg ikke kan købe en vektor netværk analysatoren eller sådan noget.

Enhver rådgivning eller en kommentar er værdsat.
hilsen
Tilbage til toppen
View user's profile
eirp

Tilsluttet: 11. december 2001
Hjulpet: 9
Beliggenhed: Fase center

Post 16 mai 2004 12:13 Re: mikrobølge antenne måling

scoppulal wrote:
Hej alle,
kan nogen hjælpe med dette emne?

Pointen er, at jeg ikke kan købe en vektor netværk analysatoren eller sådan noget.

Enhver rådgivning eller en kommentar er værdsat.
hilsen

Hej!

Hvis du er interesseret i overvejelser coeficient --

Du kan udføre skalær måling f.eks med 3dB hybrid tilkoblings og mikroovn detektoren.
Dette er meget simpelt, men er nødt til at være meget præcis bygge. Der vil altid være systematiske fejl.

Skål

eirp
Tilbage til toppen
View user's profile
plasma

Tilsluttet: 20. december 2001
Hjulpet: 38

Post 17 mai 2004 1:05 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling

Find på din plads fabrik, der bruger nettet analyzer betale dem
For at benytte det efter arbejdet time. Eller gå til det nærmeste universitet sandsynligvis de har det, og derefter forsøge at få hjælp der.

RGZ
Tilbage til toppen
View user's profile
chinaing

Tilsluttet: 05 december 2003
Stillinger: 35

Post 17 mai 2004 8:25 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling

hvis du ikke har netværket analysator, du ikke kunne måle nogen s signal ~ ~ ~
Tilbage til toppen
View user's profile
starchern

Tilsluttet: 21. februar 2004
Stillinger: 44
Hjulpet: 2

Post 18 mai 2004 4:46 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling

antenne parameter (ex: gain, mønster) kan måle uden NA.

du kan bruge SG (signal-generator) og Spectrum eller wattmeterets

stråling mønster måling kan få let

men får måling skal have en standard vinde antenne
Tilbage til toppen
View user's profile
Klug

Tilsluttet: 04 juli 2002
Stillinger: 750
Hjulpet: 5

Post 18 mai 2004 10:47 Re: mikrobølge antenne måling

Hmm, meget interessant. Jeg har det samme problem at måle SWR på 2,4 GHz.

Hvad er opførelsen af dette "netværk analyzer"?

Jeg har 26MHz-1 GHz måling selektiv microvoltmeter (SMV8.5). Jeg kan modtage 2,4 GHz ved hjælp af 2,5 GHz MMDS downconverter.

Så jeg behøver generator til 2,4 GHz. Er der nogen opførelse af noice generator for, at båndet? Eller simple nær stabil generator?

Også, er der information om god direkte kobling til den frekvens, at jeg kan gøre hjemme betingelser?
Tilbage til toppen
View user's profile
goxy

Tilsluttet: 25. juli 2002
Stillinger: 268

Post 18 mai 2004 13:01 Re: mikrobølge antenne måling

@ scoppulal Hvad sortiment Har du brug for, jeg ved simpelt NA byggeri for 100MHZ-1.3GHZ

@ Klug
For SG forsøge med MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO's på 2,4 GHz, prisen er lav, og de giver mulighed for gratis prøver.
For magt detektor brug fra Maxim (MAX4000, MAX4001, MAX4002) eller fra Analog. Også og diode detektoren kan bruges.

Tilkoblings kan gøre i hjemmet betingelser om FR4, simulation er meget let i Genesys eller MWO (brug lineære, ikke behov EM simulator).
Tilbage til toppen
View user's profile
scoppulal

Tilsluttet: 18. april 2004
Stillinger: 126

Post 18 mai 2004 13:39 Re: mikrobølge antenne måling

båndet af interesse er de 2,4 GHz
for både satellit-applikationer og trådløse LAN I'm sætte op.

Men også bandet GOXY talte om kunne være interessant
aktie knoledge med os plese.

Ciao
Tilbage til toppen
View user's profile
sergio Mariotti

Tilsluttet: 22. december 2003
Hjulpet: 41
Hjemmehavn: Italien

Post 18 mai 2004 22:51 mikroboelgeudstyr antenne måling

Næsten alle parametre størrelsesorden kan måles uden VNA.
Jeg er enig med de fleste af de foregående forestillinger om SA. En wattmeterets bør anvendes med opmærksomhed, er risikoen for at modtage uønsket stærkt signal (TV, telefoner osv.)

Jeg kan huske, jeg har læst en artikel om measuremet af fase centrer uden VNA. Hvis du er interesseret Jeg vil kigge efter.

en SA (ikke necessarely sintetized) og en generator, og de er nok til at måle | co-mønster | | cross-mønster |. Det samme generator og SA, med en god retningsbestemt tilkoblings kan måle refleksion koefficient også.

En nøjagtig vinde måling er peraphs de mest hårde måling at gøre, også med en VNA. De fleste af de dyre standard antenner, ikke tager hensyn til ohmic (dissipative) tab.
nyde
Tilbage til toppen
View user's profile
goxy

Post 18 mai 2004 23:12 Re: mikrobølge antenne måling

Kig på:

http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.htm
http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.pdf
http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.zip

Prescaler skal udskiftes med nogle bedre, for eksempel med Fujitsu MB506.

For 2.4GHz jeg forklare i ovenstående post. Jeg har glemt, og enheden gerne 2.4GHz 802.11b / g kort kan signal generator. Detector diode kan ikke afsløre reel magt fordi modulerede signal. Denne opdage værdien skal omdannes i depentency af graduering i Matlab eller ethvert system simulator kan dette løser gerne Genesys, annoncer MWO .....

For satellitapplikationer igen, du har brug signal generator, VCO's er expencive så fjerne Dro (dilectric resonator oscillator) fra down konverter og bruge dem, diode detektor for signal detektor og 3dBcoupler (på nogle bedre materiale Rogers, Gil ...).
Tilbage til toppen
View user's profile
divan

Tilsluttet: 01 marts 2002
Stillinger: 91
Hjulpet: 2

Post 19 mai 2004 4:58 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling

@ Klug
For SG forsøge med MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO's
For magt detektor brug fra Maxim
Tilkoblings kan gøre i hjemmet betingelser om FR4, simulation er meget let i Genesys eller MWO (brug lineære, ikke behov EM simulator).
[/ citat]

For Antenne vinde meashurement magt Maxim's VCO er ikke nok, er du nødt til at bruge ekstra PA og få magt til ca 20 / 26dBm output.
Og - meget vigtigt - nødt til at bruge On / Off indtaste af TX, formålet med denne - kan du undgå DC nuværende offset på receiveren side forstærker og reducere fejl. det muligt at levere af PA's strømforsyning kobling, 1-10 kHz f.eks.

For VSWR måling kan du bruge en 50 ohm microstrip linje på FR4, omkring halvdelen af den bølge, der blev indsat BTW antenne og TX tæt til antenne og måle stående bølge koefficient af simpliest detektor med små loop stil probe, når flytte dette en langs microstrip linje . Jeg tror for dine's homebrew antenne vil dette være den hurtigste måde.
Og glem ikke, om fadding og MultiPass formering når gøre antenne vinde måling, shure du ikke har nogen lyddødt kammer.

forsøge!
Tilbage til toppen
View user's profile
yakult

Tilsluttet: 28. april 2004
Stillinger: 7

Post 19 mai 2004 7:28 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling

Du bør forbinde antennen med Network Analyzer. Antennen bør sætte sig inde i et kammer for at forhindre målingsfejl fra refleksion.

Det foreslås, at du tilslutter antennen med enheden (fx en mobiltelefon), for at få mere præcise resultater

Yakult
Tilbage til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 19 mai 2004 7:28 Annoncer

Tilbage til toppen
goxy

Post 19 mai 2004 10:05 Re: mikrobølge antenne måling

OG / ELLER LNA skal anvendes Smile

På 8m afstand mellem Rx og TX antenne, 3dB kabler tab og 10dB antenner vinde forventes magt-47dBm.

I'm desing tilkoblings med to line-sonder, hvis nogen har brug for jeg kan skrive her.

divan, kan du forklare, On / Off indtaste af TX teknik eller post nogle papirer.

BTW. Jeg synes bedre, er at bruge bias PA skift derefter strømforsyning.
Tilbage til toppen
View user's profile
richard_pan

Tilsluttet: 07 oktober 2004
Stillinger: 16

Post 17 januar 2005 6:16 Re: mikrobølge antenne måling

der kan give mig noget materiale om antenne måling med VNA, jeg virkelig ønsker sådanne ting, tak
Tilbage til toppen
View user's profile
sergio Mariotti

Tilsluttet: 22. december 2003
Hjulpet: 41
Hjemmehavn: Italien

Post 18 januar 2005 0:09 Re: mikrobølge antenne måling

richard_pan wrote:
der kan give mig noget materiale om antenne måling med VNA, jeg virkelig ønsker sådanne ting, tak

Rohde & Shcwarz og Agilent producere Vector instrumentations skræddersyet til at måle antenner.
I de fleste tilfælde, vektor måling kræver nær området måling og for en post forarbejdning til transforme data i langt område mønster.
Se efter, at instrumenter og du vil finde masser af Application Notes.

Vektor måling åbne mulighed for at gøre exoctic måling gerne holografiske analyse af antennens spejle
Tilbage til toppen
View user's profile
iamchrisk

Tilsluttet: 20. december 2004
Stillinger: 7

Post 18 jan 2005 17:02 mikroboelgeudstyr antenne måling

stråling mønster kan måles ved hjælp af signal-generator og spektrum.
men hvis du gerne vil måle gevinst derefter NA ville være den hurtigste og nemmeste metode til at gå.
Tilbage til toppen
View user's profile
dowjones

Tilsluttet: 21 november 2001
Stillinger: 137
Hjulpet: 5

Post 20 januar 2005 1:28 Re: mikrobølge antenne måling

Grundlæggende af antenne målinger fra kredsløb (positioner fabrikanten)

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
View user's profile
lpgoal

Tilsluttet: 27. december 2003
Stillinger: 16

Post 20 januar 2005 2:40 mikroboelgeudstyr antenne måling

Hvis du ønsker at måle VSWR så mener jeg, at NA vil være behov for.
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> mikroboelgeudstyr antenne måling
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS