12Mhz til 11.0592

M

mohannad100

Guest
hi hvert organ
vores marked doesnot have en krystal med en frekvens 11.0592 ihave en krystal med 12Mhz kan jeg konvertere 12Mhz til 11,0592 af nogle electornic kredsløb
kan du fortælle mig, hvor udstyr kan jeg fundet 11.0592Mhz for at fjerne det fra enheden og bruge det i mit seriel kommunikation projektet ved hjælp af 8051, fordi jeg ansigt abaud sats fejl og fik intet i serielle port comm1 eller comm2

Det kræver en frekvens adskillelsesstolpen med et forhold på 0,9216!Det er næsten umuligt at bygge eller ikke er praktisk muligt.Hvad du kan gøre, er at bruge en 22.1184MHz krystal sammen med eksterne firkantbølge generator kredsløb og ledes gennem en D-Flip-flop (kablede som bi-stabil) for at dividere det med 2 for at få 11.0592MHz.Eller fordi det er for baudhastighed generation, du måske ikke selv ønsker at dele den med to, 22.1184 bør fint.Hvad microcontroller bruger du?8051?

Og hvis endda 22.1184MHz ikke er tilgængelig, kan du overveje at ændre din baudhastighed som støttes af 12MHz krystal.Bye vejen hvad baudhastighed prøver du?

11.0592MHz ville være behov for en standard 8051 at generere baud satser ovenfor 38k.Det kan ikke erstattes af nogen enkel kredsløb og 12 MHz krystal.En PLL (fx med en HC4046) ville være den mest enkle løsning.

Generelt har en maksimal afvigelse på ca.2% er acceptabelt for et UART baud generator.Det kan ikke nås reliablely med en enkel RC oscillator.Nogle processorer bruger kalibreret RC oscillatorer internt, men de udnytter specielle temperatur kompensation teknikker og kæmper hårdt for at nå de tolerancer skønt.

Yderligere en fraktioneringseluering fraktioner, der er skipper 1 af 13 ur pulser vil opnå den ønskede frekvens uden en PLL.Jeg forventer, at 8051 kunne operere med en sådan ulige ur.3 eller 4 standard CMOS IC (en 4-bit binær tæller, en flip-flop, dekodning logik) ville være nødvendige for kredsløbet.

FVM wrote:

Yderligere en fraktioneringseluering fraktioner, der er skipper 1 af 13 ur pulser vil opnå den ønskede frekvens uden en PLL.
Jeg forventer, at 8051 kunne operere med en sådan ulige ur.
3 eller 4 standard CMOS IC (en 4-bit binær tæller, en flip-flop, dekodning logik) ville være nødvendige for kredsløbet.

Pulse sluge metode 12/13 vil producere 11,0769 MHz frekvens fra 12MHz.Spørgsmålet er, hvis en sådan signal er anvendelige uden filtrering.

Borber wrote:

Pulse sluge metode 12/13 vil producere 11,0769 MHz frekvens fra 12MHz.
Spørgsmålet er, hvis en sådan signal er anvendelige uden filtrering.

Den bedste løsning på mohannad100 Problemet er, at nogen sender denne krystal til ham i Irak.

u ret borber tak men mit problem er løst, jeg får den krystal fra jordon tody
tak til alle gentelmans at genafspille.

Meget godt.For resten.24/13 MHz bruges som baud ur for mange pc-bundkort.Det
er præcis nok.Også fraktioneret dividers fås med nogle op,
f.eks TI MSP 430 familien.De viser nogle jitter i produktionen, men det
er ikke noget problem for UART applikationer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back