| Author | Besked |
|---|
masterx81
| 24 juli 2004 9:08 arbejdscyklus til spænding | | |
|
| Hej til alle ... Jeg er en nybegynder, og jeg har brug for et simpelt kredsløb, der konverterer et signal om, 150Hz med variabel duty cycle (fra 0 til 100%) på en konstant spænding i forhold til de duty cycle ... Jeg har tryed at finde på internettet, og jeg tror, at jeg har brug for et LC-filter (jeg er ikke sikker ...), men jeg ikke sige, hvordan beregner værdien af de komponenter ...
Tak til alle! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| 24 juli 2004 9:08 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Hill
| 24 juli 2004 9:12 konstant spænding arbejdscyklus | | |
|
| | Brug en R og C kombination. R i serie, C parallelt med din belastning. Jeg tror, det er den enkleste form. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
masterx81
| 24 juli 2004 9:18 konvertere arbejdscyklus til spænding | | |
|
| | Hill skrev: | | Brug en R og C kombination. R i serie, C parallelt med din belastning. Jeg tror, det er den enkleste form. |
ok ... Mmm ... Hvordan jeg kan beregne den nøjagtige værdi af modstand og kondensator? Efter rc Jeg tror, at jeg skal også en transistor (fordi belastningen ikke aflade kondensatoren før tid), right? |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
batdin
Joined: 03 juni de 2004 Posts: 181 Hjalp: 3 Beliggenhed: Bulgarien
| 24 Juli 2004 16:12 Re: Intermittens til spænding ... | | |
|
| Det afhænger af din belastningsmodstand. Afhænger også af produktion krusning kan ikke tolereres. Hvad er det signal kilde? Kan det levere strøm nok til den belastning, eller skal det forstærkes på forhånd? Give nogle detaljer. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Einstein
| 24 Juli 2004 17:09 Re: Intermittens til spænding ... | | |
|
| | Det lyder som en, hvad der bruges i en helikopter. Kan du være mere specifik omkring input bølgeform? Hvis du kigger på nettet for "Chopper kredsløb" kan du finde nogle ting! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
masterx81
| 24 Juli 2004 17:22 Re: Intermittens til spænding ... | | |
|
| indgangssignalet er en omvendt firkantet bølge (normal 12) med en variabel told cyklus. Output skal være en variabel spænding (formular fra 0 til 5, 0, når indgangen er @ 12 -0% told-), afhængigt af input pligt ... Jeg overvejer at bruge en operationel forstærker ... |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
dumbfrog
| 24 Juli 2004 19:33 Re: Intermittens til spænding ... | | |
|
| | ja, brug en opamp integrator |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
masterx81
| 24 Juli 2004 20:02 Re: Intermittens til spænding ... | | |
|
| En anden lille qustion ... Sorry for den banalitet af domand men ... Den opamp indsætte en lidt spænding til output (ca 2.5V), hvordan jeg kan fjerne det??? Jeg bruger en tl074cn (quad opamp) med en enkelt levering (12)
Tak for hjælp! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
eternal_nan
Joined: 10 Marts 2003 Posts: 158 Hjalp: 15 Beliggenhed: Evigheden
| 24 Juli 2004 20:51 Arbejdscyklus til spænding ... | | |
|
| | Forudsat at du allerede har en DC spænding til rådighed til magten dit kredsløb, hvad du leder efter kaldes en DC-DC-konverter, de kommer i flere varianter: buck, boost, Buck-boost, flyback og andre topologier, som hovedsageligt stammer ud af ovennævnte 4. Der er masser af info om disse kredsløb på nettet, søg i Google. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
mazelk
Joined: 23 April 2004 Posts: 107 Hjalp: 2 Beliggenhed: COLOMBIA
| 25 juli 2004 7:09 Re: Intermittens til spænding ... | | |
|
| Hej ...
Antages det, at amplituden af input firkant signal er 12 V, kan du få først en inversor. Hvis outputtet sholud være 0, når indgangssignalet er 12 V, 0% told, dette kan significates, at i dette øjeblik, indgangssignalet er 12 VDC. Denne forbedring giver output DC-signalet stiger, når impulsbredde stiger.
Efter dette, kan du konverterer input-omvendt-square-signal, i en trekant signal, der gælder, for eksempel et Miller integrator. Baseret på trekant amplitude (som er proportional med pulsbredde), kan du få den DC-signal med, for eksempel, simpel diode-RC skematiske, holde lav output rippel.
Typisk vil denne løsning være ikke-lineær. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
masterx81
| 26 juli 2004 8:04 Re: Intermittens til spænding ... | | |
|
| Ok, har jeg finde alle de oplysninger, men ... Den opamp, som jeg har, også i konfiguration spænding følgesvend, når de er på statens lave, de er @ ca 2,5 volt (ikke 0 ...). Jeg bruger den med Vcc-> 12v og-Vcc-> Ground ... Whot jeg gør forkert??? Jeg har brug opamps beregnet til enkelt strømforsyning? Tak! |
|
| Tilbage til toppen | |
 |