| Author | Besked |
|---|
abasir
Joined: 16 Marts 2002 Posts: 39 Hjalp: 1 Beliggenhed: Malaysia
| November 30, 2004 8:55 Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver | | |
|
| Jeg stødte på følgende hjemmeside (http://hem.passagen.se/communication/supertuner.html) ved hjælp af TV-tuner som kommunikation modtagere. De nævnte tuner er vanskeligt at købe nu. ) : Med adgang til billige tv-kort til pc'er (med indbygget TV tuner output af video og lyd direkte), kan følgende ske (vil tuner fjernes fra PCB og styres direkte med microcontroller / pc ved hjælp af I2C):
TV Tuner Videoudgang -> Mixer (med DDS LO) -> 455 kHz filter -> Demodulator (FM, AM, CCW, osv.) -> Lyd.
Den væsentligste årsag til h (at) ck er at give 1Hz beslutning til frekvens ændres. De fleste tunere kun tillade 50kHz opløsning.
Tak & hilsen, |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
Google AdSense

| November 30, 2004 8:55 Annoncer | | |
|
|
|
|
| Tilbage til toppen | |
 |
IanP
Joined: 05 Oktober de 2004 Indlæg: 6.490 Hjalp: 1542 Beliggenhed: West Coast
| November 30, 2004 9:25 Re: Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver | | |
|
| Jeg tror ikke, du kan gøre det på denne måde. Outputtet fra tv-tunere fra computer-kort er baseband video-signal (efter AM-Demodulation) og vil blive usless for dig. |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
cozturk
| 30 November 2004 11:06 Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver | | |
|
| Fine tunning kan være nyttige for Audio IF fase. Så vi kan træde til 50kHz trin. Til FM-radio-tilstand, kan tuneren skridt gøres 31kHz. og det kan reduceres til at skifte 4MHZ xtall til 3.58MHZ også.
Naturligvis kan vi tage, hvis signalet fra mixer IC til AM ensrette og for vores snævre bånd IF fase. Måske en billig AM / FM-radio kan bruges. Jeg prøvede det for FM ensrette. Vellykket. Men jeg er ikke testet. Radioer LO bør tunned til 30 MHz.
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=97874&highlight = |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
abasir
| 30 November 2004 15:42 Re: Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver | | |
|
| | IanP skrev: | Jeg tror ikke, du kan gøre det på denne måde. Outputtet fra tv-tunere fra computer-kort er baseband video-signal (efter AM-Demodulation) og vil blive usless for dig. |
Tak for at fremhæve over for mig. Jeg vil lirke åbne tuner modul og tage VIF output for opgaven. Enhver god hjemmeside, der beskriver tv-tuner operationer? Jeg har altid været "digital", så dette RF ting ikke er mit domæne |
|
| Tilbage til toppen | |
 |
abasir
| December 12, 2004 7:07 Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver | | |
|
| Guruer,
Kan jeg bruge intercarrier signal i stedet for VIF? Tuneren Jeg har brug TDA9801, at output video / audio intercarrier. Jeg planlægger at bruge intercarrier, bland det med DDS-signalet og input til output til 5.5MHz filter og FM demod enhed af TDA9801. Ønsker ikke at gentage det kredsløb, der allerede findes 
Tak |
|
| Tilbage til toppen | |
 |