| Author | Besked |
|---|
Zorro
| 15 Juni 2004 22:53 REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hej venner,
for nogle dage siden lagde jeg en anmodning i EDA-e-bog, artikler & anmodninger om specifikationen forum, og der var ikke t noget svar. Nu tror jeg dette forum er et bedre sted for min anmodning.
Jeg leder efter oplysninger om Orchard teknik til mønster antenne syntese. Metoden blev indført i denne papirform Proceedings of the IEE (ikke IEEE):
HJ Orchard, RS Elliott, og GJ Stern, Optimering af syntese af formet beam antenne mønstre, Proc. Inst. Elec. Eng., Bd. 132, del H, pp.. 63-68, februar 1985.
Alle oplysninger er velkommen (dokumenter, der beskriver den metode, oplysninger om programmer, der gennemfører det, osv.).
Tak
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 05 Juli de 2004 23:34 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hej Zorro,
nogle ører siden jeg envolved i Orcherd-Elliott-Stern array syntese optimering . Jeg fandt denne teknik er meget kraftig af følgende grunde:
- Hurtigt - God mønster form forudsigelse og kontrol
med følgende ulemper
- Det er en "form syntese" (ingen Directivity specifikation er tilladt) - Kun equispaced array (og i det væsentlige kun linea array) - Ikke element bom (det forudsætter omnidirectional radiator, men kan nemt gennemføres en version med en fælles radiator form) - Fast krusning i formet region og lap-niveau, behøver du ikke har nogen kontrol i forandring zone.
essentually denne form for syntese kommer fra teorien om "digital filter Design" Field (se "Digital Signal Processing" - "Oppenheim-Shafer" sider om Parker og McClellan).
Du er velkommen til at spørge mere om det.
Farvel! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
satellit
| 06 Juli de 2004 11:52 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| | Kunne du uploader reference papir eller nogle illustrative materiale? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
mamali
Joined: 29 April 2004 Posts: 378 Hjalp: 1 Beliggenhed: mellem helvede og himlen
| 08 Juli de 2004 1:40 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| | satellit skrev: | | Kunne du uploader reference papir eller nogle illustrative materiale? | nogle interessante papirer, fortæl mig, hvis du kan ikke hitte sig:
1 New overflade ekspansion for hurtig PO syntese af formet reflektor antenner Pinsard, B.; Renaud, D.; Diez, H.; Antenner og Propagation, Tenth International Conference on (Conf. Publ. Nr. 436), Volume: 1, 14-17 April 1997 Sider: 25 til 29 Vol.1
-------------------------------------------------- ------------------------------ 2 formet reflektorer til flere stråle ansøgninger Philippou, GY, Adatia, N.; Multiple Beam Antenner og Beamformers, IEE Colloquium on, 21 November 1989 Sider: 3 / 1 - 3 / 3
-------------------------------------------------- ------------------------------ 3 Sidelobe undertrykkelse i formede reflektorer til konturerne bjælker Ramanujam, P.; Tun, SM; Adatia, NA; Antenner og Propagation, 1989. ICAP 89., Sixth International Conference on (Conf. Publ. No.301), 4-7 April 1989 Sider: 117 til 121 Vol.1
-------------------------------------------------- ------------------------------ 4 Optimeret syntese af formet line-source antenne bjælker Ares, F.; Elliott, RS; Moreno, E.; Electronics Letters, Volume: 29, Issue: 12, 10 juni 1993 Sider: 1136 - 1137
-------------------------------------------------- ------------------------------ 5 En ny fase-eneste metode til formet stråle syntese og adaptive ing Gatti, RV, Marcaccioli, L.; Sorrentino, R.; Microwave Conference, 2003. 33. Europa, årgang: 2, 7-9 oktober 2003 Sider: 739 til 742 Vol.2
-------------------------------------------------- ------------------------------ 6 Smooth blænde distribution syntese for formede stråle reflektor antenner Westcott, BS; Zaporozhets, AA; Searle, AD; Electronics Letters, Volume: 29, Issue: 14, 8 juli 1993 Sider: 1275 - 1276
-------------------------------------------------- ------------------------------ 7 Power syntese af formet beam antenne mønstre Mangenot, C.; Judasz, T.; Combes, PF; Antenner og Propagation Society International Symposium, 1989. AP-S. Fordøje, 26-30 juni 1989 Sider: 420 til 423 Vol.1
-------------------------------------------------- ------------------------------ 8 Beam udformningen af teknikker baseret på analytiske hældning iteration procedurer Westcott, BS; Zaporozhets, AA; Nye teknikker til Antenne Beam Control, IEE Colloquium on, 16 januar 1995 Sider: 1 / 1 - 1 / 6
-------------------------------------------------- ------------------------------ 9 Optimering mønster syntese ved hjælp af klassisk variational metode Zhang, X.-z.; Antenner og Propagation Society International Symposium, 1993. AP-S. Digest, den 28. juni-2 juli 1993 Sider: 1582 - 1585 Vol.3
-------------------------------------------------- ------------------------------ 10 Phase-kun formet stråle syntese ved hjælp af en teknik tilnærmes stråle ud Kautz, GM; Antenner og Propagation, IEEE Transactions on, årgang: 47, issue: 5, maj 1999 Sider: 887 til 894
-------------------------------------------------- ------------------------------ 11 En metode til den optimale mønster syntese af lineære arrays med foreskrevne Null-værdier Shpak, DJ; Antenner og Propagation, IEEE Transactions on, årgang: 44, issue: 3, marts 1996 Sider: 286 til 294
-------------------------------------------------- ------------------------------ 12 Optimering af syntese array excitationer hjælp array polynome kompleks rod bytte og genetiske algoritmer Markus, K.; Vaskelainen, L.; Mikrobølger, antenner og formering, IEE Proceedings -, Volume: 145, Issue: 6, december 1998 Sider: 460 til 464
-------------------------------------------------- ------------------------------ 13 Sammenligning mellem reel og magt optimering af metoder til arrays syntese af antenner Eclercy, D.; Rammal, M.; Reineix, A.; Jecko, B.; Electronics Letters, Volume: 32, issue: 2, 18 januar 1996 Sider: 84 til 85
-------------------------------------------------- ------------------------------ 14 Design af Chebyshev-type komplekse FIR-filtre og digital beamformers med lineær-fase egenskaber Zhang, X.; Dai, S.; Vision, Image og Signal Processing, IEE Proceedings-, Volume: 141, Issue: 1, februar 1994 Sider: 2 til 8
-------------------------------------------------- ------------------------------ 15 Array syntese med excitation begrænsninger Franceschetti, G.; mazzarella, G.; Panariello, G.; Mikrobølger, antenner og Propagation [se også IEE Proceedings-Mikrobølger, antenner og Propagation], IEE Proceedings H, Volume: L35, Issue: 6, december 1988 Sider: 400 til 407
-------------------------------------------------- ------------------------------ 16 Syntese af formet beam-reflektor antenne mønstre Bergmann, J., Brown, RC; Clarricoats, PJB, Zhou, H.; Mikrobølger, antenner og Propagation [se også IEE Proceedings-Mikrobølger, antenner og Propagation], IEE Proceedings H, Volume: 135, Issue: 1, februar 1988 Sider: 48 til 53
-------------------------------------------------- ------------------------------ 17 Trinvis array formet multi-beam optimering for LEO satellitkommunikation ved hjælp af en genetisk algoritme Sherman, KN; Trinvis Array Systems and Technology, 2000. Proceedings. 2000 IEEE International Conference on, 21-25 maj 2000 Sider: 501 til 504
-------------------------------------------------- ------------------------------ 18 Anvendelse af modificerede Gaussian stråler til at optimere formede reflektorer Schott, P.; Pascal, O.; Lemaitre, F.; Antenner og Wireless Propagation Letters, Volume: 2, Issue: 1, 2003 Sider: 14 til 17
-------------------------------------------------- ------------------------------ 19 lydfelt syntese for arrays af conformal antenner monteret på vilkårligt-formet tredimensionale platforme ved hjælp af genetiske algoritmer Allard, RJ; Werner, DH; Werner, PL; Antenner og Propagation, IEEE Transactions on, årgang: 51, issue: 5, maj 2003 Sider: 1054 - 1062
-------------------------------------------------- ------------------------------ 20 Lineær program syntese til direkte udsendelse via satellit gradvis arrays Richie, JE; Kritikos, HN; Antenner og Propagation, IEEE Transactions on, årgang: 36, issue: 3, marts 1988 Sider: 345 til 348
-------------------------------------------------- ------------------------------ 21 Syntese af formet line-source antenne stråler ved hjælp af ren real-distributioner Ares, F.; Elliott, RS; Moreno, E.; Electronics Letters, Volume: 30, Issue: 4, 17 Februar 1994 Sider: 280 til 281
-------------------------------------------------- ------------------------------ 22 Syntese og analyse af de langtrækkende radar overføre antenne fodring nettet Kreczkowski, A.; Rutkowski, T.; Mikrobølger, radar og trådløs kommunikation. 2000. Mikon-2000. 13th International Conference on, årgang: 2, 22-24 maj 2000 Sider: 592 til 596 Vol.2
-------------------------------------------------- ------------------------------ 23 en elliptisk blænde dobbelt formede reflektor antenne for SNG-applikationer Skyttemyr, SA; Antenner og Propagation Society International Symposium, 2000. IEEE, årgang: 2, 16-21 juli 2000 Sider: 558 til 561 Vol.2
-------------------------------------------------- ------------------------------ 24 Acceleration om syntesen af formet reflektor antenner til kurvede stråle ansøgninger via gaussisk stråle tilgang HSI-Tseng Chou, Theunissen, W.; Pathak, PH; Antenner og Propagation Society, 1999. IEEE International Symposium 1999, årgang: 4, 11-16 juli 1999 Sider: 2336 - 2339 Vol.4
-------------------------------------------------- ------------------------------ 25 Anvendelse af fraktioneret Fouriertransformation til syntese af lave sidelobe formet blyant bjælker for nonseparable planar arrays Buckley, MJ, Nelson, WS; Antenner og Propagation Society International Symposium, 1998. IEEE, årgang: 2, 21-26 juni 1998 Sider: 744 til 747 Vol.2
-------------------------------------------------- ------------------------------ 26 En forbedret metode til konstruktion af lineære arrays med foreskrevne Null-værdier Shpak, DJ; OCEANS '95. MTS / IEEE. »Challenges of Our Changing Global Environment '. Conference Proceedings. , Volume: 2, 9-12 oktober 1995 Sider: 1303 - 1310 Vol.2
-------------------------------------------------- ------------------------------ 27 Syntese af SAR-stråling mønstre indeholder gensidige kobling ved hjælp af genetiske metoder James, P.; Antenner og Propagation, 1995. ICAP '95. Niende internationale konference om (Conf. Publ. Nr. 407), 4-7 April 1995 Sider: 383 til 386 Vol.1
-------------------------------------------------- ------------------------------ 28 Fast syntese af formet reflektor antenner til kurvede bjælker Stirland, SJ; Antenner og Propagation, 1993., Eighth International Conference on, 1993 Sider: 18 til 21 Vol.1
Marti |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zorro
| 09 Juli de 2004 19:19 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hi juppydu,
Tak for dit svar. Jeg brugte Parks-McClellan metode til syntese af digitale filtre. Jeg troede, at denne metode kunne være hensigtsmæssigt for syntese af formede antenne mønstre i tilfælde af nonsymmetrical mønstre den komplekse version bør anvendes. Men jeg stødt på nogle diffuculties, at jeg vil forsøge at afsløre.
Parkerne-McClellan metode tager en specifikation af den ønskede overførsel funktion (både amplitude og fase) i et eller flere bands. I tilfælde af antennenettet syntese, det ønskede mønster er sædvanligvis angivet kun i amplitude. Man kan angive en vilkårlig fase karakteristisk, (f.eks lineær fase), men denne begrænsning kraftigt reducerer grader af frihed for optimering af amplitude form.
Jeg havde planlagt at synthetize | H (z) | ^ 2 i stedet for den ønskede amplitude | H (z) |, da | H (z) | ^ 2 er lineær-fase og af denne grund nuller er symmetrisk placeret med hensyn til enhed cirkel (eller Shelkunoff cirkel, ved hjælp af antenne jargon). Dette betyder, at hvis Z0 er et nul, 1/Z0 * er et nul, så godt. Når | H (z) | ^ 2 er synthetized the nuller kan være delt mellem H (z) og H * (z). Dette kan gøres med frihed til at vælge et mere bekvemt nul (i eller uden for enheden cirkel) for hvert par, der skal tilknyttes H (z). Men de nuller, der ligger enheden cirkel (de er produceret i lav-sidelobe regioner) kan ikke deles, fordi de er simple (ikke dobbelt).
Så jeg har nogle spørgsmål:
Er Orchard-Elliot-Stern procedure i forbindelse med, at jeg beskrevet ovenfor? Er Orchard-Elliot-Stern, som er baseret på Remez udveksling algoritme (som parker-McClellan-metoden)? Hvordan anvendes Parker-McClellan procedure for stråle syntese tager kun amplitude specifikationen?
Venlig hilsen
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 10 Juli 2004 15:28 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| meget god liste over dokumenter, mamali.
anyway Zorro sandsynligvis er på udkig efter dokumenter på Orchard-Elliott-Stern, kan jeg foreslå følgende:
"Array Antenna Synthesis", IEEE Antennas og Propagation Society Newsletter, oktober 1985 (del-I)
"Array Antenna Synthesis", IEEE Antennas og Propagation Society Newsletter, april 1986 (del II)
"På Optimering synhtesis af formet bredde antenne Patterns", Advanced Antenna Technology, Edt. Peter Clarricoats
"Udvidelse af Orchard-Elliott syntese metode til Pure-Real Nonsymmetrical Patterns, JARodriguez, E. Botha, F. Ares, IEEE Trans., Vol. 45, nr. 8, august 1997.
"En bemærkning om Begrænsninger af Orcherd's metode", F.Ares-Pena, IEEE Antenne's og Propagation Magazine, Vol. 44, nr. 1, februar 2002.
også i "pahsed array" antenne håndbog, RJMailloux, ARTECH House kan du finde på side 152 syntesen af Orc. et al.
Til Zorro jeg forsøge at gøre nogle svar (jeg går til stranden! Senere håber jeg at besvare de øvrige Zorro emner)
Zorro: "I tilfælde af antennenettet syntese, det ønskede mønster er sædvanligvis angivet kun i amplitude". - Dette er ikke altid rigtigt, jeg lige envolved i antenne design med fase mønster begrænsninger.
Zorro: "Man kan angive en vilkårlig fase karakteristisk ..". - Selvfølgelig, hvis du ønsker at optimere en modulus den ekstra fase constrint er en komplikation.
Zorro: "Jeg havde planlagt at synthetize | H (z) | ^ 2 ..". - Det er ok også Orc. Syntese er regardin | F | ^ 2, er det apower syntese.
Zorro: "Det betyder, at hvis Z0 er et nul, 1/Z0 *.." - Jeg er nødt til at kontrollere, men i Orch. vi har: hvis Z0 = A x exp (fi) er en rod i formet regionen så også Z1 = (1 / A) x exp (fi), det er ikke det samme. Men peraphs i parker-McClellan de har differnt betydning (!?).
For de øvrige spørgsmål, jeg håber at besvare senere! Anyway thake et kig på de to følgende reference:
TWParks og JHMcClellan, "Chebysche tilnærmelse til Nonrecursive digitale filtre med Linear fase", IEEE Trans. Circuit Theory, Vol.. CT-19, marts 1972, pp. 189-194
TWParks og JHMcClellan, "Et program til design af Linear Phase Finite Impulse Response Filtre", IEEE Trans. Audio Electroacoust. , Bd. AU-20, nr. 3, august 1972, pp. 195-199.
Farvel! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 10 Juli 2004 15:53 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Sorry for min fejl Zorro din sætning: "Det betyder, at hvis Z0 er et nul, 1/Z0 *.." er korrekt. (* = Sammensat en coniugated!) |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 12 Juli 2004 23:33 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hej Zorro.
Jeg forsøger at give dig så meget hjælp som muligt om din tvivl om Orchard-Elliot-Stern.
"Er det Orchard-Elliot-Stern procedure i forbindelse med, at jeg beskrevet ovenfor?". Jeg mener ja. The Orchard-Elliot-Stern procedure er baseret på "equiripple tilnærmelse", og jeg ser i Oppheneim-Shafer, at Parker-McClellan arbejdede på denne form for filter tilnærmelse.
"Er Orchard-Elliot-Stern procedure baseret på Remez udveksling algoritme (som parker-McClellan metoden)?" Virkelig Jeg kender ikke Remez algoritme, men i Orchard papir "Optiomising .." er klart sagde, at ".. ved hjælp af en variant af Remez algoritme."
"Hvordan anvendes Parker-McClellan procedure for stråle syntese tager kun amplituden specifikation?" Jeg ved ikke, parker-McClellan algoritme, men i "Oppheniem-Shafer" den algoritme anvendes til FIR-filtre med null fase. Syntesen procedure er beskrevet, og ingen fase specifikation er vist!
Hvis du ønsker, jeg kan give dig nogle optimeret array antenne koefficienter ved Orch-Ell-St procedure for nogle formet stråle som flad-top-stråle, og du kan kontrollere dine resultater er opnået med Parker-McClellan procedure.
PS: Har du den Orchard-Elliott-Stern papir? alle syntese procedure detaljer er beskrevet i dette papir.
Farvel. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zorro
| 13 Juli 2004 18:23 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hi mamali,
| mamali skrev: | nogle interessante papirer, fortæl mig, hvis du kan ikke hitte sig: ................
|
tak for dit forslag og dit tilbud. Please, kan du dele papirerne 4, 13, 15 og 21 på din liste?
Tak
Hi juppydu,
Tak igen. Jeg håber du har nydt stranden. Nu arbejder jeg med Mailloux bogen.
| juppydu skrev: | Hvis du ønsker, jeg kan give dig nogle optimeret array antenne koefficienter ved Orch-Ell-St procedure for nogle formet stråle som flad-top-stråle, og du kan kontrollere dine resultater er opnået med Parker-McClellan procedure.
|
Tak juppydu, vil jeg tage hensyn til dit tilbud.
| juppydu skrev: | PS: Har du den Orchard-Elliott-Stern papir? alle syntese procedure detaljer er beskrevet i dette papir.
|
I don t have Orchard-Elliott-Stern papir. Hvis du har det i elektronisk version, og du kan venlige sende mig den fil, det Wold være meget nyttig.
| juppydu skrev: | "Hvordan anvendes Parker-McClellan procedure for stråle syntese tager kun amplituden specifikation?" Jeg ved ikke, parker-McClellan algoritme, men i "Oppheniem-Shafer" den algoritme anvendes til FIR-filtre med null fase. Syntesen procedure er beskrevet, og ingen fase specifikation er vist!
|
NB standard Parks-McClellan metode ikke har en fase specifikation. I tilfælde af lowpass, hipass, multiband osv. denne specifikation er lineær fase (eller null fase wrt midten af den tid respons). I tilfælde af Hilbert filtre det er / - pi / 2, og så videre.
Af den måde, var der en interessant diskussion i Antenner og Propagation Society Newsletter (juni 1988 s.43, oktober 1988 s. 48, december 1988 s.28-29, februar 1989 s.35-36, april 1989 s. 55. -56, juni 1989 s.49-50) mellem Elliot og Steyskal om Woodward-Lawson vs Orchard-Elliott-Stern syntese metoder.
Venlig hilsen
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 13 Juli 2004 22:36 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hej Zorro,
Hvad jeg mener er, at en fase nul filter er intet andet (antenne henseende) en lineær array med fase center i centrum af den arrray hvorimod hvis den fase centrum ligger på en kant af array du har en lineær fase, er det kun en ændring (tid traslation prøve i filtrering sprog) af referencepunktet. (en lineær array er en "fysisk filter").
Om Parker-McClellan procedure jeg har gode nyheder. Jeg har bare se på mit bibliotek, og jeg fandt dette:
bogen er: "Optimum Array Processing", del IV, HL Van Træer, Wiley-Interscience. I kapitel 3.6 "MiniMax Design" parkerne-McClellean Works er erindres, især i 3.6.1 om "vekslen Theorem Minimax kriterier er forklaret (det er tilsyneladende meget gerne Orch-Ell-St) og derefter punkt 3.6.2 er "Parker-McClellan-Rabiner algoritme" (BINGO!) i dette stykke, skridt for skridt syntesen proceduren er beskrevet! Det er beskrevet som på Oppenheim-Shafer, alligevel i denne bog er esplicitilly beskrevet i trems af antenne Synthesis.
Deres spørgsmål om sammenhængen mellem parkerne-McClellan er stadig ikke endeligt løst, men for at åbne mulighed for at bruge parkerne-McClellan procedure for array syntese svaret er JA.
Lad mig vide ethvert fremskridt i din undersøgelse om den syntese procedure, du er ved at udvikle! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zorro
| 16 Juli 2004 22:21 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hi juppydu,
| juppydu skrev: | | Hvad jeg mener er, at en fase nul filter er intet andet (antenne henseende) en lineær array med fase center i centrum af den arrray hvorimod hvis den fase centrum ligger på en kant af array du har en lineær fase, er det kun en ændring (tid traslation prøve i filtrering sprog) af referencepunktet. (en lineær array er en "fysisk filter"). |
Jeg er enig. Desuden mener jeg, at ikke-lineær sammenhæng mellem fase og frekvens (med filter tal) betyder, at fase midten af antenne (antenne tal) ændringer med den vinkel.
| juppydu skrev: | | ... bogen er: "Optimum Array Processing", del IV, HL Van Træer, Wiley-Interscience. |
Desværre har jeg ikke en del 4 af Van Trees 'arbejde. Jeg forsøger at få det.
Jeg arbejder på en haandhaevelse af Orch-Ell-St procedure. Jeg håber det vil virke.
Hilsen
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 16 Juli 2004 22:48 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hej Zorro,
desværre er denne week-end jeg vil være på arbejde (Vi er i fremstillingen fase af et array entenna! ) Og jeg kan ikke være i stand til at sende dig artiklen i Orch. (Jeg har kun papir, og jeg er nødt til at scanne det i elektronisk format, desuden er jeg ny i "stedet", så jeg er nødt til at se ud, hvis jeg kan, og hvordan man kan uploade en fil!). Jeg vil prøve på at begynde i næste uge!
For fase centrum, er jeg enig i, en fase center skal defineres "på et bestemt dækningsområde" (dvs. inden for en bestemt anglular sektor) at ændre det område, den samme remse kan have en anden fase center! På andre ord en antenne kan have flere fase centrum! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zorro
| 20 juli, 2004 1:11 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hi juppydu
Jeg håber, at dette arbejde weekend var en succes for dig (har de sidste weekend på stranden kompensere dette?) Tak for dit forslag om scanning af papir og sende den. Det er meget værdsat.
Analyse af begge metoder, bemærkede jeg en væsentligste forskel mellem Parks-McClellan (P-MC) og Orchard-Elliott-Stern (OES) procedurer, ud over den forskel, at P-MC er en funktion, syntese og OES er en magt syntese metode. Denne forskel er relateret til den måde, de specifikationer, der er stillet, og hvordan de behandles af metoden.
I P-MC, der er angivet bands og overgang bands. Målet er at opnå den bedst equirriple tilnærmelse til den ønskede respons i den angivne bands, i Minimax forstand. Specifikationerne er: - Bestilling af filteret (det samlede antal nuller) - Kanter mellem bestemte bands og overgang bands - Ønskede respons i de angivne bands - Relative vægt i den angivne bands Den deraf følgende bølger er så lavt som muligt i de angivne bands.
I OES, der kun bestemte regioner, som er formet regioner og lav sidelobe regioner. Bemærk, at der ikke er nogen specifikation for overgangen regioner. Målet er, at maxima og minima i formede regioner nå et bestemt niveau, samt lofter i sidelobe regioner. Specifikationerne er: - Kanter mellem regioner - Antallet af nuller i hver region - Ønskede ripple (i formet regioner) og sidelobe niveau (i sidelobe regioner) Den resulterende beamwidths afhænger af den angivne krusninger (jf. s. 157 og fig. 3.14 Mailloux bog.)
I OES, skal du vælge, hvor mange nuller skal placeres i hver region. P-MC forvalter nuller automatisk.
I P-MC, for en bestemt rækkefølge, har du garanti for konstant krusning i de angivne områder, men du don t på forhånd ved deres nøjagtige værdi. I OES, for en bestemt rækkefølge, du har garanti for værdien af den krusning, men du ikke ved det på forhånd udelukker beamwidth, hvor den resulterende funktion forbliver inden for det ønskede krusning bandet. Og du don t ved overgangene bands, der definerer dem som de bands, hvor den resulterende funktion forlader krusning bands.
(Sure, ovenstående er sandt, hvis algoritmen konvergerer ....)
Hilsen
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 24 Juli 2004 17:01 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hej Zorro,
De sidste week-end jeg har arbejdet hårdt, men de første testresultater på array er ganske god !
Vedrørende din nyeste indlæg, jeg er enig med dig.
I mit indlæg af 10-juli sagde jeg, at ORH-El-St er en magt, syntese og i stillingen som 5-juli, at overgangen zone ikke kan angives. Ripple og overgang zone er ikke uafhængige!
Anyway ORH-El-St er realted, i mit sind, at sætningen om "Alterantion teorem" som Parker-McCl, både påtage sig at vide, hvor mange af min e max i formede og null-regionen. Jeg er nødt til at studere i dyb parkerne-MCL til bedre at understrege de fælles aspekter (Jeg håber næste uge).
For hvad der vedrører "ingen kontrol" over overgangen zone, tror jeg, at Orch-Ell-St procedure giver den "bedste" overgang zone (dvs. minimum) for faste krusning i både formet og lapper region. Jeg tror også, at klassiske "Chebyschev syntese", hvor "det bedste" Directivity (dvs. smal stråle bredde) som er fremstillet til niveauet for bivirkninger lapper. Jeg kan sende dig et eksempel på Orch-Ell-St, og du ved at din kode kan forsøge at opnå en "filter" med mindre overgang zone end den, der opnås ved mig. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zorro
| 02 August de 2004 18:34 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hi juppydu
Brug af OES procedure, jeg forsøgte at gengive resultaterne vist i fig. 3.14 Mailloux bog og i fig. 5 af Elliot s artiklen [ "Array antenne Synthesis", IEEE Antennas og Propagation Society Newsletter, oktober 1985 (del-I)]. Jeg gik ud fra, at det element afstanden er 0,5 wavelenghts. Jeg fik resultater, der synes at være i orden, men de er ikke det samme som i tallene. Måske jeg m ikke bruger de korrekte specifikationer (de er ikke klart fremgår af referencer jeg har), eller jeg lavet nogle fejl i gennemførelsen af metoden. Kunne du sende mig den specifikationer fra OES papir eller et eksempel med specifikationer? Tak
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 03 August de 2004 19:39 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hej Zorro,
Jeg tror, at formen er følgende:
(cosec (Th-Pi / 2)) ^ 2 * cos (Th-Pi / 2) med
pi = "P-græsk" Th = elevation, varierende fra 100 ° til 140 ° (ved 100 * i smugkigge, ved 140 ° i slutningen af formet region).
Vær opmærksom på at, som du sagde, du har ikke kontrol over overgangen zonen, betyder det, at for faste side lobe niveau, er du nødt til at prøve, hvor mange nuller er i formet regionen (for få nuller i formede regionen betyder "reduceret" formet regionen og for mange nuller betyder "udvidet" formet regionen. Dette er den største ulempe ved denne form for syntese!
Lad mig kende dine resultater! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zorro
| 05 August de 2004 0:26 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hi juppydu,
Jeg rettede en fejl, og nu fik jeg gode resultater, men: - I don t get konvergens i visse tilfælde (der synes at have en løsning efter henvisninger jeg har) - Problemet med de ekstra konstant C2: Jeg er nødt til at tune en konstant ved hånden med henblik på at justere sidelobes på det ønskede niveau med hensyn til højdepunktet.
Mønstret med cosec () ^ 2 * cos () form (fig. 5.ac i Elliot s papir og fig. 3,14 i Mailloux) går fra 90 til 140 grader, og det flade topped bom (fig. 5.d i Elliot s papir) fra 55 til 125 grader. Faktisk, hvis jeg ikke m forvirret den procedure, der placerer den faste nul på den angivne bundet af formede regionen. Jeg fik konvergens for de flade topped stråle med 0,5 dB krusning og for cosec () ^ 2 * cos () formet stråle med 1,5 dB og 1dB krusninger. Men min procedure doesn t konvergerer for sidstnævnte med en krusning på 0,7 dB eller derunder.
Alligevel ville det være meget rart at få OES papir.
Tak. Hilsen
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 05 August de 2004 22:14 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hej Zorro,
Zorro: .. Faktisk, hvis jeg ikke m forvirret, den procedure, der placerer den faste nul på den angivne bundet af formede regionen.
Du er galt i mønstret specifikation, skal du huske at formet zone er "ikke" zonen mellem Null-værdier som du tror! i figur 5, har du for at se formet zone (som nogle gange er ikke nået som forventet på grund af den manglende kontrol i formet regionen overgang), på andre ord, med få fejl, se på den zone mellem de to "titter" på kanten af formet region! Den formede region er defineret af andre parametre, "ripple", "lapper niveau", "nuller i formede region". Du kan tænke som følger: synthetise en flad top bom (hvis jeg) med en nul kun (en anden parameter, som du vil) så synthetise samme array med 2 nuller i formet regionen (tilfælde II). God! beregne formet regionen beamwidth (den zone, hvor costant referenceværdien er opnået med den ønskede krusning), nu er spørgsmålet: Prøv at synthetise en flad top stråle med de samme krav, men beamwidth, som er mindre end tilfældet II, men mere, end tilfældet jeg, er du i stand til at gøre det? lad mig det vide!
Zorro: flat topped bom (fig. 5.d i Elliot s papir) fra 55 til 125 grader
For flat-top Bjælke til elevation er lige under 65 ° til 115 °, og som sædvanlig den "sande" formede region kan ikke som de opnåede en!
Zorro: .. problem med de ekstra konstant C2: Jeg er nødt til at tune en konstant ved hånden med henblik på at justere sidelobes på det ønskede niveau med hensyn til toppen ..
OK, dette punkt var en truble til mig også. På University gang jeg forlod dette punkt uopklarede (ved hånden som du), men nu er tid til at ordne dette punkt (så hurtigt som muligt).
Zorro: .. Jeg don t get konvergens i visse tilfælde (der synes at have en løsning efter henvisninger jeg har) ..
Hvad mener du med "efter"?
.. Jeg fik konvergens for de flade topped stråle med 0,5 dB krusning og for cosec () ^ 2 * cos () formet stråle med 1,5 dB og 1dB krusninger. Men min procedure doesn t konvergerer for sidstnævnte med en krusning på 0,7 dB eller mindre ..
Du er nødt til at tune den kode, da proceduren er konvergerende altid (en del numeriske fejl, når du lægger alt for strenge begrænsninger). Husk at sætte flere nuller i formede region, når du beder om at koden mere alvorlig krusning krav (nedenfor 0.2dB).
Zorro: Alligevel ville det være meget rart at få OES papir.
Ja, jeg arbejder meget hårdt i disse dage, ikke helligdage i år , Der starter fra 8:00 til 10:00 eller mere hver dag. Desuden er min "gamle" papir er i meget dårlig stand, lad mig se, hvordan konvertere papir i --- elektronisk format.
vi ses senere! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zorro
| 12 August 2004 15:44 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode | | |
|
| Hej juppydu,
Undskyld for forsinkelsen i besvarelsen.
| juppydu skrev: | Zorro: Faktisk, hvis jeg ikke m forvirret den procedure, der placerer den faste nul på den angivne bundet af formede regionen.
Du er galt i mønstret specifikation, skal du huske at formet zone er "ikke" zonen mellem Null-værdier som du tror! i figur 5, har du for at se formet zone (som nogle gange er ikke nået som forventet på grund af den manglende kontrol i formet regionen overgang), på andre ord, med få fejl, se på den zone mellem de to "titter" på kanten af formet region! Den formede region er defineret af andre parametre, "ripple", "lapper niveau", "nuller i formede region". |
Jeg er enig med dig i, hvad der er nyttigt eller sande formet region. Men det, der kaldes formet området og hvad der kaldes kontrolleret sidelobes regionen ved Orchard? Jeg fulgte, hvad Mailloux stater i s. 155: Med henblik på at bestille det mønster nuller, og uden tab af generalitet, den formede stråle kant (område I) er arrangeret til at ende på psi = pi (som i figuren). Og det faste nul (n'te rod) er på w =- 1 j * 0 = exp (0 j * pi). Men de ovennævnte tal er fig. 3.13, hvor området er markeret som Region jeg doesn t ende på pi (!). [Og der er nogle trykfejl].
Min gennemførelsen steder faste nul ved en given vinkel, det er Theta angivet som er bundet mellem de to regioner. De øvrige nuller er placeret på en sådan måde, at det angivne antal bølger er opnået. For eksempel, for flat top stråle af fig. 5d (Elliot s papir), lagde jeg det faste nul til nul ved 55 °. The algorithm puts six zeros (the required N1) outside the unit circle in the places needed for having the peaks and valleys at /-0.5 dB; four zeros are put on the unit circle for the four sidelobes at -30 dB, and four more zeros for the sidelobes at -20 dB. Really, I don t use the other bound of the shaped region! As you said, The shaped region is defined by the other parameters "ripple", "lobes level", "zeros in shaped region".
| juppydu wrote: | | You can think as follow: synthetise a flat top beam (case I) with only one zero (other parameter as you like) then synthetise the same array with 2 zeros in shaped region (case II). God! compute the shaped region beamwidth (the zone where the costant reference value is obtained with the requested ripple), now the question: Try to synthetise a flat top beam with the same requirements but beamwidth that is less than case II but more than case I, are you able to do that ? let me know ! |
I m not able because of the abovementioned reasons. The width of the shaped region results as a consequence of the selection of the other parametes. The same happens with the controlled sidelobe region. Again we can say that there is no control over the transition regions.
| juppydu wrote: | Zorro: flat topped beam (fig. 5.d in Elliot s paper) from 55 to 125 degrees
For the flat-top beam the elevation angle is ranging within 65° to 115°, and as usual the "true" shaped region could be not as the obtained one! |
Forcing the fixed zero for a null at 55°, I obtain a beamwidth (between the points of -0.5 dB) ranging between 63.7 and 118.5 dB. In order to center it, I have to specify the fixed zero at -53.81 degrees; the beam at -0.5 dB results at (90 /-27.39) degrees.
| juppydu wrote: | Zorro: ..I don t get convergence in certain cases (that seem to have a solution after the references I have) ..
What do you mean with "after" ? |
Sorry for my bad English. I meant that the bibliography I had available show solutions for that cases.
| juppydu wrote: | I got convergence for the flat topped beam with 0.5 dB ripple and for the cosec()^2*cos() shaped beam with 1.5 dB and 1dB ripples. But my procedure doesn t converge for the latter with a ripple of 0.7 dB or less..
You have to tune the code since the procedure is converging always (a part numerical errors when you put too stringent constraints). Remember to put more zeros in the shaped region when you ask to the code more severe ripple requirements (below 0.2dB). |
OK. I think I have some issue with the convergence of Newton method with the cosec^2()*cos() beam.
| juppydu wrote: | Zorro: Still, it would be very nice to get the OES paper.
Yes, I working very hard these days, no holydays this year , starting from 8.00am to 10.00pm or more every day. Moreover my "old" paper is in very bad conditions, let me see how convert the paper in --- electronic format.
see you later! |
Tak!
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 14 Sep 2004 22:38 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| Hi Zorro, no news ?
I have finally finished my code for OES synthesis , all works fine now.
My results are better then the result of OES, I thnik because in the 1985 the code of OES was less precise than that of acutal PC!
before the end of this week I upload the executable code for your fun and I will wait your comments. Stay tuned ! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
mamali
| 15 Sep 2004 11:09 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| | zorro wrote: | Hi mamali,
| mamali wrote: | some interesting papers, tell me if you cant find it: ................
|
thank you for your suggestion and your offer. Please, could you share the papers 4, 13, 15 and 21 of your list?
Tak
Z |
hej venner, sorry if i am late, i was a little bussy with my thesis. well, here's what you wanted; by the way, i should consider the discussions, it seems interesting .
Marti
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
mamali
| 15 Sep 2004 12:08 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| these i found also practical:
-1 F. Ares-Pena, "A Note on the Limitations of Orchard's Method," IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 44, No. 1, February 2002, p.109.
0 JA Rodriguez, E. Botha, and F. Ares, "Extension of the Orchard-Elliott Synthesis Method to Pure-Real Nonsymmetrical-Shaped Patterns," IEEE TRANSACTIONS ON ANTENNAS AND PROPAGATION, VOL. 45, NO. 8, AUGUST 1997, pp. 1317-1318.
1 MJ Buckley, "Synthesis of shaped beam antenna patterns using implicitly constrained current elements," IEEE Trans. Antennas Propagat., vol. 44, pp. 192-197, Feb. 1996.
2 D. Eclercy, M. Rammal, A. Reinex, and B. Jecko, "Comparison between real and power optimization methods for arrays synthesis antennas," Electron. Lett., vol. 32, no. 2, pp. 84-85, Jan. 1996.
3 Ares, F.; Rengarajan, SR; Moreno, E., "Remarks on comparison between real and power optimisation methods for arrays synthesis of antennas," Electron. Lett., vol. 32, no. 15, Page(s): 1338-1339
sorry for wiered numbering!, wish be helpfull,
Marti
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zorro
| 30 Sep 2004 21:05 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| Hej venner,
unfortunately I had other engagements in the last times, but I m here again. 
Juppydu, many thanks for your offer; it is welcome! Do you get better results than OES? In which sense?
Marti, thank you for the papers. It sa very good and helpful collection!
By the way, I will pose a question. It is clear the reason for csc^2(theta) pattern (to obtain a constant height radar coverage). But patterns with shape csc^2(theta)*cos(theta) or even csc^2(theta)*sqrt(cos(theta)) are presented in the papers. Which are their applications? Is it related with the dependence of radar cross section of planes with elevation angle, as seen from the radar?
See you. Venlig hilsen
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 30 Sep 2004 21:05 Ads | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 06 Oct 2004 0:04 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| Hello Zorro.
I mean that my soution is little more accurate than the solution of Orchard (as reported in the article). Anyway more probably some differnce are due only to a different level of precision imposed during the synthesis Loop (so the solution are both quite good).
the test case is (16 elements, 0.5 spacing, Cosec2*Cos (between 100° and 140°), ripple -3dB, lobe -20dB, four lobe -30dB) ORCHARD Juppydu Amp Ph Amp Ph 0.77 177.1 0.77 177.5 0.50 -89.2 0.49 -88.6 0.38 -76.0 0.38 -76.1 0.56 -88.3 0.56 -88.1 0.76 -38.1 0.75 -37.9 0.63 7.7 0.62 7.9 0.56 -5.0 0.56 -4.8 0.99 19.0 0.98 19.1 1.04 66.8 1.04 67.0 0.81 94.1 0.81 94.3 1.03 96.9 1.02 97.0 1.47 132.2 1.46 132.3 1.66 -176.8 1.65 -176.6 1.64 -126.1 1.63 -126.0 1.17 -76.4 1.16 -76.4 1.00 0.0 1.00 0.0
Anyway the discussion in this forum was the cause to finish my Orchard synthesis program developed by me at the university time. I have uploaded an Executable file for You ! it is very simple to use. It is a Windows GUI application completely written by me !
For the very first use follow my istruction
1- Run the program (double click on the exe file) 2- Click "OK" button confirming the default synthesis settings. 3- in the new page that you see click "Run" button, You see the synthesis in action !! 4- then go to the 3 edit box at the bottom right and typing 1 in initial box, 4 in end box and -30 in new value box finally Click on "Set New SPec" button, and then click on "Run" button !! you see the synthesis as in the reference of Orchard ! 5- To be sure that all works as Orchard said, click on "Load Reference" button, you see the Pattern computed by the Orchard coefficients (as in the previous table). Uncheck the CheckBox to hide the marker to better compare the two patterns.
Try all the other pattern type and/or synthesis parameter, the program is able to prevent wrong inputs in many cases (probably except pathological ones !).
You can use the program as you like ! also the other people in Elektroda can do that, I will wait for any suggestions from you and the others !
good Luck.
PS: I still working very hard and this program has been built during the nights (close to midnight), so some error in coding are possible ! Sorry for that ! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 06 Oct 2004 0:14 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| Probably in the last message I wasn't able to upload the file . Now I try again !
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Zorro
| 06 Oct 2004 20:40 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| | juppydu wrote: | Hello Zorro. I will wait for any suggestions from you and the others ! | Tak! I ran your program. It seems to work nice. I will try to give you some suggestions. First of all, Can the coefficients (element excitations) be recovered from the program? Hilsen
Z |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 02 Nov 2004 23:41 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| Sure ! it can
anyway I have discovered a little bug and I have just corrected it !
Now that I am in deep into Orchard Synthesis I can say that a problem with the code implementation, as suggested by Orchard, is the follow:
The actual desogn fixes the position of the Main Peak at one extrema of the shaped region. This causes two drawbacks:
1. part of the shaped region was not covered as desidered (or not as desidered in real world application)
2. only coverage area with the maximum at the edge of the shaped region can be synthetised
I am actually working on to remove theis limitation
see you the next time ! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
juppydu
| 19 Feb 2006 22:11 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| Hej,
I have just uploaded a new release of my code !
I would like to known your comments !
PS: there is a "first" help file included, it must be in the same folder of main program. Follow the "eample 1" in the help file before start to use the program, anyway for any questions feel free to contact me (see also my web site)
NB: this program vrsion is limited to beam like "CosecCos" as in the Orchard paper, but is not limite in number of radiating elemets and the optimised excitations are available.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
jyfx
| 27 Feb 2006 10:09 REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| | good |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
akedar
| 28 Feb 2006 20:08 REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method | | |
|
| your programme is really good but how to calculate amplitude and phases of elements from your program
reply urgently
Added after 35 seconds:
your programme is really good but how to calculate amplitude and phases of elements from your program
reply urgently on this mail id
ashutosh.kedar(at)gmail.com |
|
| Tilbage til toppen | |
 |