16F877

M

mihipihi

Guest
nogen der har enkle skematiske heks elementer, som jeg må tilføje til microcontroller.

Dette har en intern oscillator, så du skal ikke brug for noget end at trække MCLR høj.

[Quote = jdhar] Det har en intern oscillator, så du skal ikke brug for noget end at trække MCLR høj. [/Quote] hellooooo ????????????? har u set dataarket af 16F877? Jeg tror det ikke. fordi det gør ikke har en intern oscillator. og mihipihi ville du plz fortælle, hvad du vil gøre, fordi dit spørgsmål er overskriften på ingen måde. et system baseret på en 16F877 kan være en fuldstændig blæst ethernet-server og det kan også være en simpel LED flasher. så de komponenter, der skal være forbundet med det afhænger af hvad du vil gøre

[Quote = jdhar] Det har en intern oscillator, så du skal ikke brug for noget end at trække MCLR høj [/quote] Jeg vil anbefale at studere dataarket:. http://ww1.microchip.com/downloads / en/DeviceDoc/30292c.pdf Den 16F877 har ikke interne oscillator, så en RC, krystal eller resonator og nogle lofter nødvendig (se faktablad: 12,2 Oscillator konfigurationer). Glem ikke pullup @ MCLR og en 100nF @ VDD - det er alt. Btw: 16F877 er forældet og erstattet af 16F877A Mik

Jeg har brug for hjælp, jeg gik til at købe 16f877 men jeg fandt 16f877A jeg har programmøren af 16F877, men nogle betroede krop ringede mig er der forskel mellem de to controllere jeg håber nogle organ finde en sol. eller en skematisk for 16F877A tak

hej Nami, forskellen mellem 16f877 og 16f877A som følger (så vidt jeg ved): i) 16f877A er en forbedret version af 16f877 med ekstra indbygget komparator funktion. ii) programmør, der understøtter 16f877 understøtter muligvis ikke 16f877A. iii) forskellige i __CONFIG register bits for 16f877A og 16f877. resten er nøjagtig de samme. f.eks. stifter kompatibilitet, spændingsforsyning, krystal oscillator frekvens og osv. Men der er små forskellige i elektriske karakteristisk for disse to ICS. men det betyder ikke så meget. :) Håber, at dette hjælper u.. angår

Btw: 16F877 er forældet og erstattes af 16F877A
Det afhænger af, hvordan man definerer "forældede". Begge dele er stadig i fuld produktion, og vil fortsat være det i en overskuelig fremtid. Den 877A har flere funktioner og er en smule billigere, så jeg ville ikke bruge 877 for et nyt projekt, men det er stadig frit tilgængeligt. Nick

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back