elektronik forum

Regler | Seneste indlæg | emne RSS | Søg | Registrer | Log ind

Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Hobby Circuits og små projekter Problemer -> Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver
Author Besked
abasir

Hjalp: 1
Beliggenhed: Malaysia

Post November 30, 2004 8:55

Jeg stødte på følgende hjemmeside (http://hem.passagen.se/communication/supertuner.html) ved hjælp af TV-tuner som kommunikation modtagere. De nævnte tuner er vanskeligt at købe nu. ) : Med adgang til billige tv-kort til pc'er (med indbygget TV tuner output af video og lyd direkte), kan følgende ske (vil tuner fjernes fra PCB og styres direkte med microcontroller / pc ved hjælp af I2C):

TV Tuner Videoudgang -> Mixer (med DDS LO) -> 455 kHz filter -> Demodulator (FM, AM, CCW, osv.) -> Lyd.

Den væsentligste årsag til h (at) ck er at give 1Hz beslutning til frekvens ændres. De fleste tunere kun tillade 50kHz opløsning.

Tak & hilsen,
Tilbage til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post November 30, 2004 8:55

Annoncer

Tilbage til toppen
IanP

Hjalp: 1542
Beliggenhed: West Coast

Post November 30, 2004 9:25

Re: Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver

Jeg tror ikke, du kan gøre det på denne måde.
Outputtet fra tv-tunere fra computer-kort er baseband video-signal (efter AM-Demodulation) og vil blive usless for dig.
Tilbage til toppen
cozturk

Post 30 November 2004 11:06

Fine tunning kan være nyttige for Audio IF fase. Så vi kan træde til 50kHz trin. Til FM-radio-tilstand, kan tuneren skridt gøres 31kHz. og det kan reduceres til at skifte 4MHZ xtall til 3.58MHZ også.

Naturligvis kan vi tage, hvis signalet fra mixer IC til AM ensrette og for vores snævre bånd IF fase. Måske en billig AM / FM-radio kan bruges. Jeg prøvede det for FM ensrette. Vellykket. Men jeg er ikke testet. Radioer LO bør tunned til 30 MHz.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=97874&highlight =
Tilbage til toppen
abasir

Post 30 November 2004 15:42

Re: Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver

IanP skrev:
Jeg tror ikke, du kan gøre det på denne måde.
Outputtet fra tv-tunere fra computer-kort er baseband video-signal (efter AM-Demodulation) og vil blive usless for dig.

Tak for at fremhæve over for mig. Jeg vil lirke åbne tuner modul og tage VIF output for opgaven. Enhver god hjemmeside, der beskriver tv-tuner operationer? Jeg har altid været "digital", så dette RF ting ikke er mit domæne Smile
Tilbage til toppen
abasir

Post December 12, 2004 7:07

Guruer,

Kan jeg bruge intercarrier signal i stedet for VIF? Tuneren Jeg har brug TDA9801, at output video / audio intercarrier. Jeg planlægger at bruge intercarrier, bland det med DDS-signalet og input til output til 5.5MHz filter og FM demod enhed af TDA9801. Ønsker ikke at gentage det kredsløb, der allerede findes Smile

Tak
Tilbage til toppen
Arabisk Bulgarsk Catalanske udgave Tjekkisk Dansk version Tysk version Græsk Engelsk version Spansk version Finsk Fransk version Hindi version Kroatisk version Indonesisk version Italienske version Hebræisk Japanske version Koreanske version Litauisk Lettisk Hollandsk version Norwegian version Polsk Portuguese version Rumænsk Russian version Slovakisk Slovensk Serbisk version Svensk version Tagalog version Ukrainsk version Vietnamese version Kinesisk version
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Indeks -> Hobby Circuits og små projekter Problemer -> Brug af TV-tuner som front-end for Kommunikation Receiver
Side 1 af 1

subj

text

Alle tidspunkter er GMT 1 Time
Lignende emner:
FM-tuner frontend design-Primer behov. (10)
RF front-end og tuneren er samme koncept? (1)
Hjælp i receiveren frontend design_which BPF skal jeg bruge (5)
Receiver Front-End, "fasetransformeren"? (11)
Hvordan man laver en BPSK modtager ved hjælp af en AM-tuner? (2)
Forskel btw Tilbage ende og forende i VLSI (5)
Effektiv IC front-end til back-end-værktøjer (1)
hvad der er frontend og back end? (3)
Frontend & Tilbage ende? (6)
Front-end til back-end overgangen (8)

Misbrug | | Administrator | | Moderators | | Støt os | | sitemap
topic RSS