ønsker at skille gamle tv for sin elektronkanon

L

lynx_phoenix

Guest
Jeg har fået et rigtigt gammelt tv, der ikke arbejder efter de mennesker, der gav den til mig. Jeg har allerede åbnet dinosaur op, og de fleste af sine smukke muggent derinde, masser af støv og kram. hvad jeg er interesseret i, er det elektronkanon (uden skærm), strømforsyningen og måske noget andet, der kunne være interessant og nyttigt, men ikke de gamle PCB selvfølgelig. på disse Jeg har et par spørgsmål. Jeg har tjekket på nettet og det ser ud til der er en sundhedsfare med fosfor og en række andre kemiske bruges til skærmen, tror jeg. overvejer at der er et tomrum på indersiden af ​​skærmen, ville adskille pistolen fra skærmen ender med at sprede farlige ting rundt omkring mit værelse, da luften ville styrte ind og ryste den? er der en måde at gøre dette sikkert, hvis overhovedet? pistolen sidder fast temmelig tæt til tragten (ligner sin limet der) og jeg er ikke sikker på, jeg kan regne ud, hvordan dens formodes at komme ud. er der et »sædvanlige måde" at gøre det, eller skal jeg bare prøve at trække det af med brute force? også, strømforsyningen synes at være skruet og svejset fast på noget, så jeg kan glemme alt om det, men er der noget andet, der er unik for disse gamle tv, der kunne være af interesse? Jeg er bare latrintømning for dele virkelig. tak

Ja, det er farligt at bryde en tv-rør. Risikoen for at såre dig selv (og folk i nærheden af ​​dig) er muligvis mere end "værdi" af de elektronkanon Hvad vil du gøre med "elektronkanon"

Du ved, at en elektronkanon kunne kun bruges i en høj vakuum? Det er ikke meget svært at afmontere det fra en tv-CRT, men du har også brug for et vakuum beholder med en el-feed-through, og en høj vakuum pumpe til at betjene den. Mulige implosion er den mest alvorlig sikkerhedsrisiko ved håndtering af CRT-skærme. Så vidt jeg husker, de fleste CRT-skærme har en pumpe dyse under soklen, der kan skæres til at lufte dem sikkert.

Skæring evakueringen pip kan stadig pop røret. Den metode, der anvendes kommercielt, når røret er at have en ny monteret pistol, men bevare de eksisterende fosfor er at bore et lille hul (<1 mm) i halsen, så tæt på benene som muligt. En normal boret vil ikke arbejde på glas du har brug for en, der maler i stedet for nedskæringer glasset. Ikke for sjov, en god kilde til disse er en tandlæge, når de begynder at bære, tandlægen vil erstatte dem, men de vil stadig skære glas og keramik mange flere gange. Fjernelse af halsen er normalt gøres ved at score en ring omkring det og derefter trykke den forsigtigt, vil det snappe efter ringen og komme væk intakt. Brian.

@ Klystron - ville bare scavenge det til senere, jeg har ingen intentioner om at bruge det i øjeblikket. når du siger "risiko" er det risiko på grund af implosion eller kemikalier? Jeg spørger, fordi implosion jeg kan klare med forholdsregler, men hvis giftige kemikalier inde fra skærmen blive luftbårne, da jeg er hjemme, jeg vil hellere undgå operation helt. @ FVM - Ja, jeg gjorde lidt for at søge inden du forsøger det, bare for at sikre, at der var brug for at gøre det efter fjernelse af elektronkanon selv. da jeg ikke har til hensigt at bruge det med det samme, alt hvad jeg er interesseret i, er en arbejdsgruppe del. Imidlertid har jeg læst, at udskifte de interne glødetråd pistolen med den ene lavet af en anden legering kan få det til at fungere uden et vakuum. I dont huske, hvordan det var berettiget, men det virkede troværdigt. @ Imellem! - Tak for info, men som jeg dont omhu for at servicere TV, men bare tage sin elektronkanon, ville FVM metode stadig arbejde for det? er der nogen fare ud over mulige implosion? Jeg har bemærket noget tape og virkelig tyk lim rundt om halsen, som jeg formodes holdt pistolen der, men nu da du nævner huller, er det muligt båndet dækker gamle huller? de er temmelig symmetrisk omkring halsen, så jeg dont tror det, men da jeg dont have en boremaskine, ville det være hensigtsmæssigt at finde et gammelt hul og bare åbne den: P

Jeg har læst, at udskifte de interne glødetråd pistolen med den ene lavet af en anden legering kan få det til at fungere uden et vakuum
CRT rør har indirekte opvarmede katoder, kan jeg næsten ikke forestille mig, hvordan du udskifter glødelamper med DIY teknikker. Og du stadig ikke vil være i stand til at drive en elektronkanon ved atmosfærisk tryk med en fri vejlængde på omkring 100 nm.

højre, så jeg gætter sin temmelig meningsløst at gå igennem alt det arbejde, og faren for at få en elektronkanon, at jeg nok cant bruge alligevel. Jeg gætter jeg bare skrot tv'et og lave en søgning på hvordan man kan faktisk gøre en elektronkanon, hvis jeg er interesseret i fremtiden, tak for alle svarene gutter!

Jeg ville ikke engang tænke på at redde pistol til senere. Bortset fra de åbenlyse vanskeligheder med behov for et vakuum og nogle meget høje spændinger til at gøre det gøre noget nyttigt, men så snart luften når katoden det vil oxidere og miste effektivitet og magnesium gettering mislykkes. Når en ny elektronkanon er udstyret til at reparere et rør, det skal pumpes til nær vakuum tilstand og derefter den interne magnesium ringen er antændt i en induktion ovn. Det er en én gang processer, kan det ikke blive gentaget, at pistolen er nytteløst, så snart luften når det en anden gang. Brian.

LOL overlade det til mig at bære og holde en kæmpe ubrugelig tv for at få en del thats ubrugelig engang fjernet: P Anyway, jeg gætter på at afregner det for godt - gamle tv -> junk mærketråd som løst

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back