+ / - 0,1 grader. C. temperaturregulator.

R

rauol

Guest
Jeg er nødt til at designe en temperaturregulator med + / - 0,1 grader C. nøjagtighed. Input er PT100 og temperaturområde er fra 30 t0 45 grader C. Enhver referances? Thanx

Foretrækker du Forstærker / AD konvertering / Mikrocontroller tilgang eller vil du gerne bo hos op-amps og komparatorer?

Måske denne bog vil være nyttig. Elektrisk temperaturmåling med termoelementer og modstandstermometre Matthias Nau 10. Udvidet. udgave, august 2002, 163 sider ISBN 3-935.742-07-X
Code:
 http://www2.jumo.de/service/literatur/pdf/FAS146gb_ElektrischeTemperaturmessung.pdf

Hej Har du nyt link til bogen h ** p :/ / www2.jumo.de/service/literatur/pdf/FAS146gb_ElektrischeTemperaturmessung.pdf~~HEAD=NNS takket

Hello Mgajo og de andre. Bogen fra M. Nau kan findes på følgende link: ElektrischeTemperaturmessung MIT thermoelementen und widerstandsthermometern - M. Nau h ** p :/ / www.thermoguard.ch / download / ElektrischeTemperaturmessung.pdf Dette er en meget flot bog. Men du skal kunne læse tysk. S.

[Quote = rauol] Jeg har til at designe en temperaturregulator med + / - 0,1 grader C. nøjagtighed. Input er PT100 og temperaturområde er fra 30 t0 45 grader C. Enhver referances? Thanx [/quote] Der er masser af referencer derude, men hvad de skal gøre, hvad man skal gøre? Her er nogle retningslinjer for emner at fokusere på: 1. Brug en konstant strøm kilde til ophidse FTU. Indstil den nuværende høje nok til at producere en FTU spænding et godt stykke over støj, men ikke så meget som at forårsage FTU selvopvarmning. Konstant strøm vil gøre dig i stand til at køre lange kabler til FTU uden at lide bly-tab nedbrydning. 2. Snarere end at forsøge at kontrollere den aktuelle præcist, måler blot det med ADC. 3. Sense FTU spændingen ud på FTU (dvs. "4-wire" kredsløb), således at fjerne de kabel-tab i den aktuelle løkke. Hvis throughput ikke er et problem, kan du overveje en integrerende typen ADC, hvilket yderligere vil medvirke til at reducere støj. 4. Konverter målte FTU spænding til temperatur enheder. Dette kan gøres for at dit specificeret nøjagtighed med en enkel opslagstabel. Du behøver ikke et stort bord, bare interpolere mellem tabelværdierne. Du kan nemt bestemme antallet af tabelværdier ved at simulere på et regneark.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back