1-D dispersion diagram af Sievenpiper struktur ved HFSS

D

dentai

Guest
Hej alle, I et HFSS tutorial til at designe og simulere champignon-lignende Sievenpiper struktur, blev 2-D dispersion diagram udvindes ved eigenmode løsning. Men den tid-forbruget er meget meget lang. En anden metode er brugen af den drevne tilstand løsning. Men vi er nødt til at ændre Sievenpiper struktur at placere excitation-porten på den. Men jeg ved ikke, hvordan man kan placere magnetisering om strukturen. Har nogen kendskab til denne tutorial? hjælpe mig med denne sag ?!?!?! Tak.

Hej dentai, jeg har nøjagtig det samme spørgsmål i simulering Sievenpiper champignon struktur. Har du løst problemet eller har du nogen henvisninger, der er relateret? Please help! Tak!

Jeg har det samme spørgsmål, så hvis nogen kender det ville være dejligt, hvis du har oplysningerne fra.

Hej legyptien, se vedlagte dokument ved HFSS ansøgning ingeniør Richard remski. Du vil se den direkte transmission metode forklaring på PBG overflader. Jeg har gjort noget arbejde på disse overflader. Jeg håber det hjælper dig. / SC

Hej Sweetchoto, mange tak for din hjælp. Jeg havde en (hurtig) se på din PDF, og det hjælper, men helt ærligt jeg har ikke svaret på mit spørgsmål. For at være sikker spurgte jeg rigtigt mit spørgsmål, se på dokument [/URL] på side 41. Der er en asymmetri, der er taget for at gøre "Direkte Transmission Method" (drevet mode) efter hvad jeg forstår. Jeg gætter på, at Driven-mode og "Direkte Transmission Method" er den samme ting, fordi du udpakker spredning diagram (med en formel) fra S parametre, right? Faktisk Jeg vil bruge denne teknik, fordi 2D dispersion diagram tager for meget tid. Har du en idé? Tak!

Hej, jeg kan ikke åbne dokumentet. Men jeg tror du nævne navnet på dokumentet 'metamaterial' tilgængelig på Ansoft hjemmeside. I dette dokument de har brudt champignon struktur, så havnene kan placeres i begge ender for at gøre problemet en to port problem. Hvis du ønsker at prøve denne metode så er du nødt til at være forsigtig, fordi du ikke ønsker unødige modes at overføre via din bølgeleder hulrum model (det bliver lig med bølgeleder simulation). De har gjort det ved hjælp af ansoft Hfss designer, men det kan også gøres ved at bruge ansoft hfss. alt er forklaret derovre herunder den fuldstændige metode og resultater. Så hvad er din tvivl?? Hvad vil du have mig til at forklare? / SC

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back