Ændre MAC adresse for en blæserløse industri-PC

K

knpc

Guest
Hej, Jeg har en blæserløse industriel pc, som jeg gerne vil ændre MAC-adressen på den NIC til at bruge DOS. Har du en løsning til at ændre denne adresse. Jeg gør det klart, at kortet skal bruges i DOS Tak. Knpc

undskyld for at afbryde ... hvad formålet med at ændre MAC-adresse? handler det om IP?

Jeg forstår ikke hvorfor du har brug for at ændre MAC til at bruge DOS. De to er ikke relateret. Den eneste grund til at ændre en MAC er at klone eller hacke noget. MAC det bare en unik HW Id for at bruge Ethernet-port. Hvis du ønsker at starte en pc ind i DOS og bruge TCP / IP. Så har du brug for en NDIS Driver, NWLink og en pakke driveren, hvis jeg husker rigtigt. Du kan derefter bruge et program til at bruge den med. Check ud: http://users.telenet.be/mydotcom/library/network/dostcpip.htm Hvis du vil have en DOS Webbrowser derefter se på: http://freshmeat.net / projekter / arachnebrowser / Hilsen Ian

Hej, Min software er i DOS, og bruges kun MAC-adresse-nummer, ikke TCPIP. Et bundkort med integreret netkort fejler, jeg ønsker at sætte et andet bundkort med et andet netværkskort, og har MAC-adressen på den første bundkort. Så det burde omskrive MAC-adressen i Drive af de nye netkort af samme mærke. Tak

Så det er et tilfælde af at flytte identitet. (Kloning). Du er nødt til at levere meget mere information. Den hardware, du har, model, varenummer, links til spec. Du kan normalt ændre MAC, men det er ikke altid nemt og offe kræves hacking MAC PHY EEPROM. Du er nødt til først at finde Ethernet-controller, der er uaually en EEPROM ved siden af. Noget i retning af 93CXX. Nogle gange værktøjer er tilgængelige fra leverandøren af controller, der giver dig mulighed for at omprogrammere EEPROM. Oherwise du nødt til direkte forbindelse til den, der kan kræves at fjerne det og bruge en EEPROM reader / progammer. Du kan derefter nødt til at finde MAC i EEPROM hukommelse og ændre den. Det store problem her er den chip kan også have en CRC til at beskytte againist Korruption eller ændring. Hvis jeg gør det, bliver du nødt til at genskabe den CRC. Dette kan tage nogle arbejder ud. Hilsen Ian

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back