120 MHz-båndet pass filter design - hjælp venligst

D

davicente

Guest
Jeg designede og simuleret en 120 MHz (BW3db = 21 MHz) båndpasfilter med ciolcraft og TEMEX s-parametre filer, men da jeg gjorde PCB, svaret af filteret var helt forskellig fra den, jeg opnåede i løbet af simuleringen med mikroovn kontor . Jeg har lavet et dårligt simulation? Skal jeg stole på S-parametre fra coilcraft og TEMEX? På forhånd tak. Arevalo

Ved disse frekvenser den ekstra kapacitet af pc-puder og spor samt spor induktans bliver betydelig. Hvis dette ikke er på en pc ombord der stadig lignende parasitter. Prøv simuleringen igen med enten estimater af disse parasitære værdier eller endnu bedre inkludere PC BOARD layout i din simulering.

Davicente, Prøv at medtage i simuleringen tolerancer af elementerne. Filteret er relativt smalbåndede og sandsynligvis følsomme over for tolerancer. Jeg ved ikke, hvordan dine filtre ser ud, men i dit tilfælde, er det bedre at bruge et filter med resonatorer i stedet for kanoniske form en - du kan designe en sådan fiter med identiske spoler. Tag et kig på N / u / h / e / r / t / z hjemmeside. Der kan du finde F_I_L_T_E_R Solution 9,0 demo, i stand til at designe af filtre med identiske resonatorer. Held og lykke, STO

gør dit filter kun bestå af RLC eller jeg den aktiv?

Hej Stoyanov Jeg kan ikke finde et punkt på filter løsninger til at designe en BPF med identiske resonatorer. Hvordan kan jeg bruge denne funktion? Med venlig hilsen

Jeg tror, ​​120MHz filter er nemt at designe med LC-komponenter. før du designe det, du har brug for at afgøre, hvilken type og serie af filter. under behandlingen af ​​debug, skal du udfylde hver blok trin for trin.

Jeg vil designe en bandpassfilter på et FR4 PCB 1,6 thickness.The ligger mellem 70Hz og 30kHz.Cutoff frekvens på 200Hz og 10kHz. Pls rådgive mig hvilken type kondensator skal anvendes som anført nedenfor: 1. 220nF 2. 100NF 3. 470UF

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back