Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!!

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Matematik & Fysik -> Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!!
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
ahmed Osama

Tilsluttet: 18. juli 2004
Hjulpet: 1

Post 21 jul 2004 19:48 Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!!

Jeg vil indtil du, hvordan dette spørgsmål kommer efter min mening, nu vi alle ved pladsen loven i lyset

A2 r2 ^ 2
------ =------------
A1 r1 ^ 2

A1: arealet af Strålefladen
A2: arealet af lysfladen
r: afstand fra oprindelsen

fra ovennævnte EQU. det er umuligt at oprindelsen område af det lys, at være nul! Så det skal have et bestemt område!
Tilbage til toppen
View user's profile
flatulent

Tilsluttet: 19. juli 2002
Stillinger: 4790
Hjulpet: 311
Beliggenhed: Middle Earth

Post 21 jul 2004 21:01 Re: Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!

Disse ligninger for en matematisk model, der kan have et punkt kilde. Ofte i fysik en idealized model anvendes på virkelige verden situationer fordi resultaterne er tæt nok på målt dem til den påtænkte situation.
Tilbage til toppen
View user's profile
bibo1978

Tilsluttet: 01 mai 2004
Hjulpet: 6

Post 25 jul 2004 22:52 Re: Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!

Elektromagnetisk Wave er et ganske kompliceret model for den bølge ligning af fotoner bedst beskrives ved Maxwells ligninger, så det kan have tværsnit området, men photon sig selv ikke har et tværsnitsareal eller så jeg tror.
Tilbage til toppen
View user's profile
sifeddin

Stillinger: 40
Hjulpet: 2

Post 24 aug 2004 18:33 Re: Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!

Kære Ahmed
lige nu dit spørgsmål synes meningsløs, fordi den er baseret på de meget gamle geometrisk optik, som er forældet af den elektromagnetiske teori. Men den indeholder også så stor betydning, hvis du beder om oprindelsen af de EM bølge og fra hvor det eminates. Siden indtil nu, selv på mit nyeste viden, ikke en virkelig NAEVNTE hvis Electron eller den såkaldte photon eller fictous andre mange partikler har VOLUME af så og så. Og i Amr M. Selim 's Enhedslisten Theory, som jeg ved, at det for øjeblikket den elektron er modeled som et punkt partikel, der kan interagere med EM stråling i området omkring den. Men fra mit eget synspunkt kan det vise sig, at de elektroner, kan have et volumen på egen hånd for at fjerne energitæthed ejendommelighed på sin position i rummet.
Tilbage til toppen
View user's profile
djalli

Tilsluttet: 10 november 2001
Hjulpet: 15
Beliggenhed: 1600 Pennsylvania Avenue, Washington DC 20500

Post 29 august 2004 6:53 Re: Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!

Han stiller en gyldig spørgsmål.

I en wire (lad sige runde wire bare for af forenklingshensyn) et signal rejser på 1 GHz (stadig for eksempel!) I henhold til huden virkning formel EM bølge rejser til nogle 2mm lad sige i dybden fra overfladen indad midten af dirigent.

Nu lad sige øge frekvensen til 9GHz. Hvad vil der ske? Huden dybde vil være mindre. Så tværsnitsarealet området EM bølge i conductor wire er mindre.

Jeg har vedhæftet billeder. Vær ikke vred på mig. Jeg er ikke en kunstner, men forhåbentlig bør klart, hvad der menes med huden virkning.

Alt er en wire. Sort er det område, hvor EM bølge ikke rejser der. Blue er det område (tværsnit) EM bølge er på rejse og som frekvens øger dette område falder.

djalli
Tilbage til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 29 august 2004 6:53 Annoncer

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
sifeddin

Post 03 Sep 2004 22:06 Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!!

Kære djalli
Du synes at være havnet meget langt væk fra "den gyldige spørgsmål ahmed Osama beder" Spørgsmålet er ikke om dybden af penegtration i en metal eller "ikke-kunst" billeder i en "finite tværsnit tråd", men hvis der eksisterer en atom-niveau stråling tværsnit af emission.
Faktisk er der en mængde, der anvendes i analysen af mange slags lasere har dette navn, men det betyder ikke, at strålingen har et tværsnit område (eller et hvilket som helst område af sine egne på alle esp. Når der udsendes)
Får ikke vred på mig, men jeg tror enten du ikke får essensen i spørgsmålet, eller du er bedrager som spurgte den
Tilbage til toppen
View user's profile
wlcsp

Tilsluttet: 16. august 2004
Hjulpet: 14

Post 04 sep 2004 0:00 Re: Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!

Det er bestemt af radar tværsnit
Tilbage til toppen
View user's profile
djalli

Tilsluttet: 10 november 2001
Hjulpet: 15
Beliggenhed: 1600 Pennsylvania Avenue, Washington DC 20500

Post 04 sep 2004 6:45 Re: Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!

Kære sifeddin

". ahmed Osama spurgte citerer "Elektromagnetisk Wave er et ganske kompliceret model for den bølge ligning af fotoner bedst beskrives ved Maxwells ligninger, så det kan have tværsnit område".

for example a simple TEM wave (lets not complicate with light for now) does for sure have a cross-section area. EM bølge i guidede medium for eksempel en simpel TEM bølge (lader ikke komplicere med lys for nu) ikke for sikker på, at have et tværsnit område. Billeder er gældende for den sags skyld.

Jeg ærligt undskylder jeg begyndte at læse tråd fra ovennævnte spørgsmål, mens spørgsmål var for noget andet.

Jeg håber at klarlægge dette. Kom sifeddin hvorfor skulle jeg få mad. Mine billeder er okay. Kidding.

ahmed Osama wrote:
Jeg vil indtil du, hvordan dette spørgsmål kommer efter min mening, nu vi alle ved pladsen loven i lyset

A2 r2 ^ 2
------ =------------
A1 r1 ^ 2

A1: arealet af Strålefladen
A2: arealet af lysfladen
r: afstand fra oprindelsen

fra ovennævnte EQU. det er umuligt at oprindelsen område af det lys, at være nul! Så det skal have et bestemt område!

Square lov er noget, der hører mere til ray-optik område i stedet til, hvad der virkelig baggrund bør undersøges. Hvorfor skulle jeg sige det?

Ligegyldigt hvad intensitet, polarisering osv. synes om kilden en antenne udstrålende EM bølge, der vil være lys bølge i vores tilfælde.

Hvad ray-optik domæne under-estimater er det faktum oprindelse lyset strålingskilden. Er det Monopole, dipole, horn, et fast patch-antenne, Helical lyskilde med? Mønster af stråling er "meget" anderledes for alle disse kilder.

actually study of antennas start with radiating intefinitisimal point-sources of having cross-section area zero and these are valid. Citere dig: "det er umuligt at oprindelsen område af det lys, at være nul" egentlig undersøgelse af antenner begynde med udstrålende intefinitisimal punkt-kilder for at have tværsnit område nul og disse er gyldige.

ahmed Osama Jeg håber en afklare noget. Andre har tilføjet meget værdifulde oplysninger.
Tilbage til toppen
View user's profile
sifeddin

Post 07 Sep 2004 20:13 Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!!

Ok en sidste gang:
Som jeg ser det EM bølge ikke har et tværsnit af sine egne.
ahmed Osama spurgte (i en snoet vej) hvis geometriske (ray) optik kan Handel kilden til EM bølge
Svaret til dette er afgjort NEJ!

bibo1978 faktisk blandet de EM Theory med photon billede og jeg gætte venstre spørgsmålet unanswerd
Så djalli og wlcsp tænkte på det optiske stråler som ahmed Osama spurgte om da kun EM bølge og persued til vask og kilde

men jeg vil lukke dette tal fra min side med at:
Ray Optik: Light er stråler og stråler er kun linjer med nul tværsnit
EM Teori: Lys er runde og bølge er spredt i rummet (dvs. uendelig tværsnit)
Quantum Theory: Lys er fotoner og fotoner er kvasi-partikler med nul restmass og ingen ansigt ingen volumen kun en amout for (lokal) energi interagere med sagen at give (eller tager) mere intensitet på samspillet bølge, der går på formerings i rummet
That's all falks
Jeg er ude af her
Tilbage til toppen
View user's profile
bibo1978

Tilsluttet: 01 mai 2004
Hjulpet: 6

Post 17 sep 2004 23:32 Re: Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!

sifeddin, beklager, at jeg ikke havde været klar i min beskrivelse, jeg mente, at Maxwell's ligning er blot en erkendelse af Quantum bølge af photon, som ikke er actaully hvad lyset er, og i henhold til kvanteteorien det EM bølge ", der er sagen bølge af photon "kan realiseres som havende en bølge pakke", når vi overvejer flere fotoner sammen Thats hvorfor faktisk lyset rejser med forskellige hastigheder, når de rejser i forskellige permeabilitet rum ". Men en photon kan ikke have et tværsnitsareal, fordi det ikke kan have en bølge pakkekoblende simpelthen. håber, at dette var klar.

Thats all folks
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Matematik & Fysik -> Er Elektromagnetisk Wave har tværsnit område!!
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS