1 MHz clock generation

D

donmarino

Guest
Jeg har til at designe et kredsløb til klokkepulser generation.Clock frekvens er i intervallet 1 - 10MHz og de særlige krav er stabilitet over temperatur (lavere end 2%) og tunability af oscillationsfrekvens med 10 bits (trin af 500Hz).
Jeg tror, at disse krav er en smule vanskeligt at opnå med
FMO'er ring oscillator.Formentlig en RC oscillator er den bedste løsning.Nogen forslag?
Tak på forhånd for din støtte
Sidst redigeret af donmarino den
10. jul 2009 11:31, edited 1 gang i den samlede

Også mange potentielle løsninger.men generelt, lyder som du har brug for et digitalt kontrollerede oscillator.der er mange af dem derude.en jeg for nylig så er baseret på si570 chip, og du kan styre det via en MCU.

temperaturstabilitet er vanskeligere.en fremgangsmåde er at bruge en effekt transistor som varmelegeme, og en thermister som en temp sensor for at kontrollere den aktuelle går gennem magt transistor.stick beføjelse transistor til enten chip eller krystal til at opretholde temperaturen.

Undskyld, jeg glemte at sige, at det skal være udformet i fuld brugerdefinerede standard CMOS teknologi 0.18um

10 bits kontrol ligner mere 9,7 KHz skridt størrelse til mig.Hvilke præcise frekvenser, du forsøger at ramme, eller har du ikke pleje, så længe det er tunable?Kan du bruge eksterne krystal resonator?

Du har ret i,
at jeg ikke interesserer os for nøjagtige centrale frekvens (det har bare at være i størrelsesordenen 1MHz - 10MHz), hvad der er vigtigt er, at det er tunable omkring sin værdi med 10 bits og skridt på ca 500Hz (sorry, men det første indlæg i dette emne var uncurrectly "step af 500KHz").Eksterne resonator kan ikke anvendes til nedbringelse af omkostningerne, hverken andre eksterne komponenter

Jeg tror, RC kunne nå dit mål.
Du kan bruge et skifte res array eller skifte cap array til at finjustere frekvensen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back