| Forfatter | Besked |
|---|
awan
Tilsluttet: 11 juni 2004 Stillinger: 101
| 22 jun 2004 9:42 mikroovn | | |
|
| | bedes du fortælle mig fænomenet bag smith chart |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 22 jun 2004 9:42 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
rudane
Tilsluttet: 26. marts 2004 Stillinger: 37 Hjulpet: 5
| 23 jun 2004 7:10 Re: mikrobølgeovn | | |
|
| | Der er ingen fænomenet bag en smith chart. Det er simpelthen et plot af den gyldige ligninger for mikrobølgesystemer. Dette giver os mulighed for at trække på figuren i stedet for at bruge matematik til at finde ud af problemet. Jeg er sikker på, at de mennesker, der bruger smith charts daglig værdsætter ikke behøver at ty til Maxwell's ligninger (en elektriker mareridt, som jeg fortalte). |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
zanov
Tilsluttet: 09 juni 2004 Stillinger: 61
| 23 jun 2004 8:13 Re: mikrobølgeovn | | |
|
| | awan wrote: | | bedes du fortælle mig fænomenet bag smith chart | selv hvis du søger på Google efter Smith Chart tutorial Jeg vil vædde på du ville få hundrede af websteder. Kig der.
skål. zanove. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
dicket
Tilsluttet: 04 juni 2004 Stillinger: 23
| 24 jun 2004 12:23 Re: mikrobølgeovn | | |
|
| | Det er en form for udtryk for transmission line teori. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
a_aziz
Tilsluttet: 04 januar 2005 Stillinger: 73
| 13 jan 2005 11:38 mikroovn | | |
|
| hej. Smeden chart er ikke en phenomenon.This chart kan meget enkelt beregningerne i mikrobølgeovn såsom impedans, admitance og S parametre. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Borber
Tilsluttet: 01 januar 1970 Stillinger: 1545 Hjulpet: 116
| 13 jan 2005 12:00 Re: mikrobølgeovn | | |
|
| Smith diagram er lutter omdannelse af kartesiske koordinatsystem for positive reelle økse af impedans eller overvejelser coeficient fly i diagram hvor nul og uendelig værdier af reelle og imaginære akser præsenteres på en enkelt tegning. Dette opnås ved hjælp transformation formel.
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
aboozar.hamidipoor
Tilsluttet: 21. december 2004 Stillinger: 192 Hjulpet: 29 Beliggenhed: Iran
| 13 jan 2005 17:58 Re: mikrobølgeovn | | |
|
| Smith chart anvendes generelt for forenkling af løse transmition linjer problemer. det bedste udbytte af det visualisering løse. fænomenet bag det er summerized i bølgelængde beregning. i smith diagram kan du beregne alle problemer i området transmition linjer kun i en cirkel, der har en enhed radius og miljø = λ/4π. Du kan finde flere forklaringer i teksten bog. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
jinhaozi
Tilsluttet: 08 juli 2002 Stillinger: 47 Hjulpet: 1
| 15 jan 2005 16:29 Re: mikrobølgeovn | | |
|
| | awan wrote: | | bedes du fortælle mig fænomenet bag smith chart |
Den bedste måde at forstå smith diagram er henvise til en klassisk mikroboelgeudstyr bog, såsom "Microwave engineering" wirrten ved DMPozar eller bruge Google |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
xxargs
Tilsluttet: 28. juli 2002 Stillinger: 231 Hjulpet: 44
| 16 januar 2005 4:47 Re: mikrobølgeovn | | |
|
| | awan wrote: | | bedes du fortælle mig fænomenet bag smith chart |
En af meget nyttigt chart i engineering verden simular lin / log-chart men lidt mere avancerede "dalende" af chart-akser
Smith chart bruger (hvis rember rigth) Möbius-transform (moebius-transform for engelsk) for »distording 'akser fra Z-fly (impedans fly) til en repræsentation i de overvejelser coeffecient fly kaldes Γ-fly (gamma-fly) på forhold:
Γ = ((Z - Zo) / (Z Zo)) [1,1]
Γ = gamma Z = Impedances Zo = referens Impedans
og alt dette en kompleks værdi simular
Z = R JX i impedans fly
og
Γ = U JV i gamma fly
(men du kan prøve reelle værdi på Z og finde værdien 0 <Z <Zo går fra -1 til 0, og værdien Zo <Z <∞ fra 0 til 1 på reelle akse)
dvs:
Zo = 50
hvis Z = 100 => 0,33333 .... hvis Z = 25 => -0.33333 ... hvis Z = 50 => 0 (midten af figuren)
dvs hele positive reelle antal modstand mellem nul og uendelig gå i -1 til 1 interval på reelle akse og 0 til / - uendelig om imaginære akser opbygge en enhed cirkel rundt "-1 til 1" virkelige akser.
negative impedances (= gevinst) give punkt en uden om enhed cirkel og bruger for eksempel stabilitet cirkel ...
(hvis du har avancerede regnemaskine med komplekse støtte eller bruge mathcad eller Mathematica på PC, kan du prøve dette med komplekse argument for at gøre den forstand hvordan ligninger arbejde)
Og easly konvertere fra Γ-fly til Z-plan med
Z = Zo * ((1 Γ) / (1 - Γ)) [1,2]
og operationer vanskeligt at gøre på impedans fly er en let gøre på Γ-plan, og vice vers og bruger meget af denne beregning inde vektoren nettet analysatoren
for eksempel er så let at rotere værdi i Γ-plan med forsinkelse med Γ * e ^ j2d, d = indsætte pice af Zo koaksialkabler mellem foranstaltning havn og komplekse belastning målt i elektrisk Fasedrejningen lengd (radianer) og konvertere tilbage til Impedans-fly og recive ny værdi på F og X om belastning efter forandring.
eksempel (beregne med hp42s ...)
(i 50 Ohm system)
Vi bruger impedanse på 100 Ohm og 45 graders om belastning og efter omdanne [1.1] til Γ = U JV = 0,3832 j0.3613 i retangular notation (0.5267e ^ j43.3139 grad i polær notation)
Jeg bruger pice 50 Ohm transmissionline for samlet forsinkelse af 136,68 grad
og tilføjer straks vinkel til Γ i polær notation måde
Γ * e ^ j136.68 grad = 0.5267e ^ j43.3139 * e ^ j136.68
= 0.5267e ^ j180 grad eller -0,5267 J0 i retangular mode - Dvs ren reelle værdi
omdanne tilbage til impedans fly med [1,2]
og give 15,5 Ohm og 0 grad
Med 136,68 vis længde på 50 ohm kabel jeg omdanne belastning impedans 100 Ohm og 45 graders til 15,5 Ohm virkelige impedances.
efter denne i impedances flyttet til ren reelle økse, kan bruge quarterwave transformator til at konvertere fra 15,5 Ohm til 50 Ohm med √ (50 * 15,5) = 27,83 Ohm quarterwave stykke transmissionslinje,
(Meget almindelig methode bruger forsinkelser og stub for ex. impedans matching)
-------------------------------------------------- ----------------
Hvis du bruger en lossy linje - brug Γ * e ^ γd
d = afstanden Fraktion af »γ '- foranstaltning enhed (m, km, ft osv.) γ = α jβ = √ ((r jωl) * (g jωc))
α = svækkelseskarakteristika i neper (1 neper = 8,686 dB) per enhed β = formering konstant (Fasedrejningen) i radianer per enhed
og Z = Zo = √ ((r jωl) / (g jωc))
Eksempel:
Γ * e ^ γd = Γ * e ^ d (α jβ) = Γ * e ^ αd * e ^ jβd
d = 1 Γ = 0.5267e ^ j43.3139 α = -0,1 (0,8686 dB tab) β = 136,68 grad (2,39 rad)
Γ * e ^ α * e ^ jβ = e ^ -0,1 * e ^ j136.68 = Γ * 0,9048 * e ^ j136.68 = = 0.4766e ^ -180
ved hjælp af [1.2] og give 17,72 Ohm virkelige impedans og forskellen mellem beregne på lossy fri linie og lossy linje er en 2,2 Ohm om resultatet.
de fleste af mikroboelgeudstyr litteratur beregne kun med tabsfri linje i eksempel for at forenkle og clearty (og ofte mangler completly eksempel med lossy line ...)
- Men i virkelighedens verden og eksperimentere lab er altid behov for at tænke med lossy linje, særlig i høj frekvens også på kort afstand transmissioner linje ...
---
Læs mikrobølge-bøger og de fleste af disse drøfte transmissioner linje og Smith Chart en eller to kapitel dvs. væsentligt redskab til praktiske mikroboelgeudstyr enginering.
HP: s ansøgning note'95 'er mere eller mindre berømte i disscussion på S-parametre og Smithchart
(Jeg har ryddelige typesetting bog fra 1968, men jeg ved, du kan finde grimt, blinkende, smagløst powerpoint-stil version af denne på Agilent web ... )
Find 'Microbølgeovn transistorer Forstærkere, analys og design, Guillermo Gonzalez '- jeg ved drøfte Smitchart inde bog.
-------------------------------------------------- ------------
Gamle - men stadig arbejder og mere eller mindre mest komplette og højt detaljerede version af printable Smith chart - er skrevet i kommenterede Postsctript Hvis du ønsker at analysere, hvordan kan beregne og udskrive det.
(sende op her afhænger i sværere og sværere med tiden at finde arbejder version på denne type fil på internettet)
tager kun 22 kbyte i Filstørrelsen og eventuelt rescale i alle størrelser og muligt at ændre og / eller konvertere til eps med GSview at importere dokument til LaTeX, MS-ord mv.
her i 3 versioner, Z = RX (impedans chart), Y = GB (optaget chart), RXGB (impedans / optaget på samme diagram)
Behov Gsview og Ghostscript installeret på computeren for at se dette diagram eller PS-printer, hvis trykning på papir - også muligt konvertere til PDF via Acrobat Distiller (Jeg forsøger, og dette arbejde).
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
masud_809
| 05 oktober 2006 4:08 Re: mikrobølgeovn | | |
|
| siger: Personligt er jeg ikke en stor fan af smith diagrammer, men de har en vis historisk værdi, der almindeligvis anvendes i net analysatorerne, og de giver dig mulighed for at plot uendelig ændring i impedans i et begrænset område. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
ihteshamhaider
| 05 oktober 2006 6:13 Re: mikrobølgeovn | | |
|
| | Smith chart er en polær plot af impedances er det bruges til at finde stub, Indgangsimpedans, refleksion koefficient, stålwirer, hurtigt, uden at løse ligninger .. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |