ønsker Hjælp SM0038 og AS017 Ir-modtager med PIC

N

nicko-391

Guest
Jeg ønsker at få input fra IR-modtager, hvis IR stråle reflekteres. (Sender og modtager finde på samme side) Jeg brugte SM0038 og AS017 IR-modtagere. Jeg genererede 38KHz IR stråle ved hjælp af PWM, men jeg kunne ikke få udgang fra OUTPUT PIN af modtageren (Lavspænding). Så jeg brugte burst signal og fravær periode for IR beam.That var også ubrugelig. Jeg direkte tilsluttet IR LED til PIC. Du ser noget wrong.Please give mig nogle rådgiver

TSOP1738 ~ SM0038 maj, bør ikke arbejde, fordi vi genererer løbende puls IR hos 38kHz snarere end byger af firkantbølge med huller. Se dataheet:
Datasignalet skal opfylde følgende betingelse:   bærefrekvens skal være tæt på centrum hyppigheden af ​​båndpas (f.eks 38kHz).   Burst længde bør være 10 cykler / briste eller længere.   Efter hver burst, der er mellem 10 cykler og 70 cykler et hul på mindst 14 cyklusser er nødvendig.   For hver burst som er længere end 1.8ms et tilsvarende hul tid er nødvendig på et eller andet tidspunkt i datastrømmen. Denne forskel tid bør have mindst samme længde som burst.   Op til 1400 korte stød i sekundet kan modtages kontinuerligt.
[color = sølv] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 23:49 ---------- Forrige post var på 23:46 --- ------- [/size] [/color] Jeg gik ud fra bruger det korrekte pinout for SM0038, sæt IR-modtageren opad på venstre pin = GND, midt pin Vcc, højre pin = OUT.

Jeg brugte midterste stift som Vcc og højre stift som OUT.Is det forkert? Jeg henviste TSOP1738 datablad.

Ups, min fejl, jeg skrev vice versa, IR korrekte pinout: grin:, men se burst længde og mellemrummet tid på mindst 14 cyklusser, der er nødvendige, som i dataarket.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back