Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

3 dB Båndbredde

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Elektronisk elementære spørgsmål -> 3 dB Båndbredde
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
Hamidzia

Tilsluttet: 17. maj 2004
Stillinger: 48
Hjulpet: 2

Post 25 jul 2004 9:52 3 dB Båndbredde

Assalam O Alekum!

Forklar udtrykket »3 dB Båndbredde«.

Thankx
Tilbage til toppen
View user's profile
GAM

Tilsluttet: 25. marts 2004
Stillinger: 117
Hjulpet: 4

Post 25 jul 2004 10:44 Re: 3 dB Båndbredde

Vi aleikom elsalam WRAWB,

Enhver forstærker har en vis frekvenskarakteristik. Det er den gevinst har en vis variation med frekvensen af signalet.

3dB betyder signalet er på halvdelen af sin magt

3dB båndbredde er rækken af frekvens anses for nyttigt, hvor signalet er over halvdelen af sin maksimale effekt.

se vedlagte frekvens / servobremse grafen.

Venlig hilsen

GAM

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
View user's profile
Kevin Weddle

Tilsluttet: 10 juli 2004
Stillinger: 101
Beliggenhed: San Antonio, TX

Post 25 jul 2004 20:26 Re: 3 dB Båndbredde

Jeg kan godt lide grafen. Det besvarer spørgsmålet pænt. The-3dB ligger til ligningen db = 20log Vout / Vin. Hvorfor bruge 70% eller sin45? Her beskrives enhed cirkel som har en radius svarende til en. Det tilstødende er lig med en, det modsatte er lig med en, hypotenusen er lig sqrt2. Den sin45 derefter 1/sqrt2 hvilket svarer til 70,7% af den enhed cirkel radius.
Tilbage til toppen
View user's profile
Hamidzia

Tilsluttet: 17. maj 2004
Stillinger: 48

Post 28 jul 2004 10:51 Re: 3 dB Båndbredde

Assalam O Alekum!

Mange tak til alle
Specielt til Gam for en meget omfattende detaljer og grafen.

Nu har jeg en god idé om sigt.

Fortæl mig, at vi kan kalde 3dB båndbredde halvdelen magt båndbredde?

Er 3dB Båndbredde er intet at gøre med den numeriske værdi'3 dB '?

Er den numeriske værdi kun anvendes til nogen grund?

Tak igen
Tilbage til toppen
View user's profile
Kevin Weddle

Post 28 jul 2004 16:50 Re: 3 dB Båndbredde

Den halve strøm kommer fra det faktum, at sin45 gange V mængde firhugget er lig med ,5 magt mens V firhugget over R er lig med magt. Så ja det er halvdelen af den strøm, men hvad godt er 1 / 2 i modsætning til 1 / 3. Jeg tror, det magiske antal handler med det faktum, at ved 45 grader, radius og heighth er lig med en, som er dimension af enheden cirkel. Så man kan sige, at 70,7% er bare et nummer.
Tilbage til toppen
View user's profile
maxwellequ

Tilsluttet: 27 juni 2001
Stillinger: 185
Hjulpet: 11

Post 28 jul 2004 21:01 Re: 3 dB Båndbredde

Forholdet beføjelser (P1 og P2), udtrykt i dBs er defineret som:

(P1/P2) dB = 10 log10 (P1/P2)

Hvis P1 = Pmax / 2 og P2 = Pmax får du:

((Pmax / 2) / Pmax) dB = 10 log10 ((Pmax / 2) / Pmax) = 10 log10 (0,5) = -3,01 dB

Derfor et forhold af beføjelser på 0,5 svarer i skibsdagbog domæne, til -3 dB.

Bemærk, at dette er et forhold på to ting med samme enhed (watt). Et forhold som dette ikke har en enhed (det er dimensionsløs). Den "enhed" dB bruges kun til at understrege det faktum, at De giver forholdet mellem beføjelser i skibsdagbog domæne og ikke i "lineære" domæne.

Sommetider forholdet spændinger er også givet i skibsdagbog domæne (for eksempel at henvise til gevinsten af en spændingsforstærker: A = Vo / VI). Bemærke, at strømmen er proportional med kvadratet på spændingen får du:

(V1/V2) dB = 10 log10 (V1 ^ 2/V2 ^ 2) = 10 log10 ((V1/V2) ^ 2) =
= 20 log10 ((V1/V2))

Hope this helps
Tilbage til toppen
View user's profile
Kevin Weddle

Post 29 jul 2004 16:30 Re: 3 dB Båndbredde

((Pmax / 2) / Pmax) dB = 10 log10 ((Pmax / 2) / Pmax) = 10 log10 (0,5) = -3,01 dB

Denne ligning er helt korrekt, men den ikke opfylder et centralt punkt. Du vil få et bedre mening, hvis du har brugt ligning

V firhugget / R = effekt. Så fordi du du bruger ,707 reduktion af spænding bliver det (.707) V mængde firhugget / R = effekt. Dette bliver
,5 V firhugget / R = ,5 magt.
Tilbage til toppen
View user's profile
maxwellequ

Post 29 jul 2004 20:29 Re: 3 dB Båndbredde

Kevin,

Hvis du læse min post omhyggeligt har du også dér forklaringen for forholdet mellem spænding (Power proportional med V ^ 2 ...). Grundlæggende:

(V1/V2) dB = 20 log10 ((V1/V2))
At have (V1/V2) dB =- 3dB skal du have (V1/V2) = 0,707. FYI, at S var de 0.707 synes ....

Nu læser igen din tidligere post (den ene, der har "sin45 gange V"), jeg kan stadig ikke forstå det. Kan du forklare det for os?
Tilbage til toppen
View user's profile
Kevin Weddle

Post 29 jul 2004 21:05 Re: 3 dB Båndbredde

Den sin45V siger, at din diskrete spændingsniveau er ,707 den oprindelige spænding. I et filter, skal du sige, at de-3dB opstår på det tidspunkt, hvor spændingen er reduceret med 70,7%. Din ligning bare siger, at Skægtorsk / Pin = ,5 der forårsager-3dB. Jeg mindske spændingen og sæt, lig med ,5 P i ligningen sin45V mængde firhugget / R = ,5 magt. Den sin45 firhugget er lig med .5.
Tilbage til toppen
View user's profile
skakmat

Tilsluttet: 26. februar 2004
Hjulpet: 35

Post 29 jul 2004 21:31 Re: 3 dB Båndbredde

Kevin Weddle wrote:
Den sin45V siger, at din diskrete spændingsniveau er ,707 den oprindelige spænding. I et filter, skal du sige, at de-3dB opstår på det tidspunkt, hvor spændingen er reduceret med 70,7%. Din ligning bare siger, at Skægtorsk / Pin = ,5 der forårsager-3dB. Jeg mindske spændingen og sæt, lig med ,5 P i ligningen sin45V mængde firhugget / R = ,5 magt. Den sin45 firhugget er lig med .5.

Fejlen i din analyse er, at du faste kredsløbet overførselsformular fungere som en ohmic en, mens maxwellequ har givet de generelle bevis relevante for alle overførsel funktioner. Da filtre er 99% ikke-ohmic, din derivering er korrekt, men helt meningsløst. Nr. lovovertrædelse her.
Tilbage til toppen
View user's profile
maxwellequ

Post 30 jul 2004 0:32 Re: 3 dB Båndbredde

Kevin,

Vær venlig ikke at tage, hvad jeg vil sige (eller skrive) personligt, men du forklaring er bare helt forkert. Problemet er ikke kun dette indlæg, jeg har set andre stillinger som yours, der bare ikke have nogen mening.

Som jeg skrev før forholdet beføjelser / spænding / strømforhold undertiden gives i log domæne. DB er en (slags) enhed, der bruges til at understrege det faktum, at forholdet, der overvejes, er givet i skibsdagbog domæne - som du kender disse nøgletal ikke rigtigt har en enhed.

Den korrekte definitioner er dem, jeg har fremlagt før. Den omstændighed, at synden (45s) = 0,707 ikke er forbundet PÅ ALLE med den kendsgerning, at 20 * log10 (0,707) =- 3 dB. Så du bruger udtryk som "diskret spænding plan", der ganske enkelt ikke relevant her ... vil du selv vide, hvad du taler om?

Problemet er, at der er begyndere bruger dette forum, folk, som virkelig gør en indsats for at lære lidt mere om elektronik. Hvis alle begynder at tale om, hvad de ikke ved, at disse fyre får mere og mere forvirret. For mig kan du skrive hvad du ønsker, at jeg vil bestemt ikke lide

Og ja, hvis du ønsker at vide, jeg kun skrive om det, jeg kender.

Hilsen
Tilbage til toppen
View user's profile
Kevin Weddle

Post 30 jul 2004 3:38 Re: 3 dB Båndbredde

Jeg er sikker på, hvad jeg har beregnet. Jeg står ved mine udtalelser. Der er intet galt med din påstand om, at 10Log.5 = 20log.707. Dette er faktisk halv effekt, og det er lige til-3dB. Jeg ville være hardpressed at forklare ligheden mellem de-6dB pr oktav og-20db pr årti. Kan du forklare det for mig?

Senest redigeret af Kevin Weddle den 16. august 2004 17:45, edited 1 gang i den samlede
Tilbage til toppen
View user's profile
skakmat

Tilsluttet: 26. februar 2004
Hjulpet: 35

Post 30 jul 2004 7:01 Re: 3 dB Båndbredde

Jeg har revurderes situationen, og jeg opdagede et behov for at revidere min opfattelse af, at din derivering er korrekt. Den 3dB båndbredden bruges til at definere en effektiv frekvensområdet for et system defineret ved en overførsel funktion, hvor et input behandles af systemet til at danne en gyldig output.

Din derivering er i vid udstrækning baseret på P = sq (V) / R. Et punkt, jeg hader om ligninger er, at de ofte mangler detaljer. Vi kan ikke bare bruge en ligning, der er enhed konsekvent og påtage sig det har at arbejde. Du er nødt til at forstå konsekvenserne bag dem. Derfor fysiske love er normalt udtrykt i ord, og forenkles i ligninger.
P her omtales den beføjelse forbruges af en ohmic komponent.
V her refererer til den spænding på tværs, at ohmic komponent.
R henviser til modstand for at ohmic komponent.
Så der er ingen input eller output i denne sag, og derfor intet system. Hvad er R du definerede i denne sag? Hvis du tager det særlige tilfælde, hvor en rent indbygget system, en ideel modstand er ikke meningen at ændre sin produktion til et identisk input mens frekvensen er varieret, så der er ikke sådan noget som en 3dB båndbredde på alle! Selve ordet "båndbredde" angiver, at det er forbundet med hyppigheden og fordrejning med frekvenser er den allersidste ting, jeg gerne knytte en modstand med.

Anyway, det er bare mine synspunkter. Du kan have dine egne indsigter over dette spørgsmål, kan du dele dem. Jeg vil gerne vide, for hvis min elektriske Grundlæggende er fejlbehæftet også.

Skål!
Tilbage til toppen
View user's profile
maxwellequ

Post 30 jul 2004 12:01 Re: 3 dB Båndbredde

Kevin,

Hvad angår dine spørgsmål om forholdet mellem 20dB/dec og 6 dB / oktav, her går:

Kan forestille sig en første ordre lavpasfilter, som har en stang på frekvensen fp. For f <fp gevinsten af filteret er aprox konstant og for f> fp den begynder at falde med en hastighed på 20 dB / dec (det mindsker 20 dB for hver stigning på 10 gange i frekvens) eller tilsvarende en sats på 6dB/octave (gevinsten falder 6 dB for hver stigning på 2 gange i frekvens). Dit spørgsmål er begrundelsen for dette faktum.

Forstærkningen af et lavpasfilter er givet ved
A (F) = A0 / (1 JF / fp)
Når A0 er lavfrekvente vinde, f er frekvensen, fp er stangfiskerfartøjer hyppigheden af filteret og j er den imaginære enhed (j = sqrt (-1)).

Fra ligningen vist ovenfor kan du vedrører størrelsen og fase af input og output sinewaves. For at besvare dit spørgsmål, vi er interesserede om størrelsen reaktion; den størrelsesorden kan skrives har (husk din calculus klasser?):

| A (f) | = A0/sqrt (1 (f / fp) ^ 2)

For f <<fp | A (f) | kan estimeres ved A0, hvilket er grunden til dette kaldes den lavfrekvente gevinst. For f>> fp | A (f) | kan estimeres ved

| A (f) | = aprox = A0 / (f / fp)

Nu kan du bruge denne enkle ligning til at se, hvad der sker, hvor kraftige reaktion, når f> fp. Når man sammenligner størrelsen af de filter s spænding gevinst for F1 og F2 = 10 F1, du har:

(| A (f2) | / | A (F1) |) dB = 20 log10 [(A0 / (f2/fp)) / (A0 / (f1/fp))] =
= 20 log10 [(A0 / (10f1/fp)) / (A0 / (f1/fp))] =
= 20 log10 [1 / 10] = -20 dB

Derfor når frekvensen øges 10 gange gevinsten af en første ordre lavpasfilter falder 20 dB.

Hvis du laver de samme beregninger for F1 og F2 = 2 f1 (f2 er en oktav over f1):

(| A (f2) | / | A (F1) |) dB = 20 log10 [(A0 / (f2/fp)) / (A0 / (f1/fp))] =
= 20 log10 [(A0 / (2f1/fp)) / (A0 / (f1/fp))] =
= 20 log10 [1 / 2] =- 6 dB

Derfor, når frekvensen øges 2 gange (en oktav), gevinsten af filteret falder 6 dB.

Endelig, Kevin, jeg fortæller dig igen, sin45 har intet at gøre med dBs
Tilbage til toppen
View user's profile
Kevin Weddle

Post 02 aug 2004 20:38 Re: 3 dB Båndbredde

Jeg mener, hvad du gjorde, er tog-3dB og multipliceres det med 2. I filtre, er du ikke skal bruge spænding i stedet for magt. Selvom din explaination overskrider min evne til at forstå. Jeg havde den idé at bruge
-20db pr årti og anden ankommer til-6dB pr oktav gennem brug af ligestilling. Men det fungerer ikke på den måde. Jeg føler, at den bedste måde at forklare det er at bruge formlen Xc = 1/2piFC og plug filtrene værdier i denne ligning. Jeg tror, at F bliver ganget med 2 eller 10 har noget at efterkomme den.
Tilbage til toppen
View user's profile
maxwellequ

Post 04 aug 2004 15:33 Re: 3 dB Båndbredde

Kevin,

Den forklaring, jeg gav Dem undervises på nogen elektromekanik kursus. De spurgte, hvordan man kan relatere 20dB/dec og 6 dB / oktav, og det er det, jeg forklarede dig.

Det er utroligt, hvordan du anerkender, at "explaination overstiger min evne til at forstå," og så du foreslå, at det, jeg skrev er forkert, fordi det ikke er muligt at relatere -20dB/dec og dB / oktav "gennem brug af ligestilling" det virker ikke på den måde, du siger. Hvis du ikke forstår, blot bede folk om at forklare bedre ... Ikke blot starte med at sige, at de er forkert, især når man mangler viden.

Vokse op, studere lidt mere og holde op med at sige / skrive dumme ting.
Tilbage til toppen
View user's profile
boot_strap

Tilsluttet: 02 december 2003
Stillinger: 20

Post 16 aug 2004 13:33 Re: 3 dB Båndbredde

dens det det frequncy som din højeste frequncy respons (A), når
A / (2 ^ 0,5) ..!
Tilbage til toppen
View user's profile
yeechyan

Tilsluttet: 14 juni 2004
Stillinger: 111
Hjulpet: 1

Post 17 august 2004 2:38 3 dB Båndbredde

Kevin, hvorfor har du understreget sige værdien af sin45? Er der nogen forbindelser mellem 45 graden og output vs input spænding i dette tilfælde?
Tilbage til toppen
View user's profile
Kevin Weddle

Post 17 august 2004 4:57 Re: 3 dB Båndbredde

Forholdet er enten halv effekt, hvis du kan lide lyden af det eller spændingen ligning 10log vout / vin, hvor vout / vin er lig med sin45. Begge lig-3dB. Jeg kan godt lide lyden af sin45 i modsætning til en halv effekt, fordi det viser, at du bruger en anden matematisk mulighed, som det hedder, at det modsatte og tilstødende er lig med 1, som er de dimensioner af enheden cirkel. Det er et faktum, du har en vinkel på 45 grader, når de dimensioner er 1 af 1 i henhold til trekant teori. Den sin45 derefter det modsatte over hypotenusen som er ,707 der er en række repræsenteret ved sinusbølge ved 45 grader, og det er et punkt på den enhed cirkel.

I alt, du har et reelt tal, der repræsenterer lige sider af en trekant, og det er et punkt på sinusbølge, og det er et punkt på den enhed cirkel. Disse tre ting tilsammen gør antallet relevant.
Tilbage til toppen
View user's profile
Borber

Tilsluttet: 01 januar 1970
Stillinger: 1539
Hjulpet: 116

Post 17 aug 2004 19:12 Re: 3 dB Båndbredde

Første spørgsmål der skal besvares her, er, hvad der er båndbredde?
For en kommunikation eller data signal, et mål for størrelsen af pectrum plads signalet indtager. Normalt er det bestemt som forskellen mellem de frekvenser, hvor signal amplitude er nominelt 3 dB ned med
hensyn til amplitude i midten frekvens. Disse frekvenser repræsenterer halv-power point fra amplitude-versus-frekvens funktion
2. Også kaldet NOEDVENDIGE båndbredde. Den mindste mængde frekvensrummet normalt er nødvendige for en effektiv transmission og modtagelse af en kommunikation eller data signal.
Så båndbredden normalt bestemmes ved-3dB punkter i Overførselsfunktionen hvad der er almindeligt accepteret. Du kan bruge andre steder som f.eks-6dB men du skal nævne det.
Tilbage til toppen
View user's profile
ColdCold

Stillinger: 2

Post 10 sep 2004 6:37 Re: 3 dB Båndbredde

maxwellequ og Kevin, den ting er du SAAVEL meste ret! Du er kun taler forskellige sprog. maxwellequ synes at være ved at holde sig til den løbende analog terminologi, mens Kevin, forekommer det mig, blander de analoge teori med digitale terminologi, der almindeligvis anvendes til diskrete, digitale format, nemlig brugen af diskrete trigonometriske calculus og enhedsbeløbet cirkel (i sidste ende Z-domæne). Nogle folk er mere behageligt ophold i den løbende, analog verden og beskriver den nøjagtige samme fænomener med sinusoids og kontinuerlig trigonometriske calculus. Men det gør ikke noget. Jeg har gjort alt dette ting både med papir og blyant og med Matlab og svar er altid det samme - men ikke kun det ...
de omsættes til præcise og målbare resultater kan du se i lab. maxwellequ erklæring om, at "sin45 har intet at gøre med dBs" er forkert. Frekvenskarakteristik kan altid nøjagtigt beskrevet med nuller og pæle på og inden for den enhed cirkel i z-domænet. Kevin er noget rigtigt i hans argumenter, om end ikke helt klar i hans forklaringer, mens maxwellequ's udtalelser er mere detaljeret, men helt korrekt. Og som svar på skakmat's foragt for ligninger (mangler detaljer ??!)... "Vi kan ikke bare bruge en ligning, der er enhed konsekvent og påtage sig det har at arbejde" - forkert! Det er hele pointen! Vi kan påtage sig deres korrekthed, altid. Ligningerne ALDRIG ligge og de fleste af Kevin's påstande, ligesom indstilling R = 1 på både input-og output, er fuldt gyldige. That's skønhed math: du kan indstille nogle ting til de kendte værdier og beregne nøjagtigt reponses for det ukendte. Den matematiske (udført korrekt) er aldrig galt, min ven. Ydet i den virkelige verden er der normalt en række andre faktorer, at vi kan eller ikke har taget hensyn til i vores oprindelige ligninger, men hvis du ved, hvad de er, og / eller hvis du kan måle dem, så de også kan udtrykkes i din ligninger, hvis det ønskes. Det netop afhænger af den grad af præcision, du ønsker at opnå med din matematiske modeller.

Nu, som for ligestilling af 6dB/octave og 20dB/decade i stop-båndet (rullende off) ... godt, er vi i frekvens domæne til Bode observationsområder derfor, hvis "cf" er din nuværende frekvens,

størrelsesorden på (se * 2) i dB = 20 * log (CF * 2) dB

20 * log (CF * 2) = 6.02059991 hvor 2 repræsenterer oktav
20 * log (CF * 10) = 20.00000000 hvor 10 repræsenterer årti

og det samme ...

20 * log (CF * 0,5) = -6,02059991 hvor 0,5 er den oktav
20 * log (CF * 0,1) = -20,00000000 hvor 0,1 repræsenterer årti

does that make sense??
Tilbage til toppen
View user's profile
ColdCold

Stillinger: 2

Post 10 sep 2004 8:10 Re: 3 dB Båndbredde

undskyld, jeg viste ikke ligestilling, har jeg?

oktav = * 2
årti = * 10
forskellen er en faktor på 5

20 * log (5) = 13.9794001

20 * log (2) 20 * log (5) = 20 * log (10) = 20.00000000

betyder, at "bevise" den linje har samme hældning eller noget ?????

I dunno. min matematik er for rusten ... Smile
Tilbage til toppen
View user's profile
maxwellequ

Post 10 sep 2004 16:35 Re: 3 dB Båndbredde

ColdCold,

Min pointe er, at tingene er udtrykt i dB, fordi det er bekvemt, i nogle tilfælde, til at beregne nøgletal for de samme ting i loggen domæne. Dette er meget veldefineret, som jeg state tidligere, af (P1/P2) dB = 10 log10 (P1/P2).
Det har intet at gøre med trigonometriske relationer.
Tilbage til toppen
View user's profile
Kevin Weddle

Post 13 sep 2004 20:45 Re: 3 dB Båndbredde

Det, jeg henviste til, er betydningen af-3dB som er ,707 spænding. Den ,707 i sig selv har en begrænset imporatance. De sider af en trekant på apparatet cirkel er ,707 med hypotenusen er 1. Lige sider er det, der gør de 45 graders vinkel vigtigt. Den improtance af lige sider er, at det viser lige maginitude. Den sinusbølge ikke enheden cirkel ved den måde, men det deler omkreds og radius på 90 grader. Og de har et fælles punkt i ,707 ved 45 grader. Jeg tror lige maginitude en del er det eneste vigtige aspekt, hvis der er nogen.
Tilbage til toppen
View user's profile
Borber

Post 14 sep 2004 7:04 Re: 3 dB Båndbredde

Kevin
Du skal være presumming filter af første orden (RC, RL etc). Jeg tror kun i dette tilfælde den vinkel er 45 grader. Ved overførsel funktioner af højere orden vinklen kan være meget forskellige.
Tilbage til toppen
View user's profile
Kevin Weddle

Post 14 sep 2004 19:02 Re: 3 dB Båndbredde

Jeg kan virkelig ikke fortælle dig, hvordan du vedrører alt dette. Nogle mennesker føler sig trygge ved halv effekt. Hvis der var bare en måde at kombinere disse teorier at bringe relevans for ,707. Måske lige størrelsesorden er ikke vigtigt aspekt. Måske er det det faktum, at ,707 er den værdi, der opstår, midtvejs mellem 0 og 90 grader. Også, hvis du vil huske, at RMS værdi ,707 Vp. Den sinusbølge funktion er firhugget, integreret og derefter kvadratroden træffes. Den funktion, som er integreret bruger en trigonometriske identitet. Med denne identitet du fjerner Vp og 1 / 2. Så har du integrere. Efter integration du står tilbage med 0. Så alt, hvad du har tilbage er Vp og 1 / 2. Og selvfølgelig kvadratroden af 1 / 2 er ,707. Så det er baseret på den trigonometriske identitet.
Tilbage til toppen
View user's profile
Borber

Post 14 sep 2004 19:37 Re: 3 dB Båndbredde

Jeg tror ikke,-3dB har noget at gøre med formel logik.
Ved første kendelse overføre funktioner fasen margin på hjørnet hyppigheden er 45 grad. Hjørnet (pol) frekvens sker at være på-3dB af absolutte værdi respons. Vi siger, at-3dB punkt på frekvens skala er båndbredde af en sådan overdragelse funktion.
Tilbage til toppen
View user's profile
maharshi_qis

Tilsluttet: 14. februar 2007
Hjulpet: 6

Post 10 marts 2007 7:55 Re: 3 dB Båndbredde

3 dB lgv er den frekvens, hvor gevinst vil falde med 3dB fro sin max værdi ..
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Elektronisk elementære spørgsmål -> 3 dB Båndbredde
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS