12 volt til 5 volt DC reguleret

W

wyrebiker

Guest
Jeg ønsker at tilslutte en permanent føre til, at min motorcykel batteri (12 volt DC) at sænke produktionen til 5 volt DC.Billigste og nemmeste please.

wyrebiker skrev:

Jeg ønsker at tilslutte en permanent føre til, at min motorcykel batteri (12 volt DC) at sænke produktionen til 5 volt DC.
Billigste og nemmeste please.

Billigste løsning er 7.805 IC, hvis din nuværende er 1A eller mindre.

1.Du kan bruge almindelige IC KA7805 eller bruge Zenner diode!

Jeg har et spørgsmål omkring 78xx spænding lovgivere?

Antage, at input DC spænding er VI og produktion af IC er Vo volt.

ΔV = Vo - Vi
I: Current drænet fra IC
P = ΔV * I

Er dette P magten spredes af IC, eller nogle har nogle andre omregningsmekanisme, arbejde, ligesom Swith mode?

Ligesom de fleste af de fyre sagt, bruge en 7.805 IC.Men hvad de ikke siger er, skal du bruge en køleplade med IC.Ellers vil IC ikke vare mere end et par måneder.Både IC og heatsink er billige.Du kan finde dem i nogen RadioShack.

horzcat skrev:

Ligesom de fleste af de fyre sagt, bruge en 7.805 IC.
Men hvad de ikke siger er, skal du bruge en køleplade med IC.
Ellers vil IC ikke vare mere end et par måneder.
Både IC og heatsink er billige.
Du kan finde dem i nogen RadioShack.

en serie på 10 si diode giver mere strøm end 7805, og det er Chep også!

hvad tror du

12-5 = 7

Antallet af diode = 7/0.7 = 10

og du har en mulighed 5V, 5.7V, 6.4V, 7.1v, 7.8V etc.

manish12 skrev:

en serie på 10 si diode giver mere strøm end 7805, og det er Chep også!hvad tror du12-5 = 7Antallet af diode = 7/0.7 = 10og du har en mulighed 5V, 5.7V, 6.4V, 7.1v, 7.8V etc.

manish12 skrev:

en serie på 10 si diode giver mere strøm end 7805, og det er Chep også!hvad tror du12-5 = 7Antallet af diode = 7/0.7 = 10og du har en mulighed 5V, 5.7V, 6.4V, 7.1v, 7.8V etc.

Hej, du kan bruge denne sche nedenfor for at øge den nuværende ouput af IC7805.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Kan du sende værdierne for alle equiments i reglated kredsløb?Og alle transistor alternativer?Hvad maksimale aktuelle værdi?

hi;
R1, R2 er registeret til at beskytte transistoren og IC7805 (begrænse den nuværende krydse dem)

R1 er magt resister at beskytte IC7805 omkring 2 ohm 2W
R2 afhænge af max output strømmen fra (E stang transistor). Men Q1 er valgt for at få den forventede aktuelle output fra at circuit.Because den strøm på at skematiske er aktuelle output fra E Q1.So du kan vælge Q1 til får den forventede aktuelle!

Din booster kredsløb har en diode i jordforbindelsen af 78L05, så dens spænding regulering vil være dårlig.
Det har en emitter-follower på sin outpput så dens spændingsregulering vil blive dårlig igen.
To Poors svarer til en meget elendig regulator.

Audioguru skrev:

Din booster kredsløb har en diode i jordforbindelsen af 78L05, så dens spænding regulering vil være dårlig.

Det har en emitter-follower på sin outpput så dens spændingsregulering vil blive dårlig igen.

To Poors svarer til en meget elendig regulator.

Den 78L05 har en meget stor gevinst, og har negativ feedback for fremragende spændingsregulering.

Dit kredsløb har en diode i den fælles benet af tilsynsmyndigheden, som ændrer sit spænding ved temperaturændringer og ændrer sin spænding, når den nuværende gennem det ændrer sig, når indgangsspændingen ændringer.

Den emitter-tilhænger på produktionen er mere spændingsfald, når lasten nuværende stigninger og har mindre spændingsfald når lasten nuværende aftager.

Spændingen regulering vil blive meget værre end den regulerende af sig selv, men forordningen er bedre end ingen regulator.

For en 5A eksempel, se:
http://hmin.tripod.com/als/fsmyth/pages/analogs6.html # APS603

Der er andre eksempler på den samme side, der går
op til 20A.
<als>

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back