| Forfatter | Besked |
|---|
scoppulal
Tilsluttet: 18. april 2004 Stillinger: 126 Hjulpet: 1
| 16 mai 2004 12:05 mikroboelgeudstyr antenne måling | | |
|
| Hej alle, kan nogen hjælpe med dette emne?
Pointen er, at jeg ikke kan købe en vektor netværk analysatoren eller sådan noget.
Enhver rådgivning eller en kommentar er værdsat. hilsen |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
eirp
Tilsluttet: 11. december 2001 Posts: 807 Hjulpet: 9 Beliggenhed: Fase center
| 16 mai 2004 12:13 Re: mikrobølge antenne måling | | |
|
| | scoppulal wrote: | Hej alle, kan nogen hjælpe med dette emne?
Pointen er, at jeg ikke kan købe en vektor netværk analysatoren eller sådan noget.
Enhver rådgivning eller en kommentar er værdsat. hilsen |
Hej!
Hvis du er interesseret i overvejelser coeficient --
Du kan udføre skalær måling f.eks med 3dB hybrid tilkoblings og mikroovn detektoren. Dette er meget simpelt, men er nødt til at være meget præcis bygge. Der vil altid være systematiske fejl.
Skål
eirp |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
plasma
Tilsluttet: 20. december 2001 Posts: 572 Hjulpet: 38
| 17 mai 2004 1:05 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling | | |
|
| Find på din plads fabrik, der bruger nettet analyzer betale dem For at benytte det efter arbejdet time. Eller gå til det nærmeste universitet sandsynligvis de har det, og derefter forsøge at få hjælp der.
RGZ |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
chinaing
Tilsluttet: 05 december 2003 Stillinger: 35
| 17 mai 2004 8:25 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling | | |
|
| | hvis du ikke har netværket analysator, du ikke kunne måle nogen s signal ~ ~ ~ |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
starchern
Tilsluttet: 21. februar 2004 Stillinger: 44 Hjulpet: 2
| 18 mai 2004 4:46 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling | | |
|
| antenne parameter (ex: gain, mønster) kan måle uden NA.
du kan bruge SG (signal-generator) og Spectrum eller wattmeterets
stråling mønster måling kan få let
men får måling skal have en standard vinde antenne |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Klug
Tilsluttet: 04 juli 2002 Stillinger: 750 Hjulpet: 5
| 18 mai 2004 10:47 Re: mikrobølge antenne måling | | |
|
| Hmm, meget interessant. Jeg har det samme problem at måle SWR på 2,4 GHz.
Hvad er opførelsen af dette "netværk analyzer"?
Jeg har 26MHz-1 GHz måling selektiv microvoltmeter (SMV8.5). Jeg kan modtage 2,4 GHz ved hjælp af 2,5 GHz MMDS downconverter.
Så jeg behøver generator til 2,4 GHz. Er der nogen opførelse af noice generator for, at båndet? Eller simple nær stabil generator?
Også, er der information om god direkte kobling til den frekvens, at jeg kan gøre hjemme betingelser? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
goxy
Tilsluttet: 25. juli 2002 Stillinger: 268 Hjulpet: 1
| 18 mai 2004 13:01 Re: mikrobølge antenne måling | | |
|
| @ scoppulal Hvad sortiment Har du brug for, jeg ved simpelt NA byggeri for 100MHZ-1.3GHZ
@ Klug For SG forsøge med MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO's på 2,4 GHz, prisen er lav, og de giver mulighed for gratis prøver. For magt detektor brug fra Maxim (MAX4000, MAX4001, MAX4002) eller fra Analog. Også og diode detektoren kan bruges.
Tilkoblings kan gøre i hjemmet betingelser om FR4, simulation er meget let i Genesys eller MWO (brug lineære, ikke behov EM simulator). |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
scoppulal
Tilsluttet: 18. april 2004 Stillinger: 126 Hjulpet: 1
| 18 mai 2004 13:39 Re: mikrobølge antenne måling | | |
|
| båndet af interesse er de 2,4 GHz for både satellit-applikationer og trådløse LAN I'm sætte op.
Men også bandet GOXY talte om kunne være interessant aktie knoledge med os plese.
Ciao |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sergio Mariotti
Tilsluttet: 22. december 2003 Posts: 462 Hjulpet: 41 Hjemmehavn: Italien
| 18 mai 2004 22:51 mikroboelgeudstyr antenne måling | | |
|
| Næsten alle parametre størrelsesorden kan måles uden VNA. Jeg er enig med de fleste af de foregående forestillinger om SA. En wattmeterets bør anvendes med opmærksomhed, er risikoen for at modtage uønsket stærkt signal (TV, telefoner osv.)
Jeg kan huske, jeg har læst en artikel om measuremet af fase centrer uden VNA. Hvis du er interesseret Jeg vil kigge efter.
en SA (ikke necessarely sintetized) og en generator, og de er nok til at måle | co-mønster | | cross-mønster |. Det samme generator og SA, med en god retningsbestemt tilkoblings kan måle refleksion koefficient også.
En nøjagtig vinde måling er peraphs de mest hårde måling at gøre, også med en VNA. De fleste af de dyre standard antenner, ikke tager hensyn til ohmic (dissipative) tab. nyde |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
goxy
| 18 mai 2004 23:12 Re: mikrobølge antenne måling | | |
|
| Kig på:
http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.htm http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.pdf http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.zip
Prescaler skal udskiftes med nogle bedre, for eksempel med Fujitsu MB506.
For 2.4GHz jeg forklare i ovenstående post. Jeg har glemt, og enheden gerne 2.4GHz 802.11b / g kort kan signal generator. Detector diode kan ikke afsløre reel magt fordi modulerede signal. Denne opdage værdien skal omdannes i depentency af graduering i Matlab eller ethvert system simulator kan dette løser gerne Genesys, annoncer MWO .....
For satellitapplikationer igen, du har brug signal generator, VCO's er expencive så fjerne Dro (dilectric resonator oscillator) fra down konverter og bruge dem, diode detektor for signal detektor og 3dBcoupler (på nogle bedre materiale Rogers, Gil ...). |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
divan
Tilsluttet: 01 marts 2002 Stillinger: 91 Hjulpet: 2
| 19 mai 2004 4:58 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling | | |
|
| @ Klug For SG forsøge med MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO's For magt detektor brug fra Maxim Tilkoblings kan gøre i hjemmet betingelser om FR4, simulation er meget let i Genesys eller MWO (brug lineære, ikke behov EM simulator). [/ citat]
For Antenne vinde meashurement magt Maxim's VCO er ikke nok, er du nødt til at bruge ekstra PA og få magt til ca 20 / 26dBm output. Og - meget vigtigt - nødt til at bruge On / Off indtaste af TX, formålet med denne - kan du undgå DC nuværende offset på receiveren side forstærker og reducere fejl. det muligt at levere af PA's strømforsyning kobling, 1-10 kHz f.eks.
For VSWR måling kan du bruge en 50 ohm microstrip linje på FR4, omkring halvdelen af den bølge, der blev indsat BTW antenne og TX tæt til antenne og måle stående bølge koefficient af simpliest detektor med små loop stil probe, når flytte dette en langs microstrip linje . Jeg tror for dine's homebrew antenne vil dette være den hurtigste måde. Og glem ikke, om fadding og MultiPass formering når gøre antenne vinde måling, shure du ikke har nogen lyddødt kammer.
forsøge! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
yakult
Tilsluttet: 28. april 2004 Stillinger: 7
| 19 mai 2004 7:28 Re: mikroboelgeudstyr antenne måling | | |
|
| Du bør forbinde antennen med Network Analyzer. Antennen bør sætte sig inde i et kammer for at forhindre målingsfejl fra refleksion.
Det foreslås, at du tilslutter antennen med enheden (fx en mobiltelefon), for at få mere præcise resultater
Yakult |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 19 mai 2004 7:28 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
goxy
| 19 mai 2004 10:05 Re: mikrobølge antenne måling | | |
|
| OG / ELLER LNA skal anvendes 
På 8m afstand mellem Rx og TX antenne, 3dB kabler tab og 10dB antenner vinde forventes magt-47dBm.
I'm desing tilkoblings med to line-sonder, hvis nogen har brug for jeg kan skrive her.
divan, kan du forklare, On / Off indtaste af TX teknik eller post nogle papirer.
BTW. Jeg synes bedre, er at bruge bias PA skift derefter strømforsyning. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
richard_pan
Tilsluttet: 07 oktober 2004 Stillinger: 16
| 17 januar 2005 6:16 Re: mikrobølge antenne måling | | |
|
| | der kan give mig noget materiale om antenne måling med VNA, jeg virkelig ønsker sådanne ting, tak |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
sergio Mariotti
Tilsluttet: 22. december 2003 Posts: 462 Hjulpet: 41 Hjemmehavn: Italien
| 18 januar 2005 0:09 Re: mikrobølge antenne måling | | |
|
| | richard_pan wrote: | | der kan give mig noget materiale om antenne måling med VNA, jeg virkelig ønsker sådanne ting, tak | Rohde & Shcwarz og Agilent producere Vector instrumentations skræddersyet til at måle antenner. I de fleste tilfælde, vektor måling kræver nær området måling og for en post forarbejdning til transforme data i langt område mønster. Se efter, at instrumenter og du vil finde masser af Application Notes.
Vektor måling åbne mulighed for at gøre exoctic måling gerne holografiske analyse af antennens spejle |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
iamchrisk
Tilsluttet: 20. december 2004 Stillinger: 7
| 18 jan 2005 17:02 mikroboelgeudstyr antenne måling | | |
|
| stråling mønster kan måles ved hjælp af signal-generator og spektrum. men hvis du gerne vil måle gevinst derefter NA ville være den hurtigste og nemmeste metode til at gå. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
dowjones
Tilsluttet: 21 november 2001 Stillinger: 137 Hjulpet: 5
| 20 januar 2005 1:28 Re: mikrobølge antenne måling | | |
|
| Grundlæggende af antenne målinger fra kredsløb (positioner fabrikanten)
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
lpgoal
Tilsluttet: 27. december 2003 Stillinger: 16
| 20 januar 2005 2:40 mikroboelgeudstyr antenne måling | | |
|
| | Hvis du ønsker at måle VSWR så mener jeg, at NA vil være behov for. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |