Regler | Recent posts | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Skitser af L293DNE H-broen kontrollerende DC-motor

Post new topicReply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Hobby Kredsløb og små projekter Problemer -> diagram af L293DNE H-bro kontrollerende DC-motor
ArabiskBulgarskCatalanske udgaveTjekkiskDansk versionTysk versionGræskEngelsk versionSpanske versionFinskFransk versionHindi versionKroatisk versionIndonesiske versionItaliensk versionHebraisk udgaveJapanske versionKoreanske versionLitauiskLettisk versionHollandsk versionNorsk versionPolskPortugisiske udgaveRumænske versionRussian versionSlovakiskSlovenskSerbisk versionSvensk versionTagalog versionUkrainsk versionVietnamesisk versionKinesiske version
Forfatter Besked
sumei

Tilsluttet: 09 oktober 2004
Stillinger: 7

Post 09 oktober 2004 8:12 diagram af L293DNE H-bro kontrollerende DC-motor
tags: diagram af en H-bro l293dne motordrevne hvordan forbinde l293dne l293dne motordrevne kontrol h broen i Matlab l293dne skematisk Matlab h-bro

Jeg gør min afhandling om omvendt pendul. Jeg vender problemet med at designe et diagram til en H-bro [L293DNE] til at styre min DC motor.
Min inverteret pendulet er sluttet til DSP TMS320C6711, og derefter fra DSP til Matlab. Mit største problem er, at jeg ikke ved, hvordan man kan forbinde min H-bro & optiske akslen kodeenhed [tilsluttet mit pendul] til DSP. Har du tilfældigvis har nogen ideer til at løse mine problemer???
Please svar mig tilbage, hvis du har de løsninger ... Mange tak !!!!! Smile [/ i]
Tilbage til toppen
onemilimeter

Stillinger: 65
Hjulpet: 2

Post 09 okt 2004 14:07 diagram af L293DNE H-bro kontrollerende DC-motor
tags: PCB layout tms320c6711 dc motor h-bro bord dc til dc skematisk motordrevne h kredsløb motordrevne optocoupler skematisk magt h bro PCB layout hvordan du tilslutter dc motordrevne

Det er Skema på databladet http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/l293.pdf

Jeg brugte TMS320LF2407 EVM før. Ligesom TMS320LF280 serien, som er langt mere magtfulde end 2407, er optimeret til bevægelseskontrol. Min kollega anvendes TMS320C6711, men han brugte den til signalbehandling. Da 2407 er optimeret til bevægelse kontrol, det har mange indbyggede funktioner for motordrevne kontrol, f.eks mange PWM kanaler, on-chip holdning kodeenhed interface kredsløb, deadband generator osv. Men, hvis jeg ikke tager fejl, med hensyn til datamodellering magt, TM320C6000 serien er en hel del mere højere end TMS320C2000 serien.

Det er ganske ligetil at kontrollere H-broen (vist i figur ikke rigtig en H-bro). Som vist i kredsløbet, kan du kontrollere (PIN 1A og 2A) motoren i bi-directional. Jeg har også brugt L293 inden for linje følgende projekt, som blev kontrolleret af 8051 ucontroller. Men i begyndelsen, vi er ikke vellykket, fordi vores motordrevne altid standset gennemgangslejr ". Efter fejlfinding, vi fandt ud af, at kredsløbet var meget støjende, når motoren var i gang (især accelaration). Så vi tilføjede optocoupler til isolerede grund af den digitale kredsløb fra jorden af motoren driver kredsløb, og efter at det fungerede meget fint. Det afhænger af din motorkraft og din PCB layout teknik. Hvis motorkraft er lav og PCB layout er godt, og derefter formentlig behøver du ikke at have optocoupler. Hvad angår kodeenhed kredsløb, jeg tror TMS320C6000 serien ikke har ombord kodeenhed interface kredsløb. Du kan oprette forbindelse til en opsamlings-I / O (ikke sikker på, at 6000-udgaven fik eller ej). Hvis nej, så er du nødt til at holde valgsteder generelle I / O. Siden 6000-serien er så stærkt, bør det ikke være et problem at kontrollere en DC-motor.

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
sumei

Post 09 okt 2004 17:38 Matlab & TMS320C6711 problemer ...
tags: diagram af en H-bro hvordan forbinde l293dne h broen i Matlab l293dne hjælpe l293dne skematisk Matlab h-bro h bro Matlab

Ked af det
Mit projekt er den omvendte pendul. Denne vogn har pendulet på toppen af den er tilsluttet DSP TMS320C6711 derefter Matlab.
I åbne både CCS og Matlab på samme tid. Men når jeg kører min CCS, er det en succes, når jeg skriver * ccsdsp * på Command Window på Matlab, den siger at den ikke kan påvise DSP bord, og det siger jeg ikke sætte mit bord. Hvorfor er det så????
Et andet problem er, at det er to I / O 80 stifter om TMS320C6711, men hvordan kan jeg forbinde dem til min L293DNE H-broen og optiske akslen kodeenhed? Hvordan vil det diagram ser gerne tilslutte både af komponenterne til min DSP I / O stifter??
Please help me out ..... Ked af det
Mange tak !!!!!!!!!!!
Tilbage til toppen
nicleo

Hjulpet: 60

Post 10 oktober 2004 2:37 Matlab & TMS320C6711 problemer ...

Jeg gætter du bruger slags TMS320C6711 DSK eller EVM. Kan du pls give os ventor af dit design kit eller evaluering kit? Fordi vi ikke kender detaljerne i de to 80-bens stik. Også, pls tilstand, hvilken version af din CCS og også Matlab.
Tilbage til toppen
sumei

Post 10 okt 2004 16:45 Matlab 6 & TMS320C6711 DSK

Den Matlab jeg brugte er Matlab 6; DSP er TMS320C6711 DSK, af CCS version 1.23.
Kunne du hjælpe mig med at løse det problem, at jeg havde nævnt i min 2. besked, databladet kan findes i:
h ** p: / / www.kanecomputing.co.uk/pdfs/spru197d.pdf

Næste gang ikke spredes spørgsmål hele bord, holde dem i samme stilling, hvis de er beslægtede.
Jeg fusionerede emner ind i en post, næste gang du får en advarsel.
Cluricaun

Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tilbage til toppen
kesavay

Tilsluttet: 02 februar 2007
Stillinger: 1

Post 02 februar 2007 15:17 Re: Skitser af L293DNE H-broen kontrollerende DC mot

hi hvert organ
Jeg bruger TMS320C6711 For kontrollerende omvendt pendul. Jeg vil gerne vide, hvordan kan jeg få den PWM (Control signaler) output fra DSK. behage hjælp i denne sag.
Jeg vil være meget taknemmelige for dig.
kesava
calvin.vaus (at) gmail.com
Tilbage til toppen
Post new topicReply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Hobby Kredsløb og små projekter Problemer -> diagram af L293DNE H-bro kontrollerende DC-motor
Side 1 af 1 Alle tidspunkter er GMT 2 timer

Misbrug | | Administrator | | Moderatorer | | Støt os | | sitemap
topic RSS