Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Opbygning af GPS-modtager chip

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> Opbygning af GPS-modtager chip
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
nuntha

Tilsluttet: 01 april 2004
Stillinger: 22

Post 10 jun 2004 11:47 Bygning GPS receiver chip

Hej,
Jeg agter at bygge en GPS-modtager chip i CMOS. Da jeg ikke et godt system fyr jeg har et system spørgsmål.

GPS-modtager signal-130dBm
Modtagers NF = 10 (op til sidste IF amp)
støj BW = 2MHz (før despreading)
Output SNR på sidste IF amp is-23dB (inorder at nå 20dB SNR efter despreading som kodende vinde er 43dB)

Derfor kender output SNR af de sidste IF amplier is-23dB hvad er ouput signal niveau på det sidste IF forstærker i dBm?

Thanks in advance
Tilbage til toppen
View user's profile
brmadhukar

Tilsluttet: 21 juni 2002
Stillinger: 844
Hjulpet: 29

Post 12 jun 2004 17:20 Re: Opbygning af GPS-modtager chip

Hej,
Jeg var involveret meget GPS for OEM både på RF / System plan.

Du skal vide, at de ADC kræver tilstrækkeligt input signalstyrke for Kvantisering. Kun den støj bør være i stand til at udløse Kvantisering.
Så få en "citerer" for dig ADC niveauer. Så vil du være i stand til at afgøre den samlede gevinst.

BR
Madhukar
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> RF, Microbølgeovn, antenner og Optik -> Opbygning af GPS-modtager chip
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS