Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Termoelement Kabellængde

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Industrial, robotteknologi og automatik Forum -> Termoelement Kabellængde
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
Sobakava

Tilsluttet: 27. marts 2002

Post 26 jul 2004 12:47 Termoelement Kabellængde
tags: ad595 / 4 termoelement forstærker bord forlænge af termoelement kabler

Jeg er ikke bekendt med termoelementer meget. Jeg har brug for at måle temperaturen i et rum i forskellige punkter. Jeg lavede en termoelement forstærkeren bruger AD595 / 4. Jeg behøver ikke så meget præcision måling. ( / - 2C grad i 20 .. 60 vifte er nok jeg tror)

Jeg har brug for at vide, hvor meget kan jeg udvide ledninger med termoelementer? (J eller K type) Fordi jeg formoder jeg kan ikke placere forstærkeren bord på stuen på grund af temperatur (> 80C grader) og høj fugtighed.

Jeg har set et sådant system, og de bruges regelmæssigt kabler længere end 10meter.I ved ikke, hvor god er den ...

Hvad synes du?

Sidst redigeret af Sobakava den 13. august 2004 9:24; redigeret 1 gang i den samlede
Tilbage til toppen
FANT

Tilsluttet: 27. februar 2002
Hjulpet: 11

Post 26 jul 2004 12:53 Re: Termoelement Kabellængde

Jeg har brugt kabler indtil 50 meter.
Tag en masse uf pleje om gradient mellem de to kabler!

Mandi
Tilbage til toppen
river78

Tilsluttet: 07 juli 2004
Stillinger: 33

Post 03 august 2004 8:58 Re: Termoelement Kabellængde

Det afhænger Hvilken form for din Termoelement? Aktuelle eller potentielle. Hvis den slags er 4-20 mA u kan bruge lange kabel.
Tilbage til toppen
rauol

Tilsluttet: 02 oktober 2002
Hjulpet: 11

Post 03 aug 2004 12:41 Re: Termoelement Kabellængde

Kølig Be carefull om afskærmning. forsøger at bruge en dobbelt afskærmet ledning.
Hvis din temperatur er mindre end 100 °. C. Du kan bruge forstærker nærheden til kilden, der vil mindske støjproblemer.
Tilbage til toppen
Sobakava

Post 13 august 2004 9:24 Termoelement Kabellængde

skal jeg slutte skjold thermocoupe kabel til mit bord's GND?
Tilbage til toppen
goshka

Tilsluttet: 26. juli 2003
Stillinger: 101
Hjulpet: 3
Beliggenhed: Tver, Rusland

Post 13 aug 2004 10:29 Termoelement Kabellængde

Hvorfor du down't anvende digital ds1820 sensor?
300 * ds1820 sensor på IEEE1394 kabel 300 meter lengs med aktiv pull-up - værker ok.
Tilbage til toppen
goshka

Tilsluttet: 26. juli 2003
Stillinger: 101
Hjulpet: 3
Beliggenhed: Tver, Rusland

Post 13 aug 2004 14:39 Termoelement Kabellængde

Se også AD693 - Loop-Powered 4 20 mA Sensor Transmitter
Tilbage til toppen
Sobakava

Post 13 aug 2004 19:00 Termoelement Kabellængde

goshka, er u sikker på IEEE1394 kabel? Er det ikke for video?
Tilbage til toppen
Ale

Stillinger: 4

Post 07 okt 2004 22:48 Re: Termoelement Kabellængde

At udvide Termoelementet kabel, du behøver bruge en Weasthone bro, for at fjerne kablet selft modstand.

cooming snart jeg sender tegningen.

Beklager, jeg er ikke god til engelsk.

bedste henvisning
Tilbage til toppen
golfbumb

Stillinger: 40
Hjulpet: 5
Beliggenhed: Californien

Post 08 oktober 2004 1:21 Re: Termoelement Kabellængde

Faktisk bør du ikke have nogen problemer med at måle hvor som helst i et "rum" udefra for at værelse, hvis du bruger en AD594, som har tilstrækkelig høj impedans til at modbevise IR tab i temmelig lang wire selv.

Den bedste setup ville være at benytte, har en TC-kabel med en lang nok grisehale at nå dine 594 direkte. Du kan derefter tage ud variablen i-mellem-forbindelser.

use the same kind of wire for each of the wires to be extended and use thermocouple connectors classified for the type of thermocouple you are trying to extend. Men hvis du har brug for at udvide en eksisterende termoelement, skal du bruge den samme form for wire for hvert af de ledninger, der skal udvides, og bruge termoelement stik klassificeret for den type termoelement du forsøger at udvide. Ulige materialer i enhver sammenhæng, bortset fra krydset sig selv, vil indføre uønskede juction spænding og store målefejl. Fabrikanter også gøre forlængelse wire, der er materielt ligner TC wire, tilføjer små mængder fejl (plus eller minus en grad eller deromkring), men er billigere end TC wire, hvis omkostningerne er et problem.

But if you are powering with an isolated supply, there will be no place for the noise to go (eg stray RF) but back into the power supply. Med hensyn til dit andet indlæg, da du har et skjold, oprette forbindelse til bord jorden KUN hvis dit bord jorden er refereres til jorden jorden. Men hvis du tænder med en isoleret udbud, vil der ikke være plads til den støj, for at gå ( f.eks omstrejfende RF), men tilbage i strømforsyning. Ellers tilslutter skjoldet direkte til kendte jorden jorden. Også med mindre du har snoet TC wire og udvidelse wire være omhyggelig med at holde sig væk fra elektromagnetisk interferens kilder (motorer, andre elektronik, fluorescerende lys inventar osv.).
Tilbage til toppen
Mr.Cool

Tilsluttet: 20 juni 2001
Hjulpet: 24

Post 08 oktober 2004 4:51 Re: Termoelement Kabellængde

du kan nyde at læse:

PRAKTISKE DESIGN TEKNIKKER
FOR SENSOR SIGNAL conditioning

offentliggjort af Analog Devices

Der tales om at kompensere for lang wire længde og offset fejl osv.

Mr.Cool
Tilbage til toppen
sztibi82

Tilsluttet: 31. august 2004
Hjulpet: 5

Post 08 oktober 2004 6:00 Re: Termoelement Kabellængde

Du er nødt til at bruge samme type kabel til både terminaler, og så du kan tilslutte termocouple med 10m. Som jeg ved, at det er bedre at bruge Cu kabel.

Kun hvis du bruger 2 typer kabler længde skal være mittle.
Tilbage til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Industrial, robotteknologi og automatik Forum -> Termoelement Kabellængde
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS