12-bit SAR ADC

U

uladz55

Guest
Hej,
hvem ved, er det muligt at få 12 bit SAR ADC uden selv-kalibrering ved hjælp af moderne CMOS-proces?
Sampling rate er mindre end 100 kHz.

Hej,

kender du nogen kommerciel 12 bit SAR ADC uden selfcalibration?

Tak

ja
fyr
er der nogen ting, om at sælge?
høj den samping sats måske nyttigt.

Hej, layes2,

Kan du sætte enhver henvisning om kommercielle 12 bit SAR Charge-omfordeling ADC uden selfcalibration?

Tak,

Uladz55

Jeg tror ikke, 12-bit SAR ADC uden kalibrering er mulig.Det måske bruge laser til at ændre R eller C til at opfylde de spec.

Hej,

Mikrochip har 12 bit 100kSPS SAR REG (MCP 3204/3208) og intet nævner om selfcalibration.

Men jeg er ikke sikker på, de ikke bruger selfcalibration.

Altså, nogen, der har erfaring med eller kender til 12 bit SAR ADC uden selfcalibration?

Der er produktet i analog enhed, der er 12bit SAR REG uden selfcalibration.Jeg er sikker på, at.

Hej, segabird,

hvad Analog Devices's 12-dit SAR ADC uden selfcalibration?
Kan du sætte mere nøjagtig henvisning?

uladz55 skrev:

Hej, segabird,hvad Analog Devices's 12-dit SAR ADC uden selfcalibration?

Kan du sætte mere nøjagtig henvisning?

Hej, segabird.

Tak for oplysningerne.

ADI har AD7440/AD7450 10-bit og 12-bit ADC.
Det synes 12-bit ADC uden kalibrering har lavt udbytte og ADI anvendes den samme bane for 10-bit og 12-bit ADC.

Theorically, bør det være muligt at opnå 12bit uden kalibrering på en standard CMOS proces.

Men vi er på kanten af procesteknologi præcision, så hver enhed af kredsløbet skal udformes.

Mit råd er at have et kig på PE Allens bog, som har en intersting kapitel om ADC design.Fra beregningen afgivet på denne bog, synes det mere passende arkitektur til 12 bit SAR ADC uden kalibrering for at være en afgift-skalering MSB, spænding-skalering LSB DAC.

Hej,
Jeg spekulerer på de 12 bit ADC uden cal.kan have stort udbytte i kredsløbsdesign synspunkt.I reelle IC fremstilling, er det vanskeligt for udarbejdelsen af et sådant produkt.

Hej,
McCreary og P. Gray anført i deres papir (IEEE, JSSC, VSC-10, No.6, 1975), at den maksimale opløsning for beregning omfordeling SAR REG w / o kalibrering er 10 bit.
Og den vigtigste kilde til unacuracy er kondensatorer mismatch.

Men nu har vi kommercielle 12-bit gratis omfordeling SAR REG w / o kalibrering.

Desuden sagde A. Hastings i hans "The art of analoge layout", p.253 i 2001, at untrimmed oxid kondensatorer kan opnå 0,01% matchende, dvs 14 eller endda 15 bit opløsning.

Så teknologien udvikler sig meget hurtigt.

Dybest set så vidt jeg ved, ,10-11bit for kondensatorer søgeord er mere rimeligt i moderne CMOS technology.It er ikke nemt at holde sig over 12bit opløsning.

I aditional til kondensator misforhold, tror jeg, at der bør være andre faktorer, der påvirker beslutningen op til 12 bits.Det kan forårsage af operationelle forstærker eller mos mismatch.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back