Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

555 Timers - random on / off tid

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Elektronisk elementære spørgsmål -> 555 Timers - random on / off tid
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spanske version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesiske version Italiensk version Hebraisk udgave Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk version Hollandsk version Norsk version Polsk Portugisiske udgave Rumænske version Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamesisk version Kinesiske version
Forfatter Besked
Davros

Tilsluttet: 26 juni 2004
Stillinger: 2

Post 05 august 2004 13:03 555 Timers - random on / off tid

Jeg tror, jeg har set et sted, hvordan du kan bruge to 555 timere til at gøre en variabel output, der gør, at den høje og lave gange konstant anderledes.

Mener, at det er knyttet til produktionen af en til indgangen på den anden side.

Alle har en skematisk / websted med denne onfo eller er der en anden måde at gøre det?

Tak
Tilbage til toppen
View user's profile
cherrytart

Tilsluttet: 26. februar 2002
Stillinger: 125
Hjulpet: 5
Beliggenhed: Oklahoma

Post 07 august 2004 6:16 555 Timers - random on / off tid
tags: variabel timing for 555

Walter Jung havde en IC Timer Kogebog år siden. Jeg har aldrig set det online.

National Semiconductor plejede at have masser af 555 anvendelser i deres data bog.

Hvis du vil variabel timing af de 555 er du nødt til at tilslutte en variabel signal til Control Voltage input (ellers bruge ikke-lineære komponenter, ligesom en glødelampe lightbulb for en afgift eller udledning modstand). Og det eneste sted at få et varierende signal (det vil sige en analog varierende signal) er på timingen kondensator.

Så mit gæt er, at du bygge to monostables og slutte deres Control Voltage input til andre tidstællere timing kondensator.

Wackiness ensues.
Tilbage til toppen
View user's profile
cherrytart

Tilsluttet: 26. februar 2002
Stillinger: 125
Hjulpet: 5
Beliggenhed: Oklahoma

Post 07 august 2004 6:26 555 Timers - random on / off tid

ooops! ikke monostable, to astable multivibrators er, hvad jeg mente
Tilbage til toppen
View user's profile
suru

Tilsluttet: 31. august 2007
Hjulpet: 4

Post 25 sep 2007 11:35 555 Timers - random on / off tid

REFER OPAMP VED GAIKWAD
Tilbage til toppen
View user's profile
shiveshdubey

Stillinger: 28
Hjulpet: 1
Beliggenhed: Indien

Post 11 okt 2007 13:11 Re: 555 Timers - random on / off tid

Davros wrote:
Jeg tror, jeg har set et sted, hvordan du kan bruge to 555 timere til at gøre en variabel output, der gør, at den høje og lave gange konstant anderledes.

Mener, at det er knyttet til produktionen af en til indgangen på den anden side.

Alle har en skematisk / websted med denne onfo eller er der en anden måde at gøre det?

Tak

der er mange ressourcer til rådighed på nettet selv om 555 og dets applikationer.
Tilbage til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Elektronisk elementære spørgsmål -> 555 Timers - random on / off tid
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS