1 / f støj analyse i Cadence

U

Ugur Yegin

Guest
Hej, Vi har designet en grundlæggende strømkilde indlæst NMOS fælles source-forstærker samt en op-amp i en 0,35 teknologi i kadence, og vi ønsker at optimere designet i mindst 1 / f støj. Da jeg ikke er meget fortrolig med støj simulationer, kan nogen hjælpe mig med: 1) Er den almindelige støj analyse i kadence (input støj ikke er taget i condideration, ligesom støjen tilføjet af forstærkere), giver 1 / f støj eller er det akkumulerede støj fra termiske og hyppighed? 2) Hvis det er den akkumulerede støj, hvordan jeg bare får 1 / f støj? 3) Hvordan kan jeg køre optimizer for at minimere denne værdi? Jeg ville sætte stor pris på enhver hjælp i denne sag. Tak og venlig hilsen Ugur Yegin

At analysere støj i dit kredsløb, kan du gøre "Noise" simulation i kadence. Denne simulation viser støjen har bidraget med forskellige enheder i kredsløbet. Når du laver støj simulation, plot støjen kurve. Denne kurve vil være i form af regelmæssige støj kurve, som vi ser i lærebøger. dvs det vil være høje ved lave frekvenser, eksponentielt falder på tværs af frekvens, efter en bestemt f, sin næsten konstant. Det f kaldes støj hjørne. Og enhver støj under denne f, der betegnes som 1 / f støj og alle de støj over f, der betegnes som termisk støj. Du kan udskrive støj resumé på kadence, som vil give dig mulighed for at finde ud af integrerede støj over et frekvensbånd. Den viser også store støj bidragyder enheder sammen med støjen type. "Id" indebærer termisk støj og "fn" indebærer 1 / f støj. Du kan tage ændre formatforhold af disse enheder for at reducere deres termiske eller 1 / f støj i overensstemmelse hermed. MCB

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back