100V 2200uF cap dødelige?

Sikker på, bare beregne den aktuelle dircharge til din krop i 1 sekund.Det kan nok få has på, hvis du er svag.

hvad er den ligning?

100v/1MIL OHM (organ resistens) = .0001 eller ,1 mA MAX.

100V / (resitance af kroppen) = Nuværende

Nuværende i milliampheres allerede kan dræbe dig, hvis passeret gennem kroppen.Organer modstand i megaohms eller større (korrigere mig, hvis jeg tager fejl), så det vil kræve en stor del af spænding for at få dette beløb strøm gennem kroppen.

Hvor lang tid det vil tage for at indfri alle de nævnte 100V af kondensator til 0V er T = RC, men naturligvis måske spænding under 50V kan ikke synke strøm gennem kroppen længere ...Venligst, hvis jeg tager fejl.

sige ur organ resistens er 1M ohm.

100v/1M er 0,0001 AMP.det
er ikke nok er det?Plus det er ikke altid på 0,0001 AMP cuz den vil falde eksponentielt

5ma - 9ma kan forårsage ventrikulære fibrilation eller hjerte anfald i en voksen mand, når der leveres på tværs af hjertemusklen.

Den menneskelige krop er fyldt med ledende væske - saltholdige som en del af blodet.Modstanden du måle fra finger tip-til-finger tip vil variere afhængigt af huden.Den eneste isolering du har, er det lag af døde hudceller på epidermis.Hvis huden er våd, modstanden kan være ret lavt.Typisk er den modstand fra en side til en anden kan være mellem 1Mohm og 1500ohm når "tørre".Hvis huden er våd, modstanden kan være så lave som 100-500 ohm.

Nu til den sjove del - da det eneste isolering du har, er det yderste lag af døde hud, skal du overveje fordelingen spænding på din isolering i spørgsmål, der blev stillet.Når epidermis er udsat for en potentiel forskel på ti volt DC (10VDC) eller mere, det cellulære struktur begynder at bryde sammen, og huden modstand begynder at falde.Fordelingen ses som en hud brænde på kontaktpunkter med spænding kilde.

For de spørgsmål, der er stillet her, 100vdc afgift på kondensator er mere end tilstrækkelige til at nedbryde huden og videregive aktuelle på op til 100vdc/500ohms = 200ma maksimale puls.Hvis den nuværende er på tværs af brystet, hjerte beslaglæggelse er muligt.Hvad er mere tilbøjelige til at ske, er sammentrækning af armen og kroppen muskler, der forårsager dig til at spjætte væk fra kondensator - men jeg ville ikke ønsker at satse på det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back